چه میوه‌ای برای سلامت چه اندامی مفید است؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چه میوه‌ای برای سلامت چه اندامی مفید است؟

میوه‌ها و سلامت اندام‌ها

مجله پزشکی و سلامتجالب است بدانید که هر میوه‌ای به اندام خاصی شباهت دارد و این شباهت با افزایش سلامت آن اندام نیز در ارتباط است.

1- گریپ‌فروت-سینه

گریپ‌فروت، پرتقال و سایر مرکبات شبیه به غده‌های شیری زنانه است و به جنبش غدد لنفاوی در داخل و خارج از سینه‌ها کمک می‌کند. به گفته دکتر مولوی، گریپ‌فروت حاوی موادی به نام لیمونوئید است که مانع از توسعه سرطان سینه در حیوانات آزمایشگاهی می‌شود. این میوه برای سلامت سینه‌های شما بسیار مفید است.

2- مغز-گردو

گردو یک شباهت قابل توجهی به مغز انسان دارد و به‌عنوان یکی از بهترین غذاهای مناسب برای سلامتی مغز شناخته شده است. گردو منبع خوبی از امگا 3، آنتی‌اکسیدان، اسیدفولیک (ویتامین B9) و ویتامین E است. برای خوردن گردو به‌خوبی آن را خیس کرده و بشویید تا فیتات‌ها از روی آن حذف شود و آنزیم‌های خاصی برای جذب بهینه مواد مغذی فعال شود.

3- چشم-هویج

روشن است که هویج قطعه‌قطعه شبیه به چشم است. بتا کاروتنی که در هویج وجود دارد به حفظ بینایی و سلامتی چشم کمک کرده و از بروز دژنراسیون ماکولا و آب‌مروارید پیشگیری می‌کند.

چشم-هویج

4- استخوان-کرفس

ساقه کرفس شبیه به استخوان است و به‌طور فوق‌العاده‌ای برای سلامت استخوان مفید می‌باشد. کرفس حاوی سیلیکون است که موجب قوی شدن استخوان‌های می‌شود. در اینجا یک واقعیت شگفت‌آور را برایتان بیان می‌کنیم: استخوان 23٪ سدیم دارد و کرفس هم 23٪ سدیم دارد!

5- قلب-گوجه

گوجه‌فرنگی بیش از هر میوه دیگری شبیه به قلب است و حاوی مقدار زیادی لیکوپن است که برای سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی بسیار مفید است. همچنین گوجه‌فرنگی یک منبع بزرگی از ویتامین C است که برای سلامت قلب بسیار مناسب می‌باشد.

6- گوش-قارچ

قارچ ورقه شده شباهت زیادی به گوش انسان دارد و طبق تحقیقات انجام شده، قارچ برای سلامت گوش مفید است. قارچ سرشار از ویتامین D است که موجب ارتقای شنوایی و سلامتی گوش می‌شود.

گوش-قارچ

7- رحم-آووکادو

آووکادو مانند رحم و دهانه رحم است و به تعادل هورمون‌ها و جلوگیری از سرطان دهانه رحم کمک می‌کند. جالب است بدانید، همان‌طور که 9 ماه طول می‌کشد تا جنین در رحم به‌طور کامل رشد کند، 9 ماه نیز طول می‌کشد تا یک آووکادو بعد از شکوفه زدن به یک میوه رسیده تبدیل شود.

8- معده-زنجبیل

به نظر می‌رسد زنجبیل شبیه به معده است و به هضم غذا کمک می‌کند. قرن‌ها است که از زنجبیل به‌عنوان یک درمان طبیعی برای سلامت معده استفاده می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده و عطر و طعم خاص زنجبیل از تهوع و استفراغ جلوگیری می‌کند.

9- ریه-انگور

انگور بسیار شبیه به آلوئول ریه‌ها است. آلوئول ریه اجازه عبور اکسیژن از ریه‌ها به جریان خون را می‌دهد. رژیم غذایی سرشار از انگور برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و حفظ سلامت ریه‌ها بسیار مفید است. دانه انگور حاوی ماده شیمیایی به نام پروآنتوسیانیدین (proanthocyanidin) است که باعث کاهش شدت آسم و آلرژی می‌شود.

ریه-انگور

10- پانکراس-سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین شباهت قابل توجهی به پانکراس دارد و پانکراس به ثبات سطح قند خون کمک می‌کند. سیب‌زمینی شیرین نیز به‌طور طبیعی میزان زیادی ویتامین B6 دارد، که مانع از رشد سرطان پانکراس (لوزالمعده) و حفظ سلامت پانکراس می‌شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر