دانستنی های جالب واژن؛ نکاتی جالب راجع به اندام تناسلی زنان

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
دانستنی های جالب واژن؛ نکاتی جالب راجع به اندام تناسلی زنان

واژن و بخش‌های مختلف اندام تناسلی زنان

مجله پزشکی و سلامتواژن یا مهبل تنها بخشی از اندام تناسلی زنان است که تحریک جنسی در آنجا اتفاق می‌افتد. اندام تناسلی زنان از اجزایی مانند لب‌های بزرگ و کوچک ، کلیتوریس (چوچوله) و مهبل تشکیل شده است. ناحیه خارجی اندام تناسلی زنان را لب‌ها بزرگ تشکیل داده است و بعد از لب‌های کوچک ، لب‌های ظریف‌تری هستند که سپر داخلی واژن به حساب می‌آید. بعد از این لب‌ها ، واژن یا مهبل قرار گرفته است که دروازه‌بان اندام تناسلی زنان است.

اندازه لب‌های اندام تناسلی زنان متفاوت است ، به خصوص لب‌های کوچک ، اندازه‌های متفاوتی دارد و گاهی موجب نگرانی خانم‌ها می‌شود. جدیداً تبلیغات گسترده‌ای راجع به جراحی‌های پلاستیک اندام تناسلی زنان ( به خصوص عمل جراحی لب‌های آلت تناسلی زنان ) انجام می‌شود و این تبلیغات موجب شده است که تعداد زیادی از زنان دست به انجام جراحی‌های پلاستیک مختلف برای اندام تناسلی‌ بزنند. بدون اینکه فکر کنند که هیچ نیازی به انجام عمل‌های جراحی نیست. جالب است نکاتی را راجع به اندام تناسلی زنان و واژن آن‌‎ها بدانید.

هیچ اندازه استانداردی برای اندام تناسلی زنان وجود ندارد

بسیاری از زنان بر این باورند که لب بیرونی اندام تناسلی‌شان باید بزرگ‌تر از لب‌های درونی آن‌ها باشد. اما واقعیت این است که لب‌های درونی اندام تناسلی تعداد زیادی از زنان ، مانند لب‌های بزرگ اندام تناسلی آن‌ها، بزرگ است. تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که لب‌های درونی اندام تناسلی زنان ، می‌تواند از 4 سانتی‌متر نیز بزرگ‌تر شود و این بزرگی لب‌ها درونی ، نشانه هیچ بیماری نیست و نگران کننده نمی‌باشد.

لب‌های اندام تناسلی شما ، تصویر آینه‌ای یکدیگر نیستند

اگرچه لب‌های درونی اندام تناسلی بسیاری از زنان متقارن است ، اما عدم تقارن این لب‌های درونی اندام تناسلی زنان ، غیر عادی نیست. یعنی شاید یکی از لب‌های کوچک اندام تناسلی زنی ، بزرگ‌تر باشد و این کوچک و بزرگ بودن لب‌های درونی نگران کننده نیست.

لب‌های اندام تناسلی شما ، تصویر آینه‌ای یکدیگر نیستند

رنگ اندام تناسلی زنان ، طیف وسیعی دارد

رنگ‌ لب‌های کوچک اندام تناسلی می‌تواند از صورتی روشن تا قهوه‌ای تیره متفاوت باشد. همچنین ناحیه‌های مختلف لب‌های کوچک اندام تناسلی ، می‌تواند رنگ‌های متفاوتی داشته باشد. خوب است بدانید که رنگ‌ روشن قسمت‌های دیگر بدن ، رنگ روشن لب‌های کوچک اندام تناسلی را تضمین نمی‌کند. یعنی لزوماً فردی که بدن یا چهره سفید دارد ، رنگ لب‌های کوچک اندام تناسلی او صورتی روشن نیست. رنگ اندام تناسلی چیزی نیست که شما را نگران کند و لزوماً نباید رنگ آن روشن باشد.

زمان مراجعه به پزشک

در این مواقع به پزشک مراجعه نمایید:

• اگر آلت تناسلی شما دچار درد ، تاول و یا خارش شده است ( این علائم ممکن است عفونت، بیماری‌های منتقله از طریق جنسی و یا بیماری پوستی را نشان دهد.
• اگر اندام تناسلی شما در اثر زایمان و یا جراحی زیبایی دچار مشکل خاصی شده است
• اگر لب بزرگ اندام تناسلی شما آن‌قدر بزرگ است که شما را دچار دردسر کرده است
• اگر دچار سرطان لب‌های اندام تناسلی شده‌اید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر