موهای زائد زیر چانه زنان را چگونه درمان کنیم؟

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
موهای زائد زیر چانه زنان را چگونه درمان کنیم؟

رشد موهای زائد و راه خلاصی از آن‌ها

مجله پزشکی و سلامتهنگامی که شما دلیل رشد موهای زائد بدن خود را بدانید ، برای شما خیلی راحت‌تر خواهد بود تا از دست آن‌ها خلاص شوید.زمانی که زنی با مشکل موهای زائد زیر چانه روبرو می‌شود ، احتمالاً او از بیماری هیرسوتیسم رنج می‌برد.این یک بیماری است که در آن به صورت ناخواسته و غیر عادی ، روی صورت و بدن زنان مو رشد می‌کند. الگوی رشد مو در بیماری هیرسوتیسم خیلی شبیه به الگوی رشد موی مردان است.

دلایل رشد موهای زائد زیر چانه و صورت

دلایل متعددی برای این بیماری و رشد موهای زائد می‌تواند وجود داشته باشد که به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

تأثیر ژنتیک یا نژاد بر رشد موهای زائد

زنان هندی و زنان ساکن کشورهای حول دریای مدیترانه ، به نسبت زنان کشورهای اروپا ، شرق آسیا و بومی‌های آمریکا ، بیشتر مستعد داشتن موهای زائد زیر چانه و صورت هستند.اگر در خانواده شما افرادی هستند که موهای زائد در بدن خود داشته باشند ، شما نیز مستعد این امر می‌باشید.اگر این دو دلیل در پیشینه خانوادگی شما وجود دارد ، پس کاری از دست شما ساخته نیست.

عدم تعادل هورمونی عاملی برای رشد موهای زائد زیر چانه زنان

بیماری‌های خاصی وجود دارد که باعث می‌شود تولید هورمون‌های مردانه در زنان بیش از حد معمول باشد که این امر می‌تواند موجب دچار شدن به هیرسوتیسم و رشد موهای زائد زیر چانه و صورت شود. شایع‌ترین علت عدم تعادل هورمونی سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS است. همچنین بیماری‌های غده آدرنال یکی دیگر از بیماری‌های عامل رشد موهای زائد زیر چانه و صورت شود.بیماری‌های دیگری که می‌توانند موجب رشد موهای زائد زیر چانه و صورت در زنان شوند ، عبارت‌اند از:

• سرطان آدرنال
• وجود تومور در منطقه آدرنال
• سندروم کوشینگ
• هیپرپلازی مادرزادی آدرنال

برخی داروها عامل رشد موهای زائد زیر چانه زنان

آیا میدانید که برخی داروهای خاص می‌تواند رشد موهای زائد بدن و صورت را افزایش دهند؟ در اینجا به تعدادی از داروهایی که می‌توانند باعث رشد بیش از حد موهای زائد زیر چانه یا بدن شوند ، اشاره می‌کنیم:

• تستوسترون
• سیکلوسپورین
• استفاده از ماینوکسیدیل در غلظت و مقدار بالا (فقط 1 میلی لیتر در هر بار استفاده و در یک روز بیش از 2 میلی لیتر برای استفاده روی پوست سر توصیه نمی‌شود)
• استفاده از استروئیدهای مختلف، به خصوص آنابولیک

برخی داروها عامل رشد موهای زائد زیر چانه زنان

افزایش میزان آندروژن در بدن زنان

دلیل مهم دیگری که منجر به رشد موهای زائد زیر چانه و بدن می‌شود، رشد آندروژن می‌باشد.احتمالاً برخی از شما تعجب می‌کنید چگونه این امر ممکن است ، در صورتی که آندروژن هورمون مردانه است.حقیقت این است که زنان نیز دارای سطوح خاصی از آندروژن می‌باشند.موهای زائدی که روی صورت ظاهر می‌شود ، اساساً پاسخی است به حضور آندروژن در بدن زنان داده می‌شود.هنگامی که یک زن روی صورت خود بیش از حد معمول مو می‌بیند ، به این دلیل می‌تواند باشد که سطح آندروژن در بدن او بالاست یا از کنترل خارج شده است. هنگامی که سطح آندروژن طبیعی است، رشد مو نیز طبیعی است.

دلایل دیگر رشد موهای زائد زیر چانه و بدن

دلایل کوچک دیگری وجود دارند که می‌توانند موجب رشد موهای زائد زیر چانه یا بدن شوند. قرص‌های ضد بارداری اغلب می‌توانند بر روی سطح آندروژن تأثیر داشته باشد و موجب رشد موهای زائد زیر چانه و بدن شوند.داروهای دیگر مانند داروهای تشنج، میگرن، اسکیزوفرنی، فشار خون بالا و سردرد نیز می‌توانند موجب رشد موهای زائد زیر چانه و بدن شوند.

راه‌های درمان موهای زائد زیر چانه زنان

برخی درمان‌ها می‌توانند به منظور جلوگیری از رشد موهای زائد زیر چانه یا بدن باشند.این درمان‌ها عبارت‌اند از:

• استفاده از کرم‌های مو بر ، اپیلاسیون و اصلاح
• استفاده از تکنیک‌های کاهش مو با استفاده از لیزر.استفاده از نور لیزر ابزاری برای افزایش فولیکول‌های مو است؛ این به نوبه خود باعث جلوگیری از رشد بیش از حد مو بر روی پوست می‌شود.
• الکترولیز با استفاده از تولید گرما می‌تواند موهای زائد زیر چانه یا بدن را از بین ببرد.البته این روش می‌تواند باعث ایجاد زخم روی پوست شود.
• برای کاهش رشد موهای زائد صورت از کرم‌های دارویی نیز می‌توانید استفاده کنید. تنها عوارض جانبی که با این کرم‌ها ایجاد می‌شود ، خارش پوست و التهاب می‌باشد.
• کاهش وزن یکی دیگر از درمان‌های سالم است که در کاهش موهای زائد زیر چانه و بدن مؤثر است.اخیراً بانوان دریافته‌اند که می‌توانند با کاهش وزن به کاهش موهای زائد زیر چانه و بدن خود کمک کنند.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

با عرض سلام.دخترم 21 سالشه، میخواد اصلاح صورت انجام بده ،موی صورتش زیاده اما زبر نیست ،چه روشی مناسبه؟لطفا راهنمایی کنین.متشکرم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
قبلا تصور بر این بود که شیو صورت تاثیری در افزایش تعداد موهای صورت نداره و فقط باعث ضخیم شدن اون میشه ولی مطالعات جدید نشون دادن که شیو کردن صورت علاوه بر ضخیم کردن موها باعث افزایش تعداد موها در دیگر نواحی پوست میشه.بنابراین بهتره با استفاده از کرم های موبر ملایم که مخصوص پوست صورت هستند و یا با استفاده از بند یا موم این کار رو انجام بده..روش دائمی موبری هم لیزر هست که میتونید با مراجعه به کلینیک های معتبر انجام بدید
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر