10 خاصیت روغن نارگیل برای پوست ، مو و زیبایی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
10 خاصیت روغن نارگیل برای پوست ، مو و زیبایی

خاصیت روغن نارگیل

مجله پزشکی و سلامتزمانی که به خاصیت روغن نارگیل فکر می‌کنید، آخرین فکری که به ذهن شما خطور می‌کند این است که می‌توان این روغن گیاهی را به صورت، دست و موهایتان بمالید. اما تحقیقات فراوان در رابطه با خاصیت روغن نارگیل در پوست ، مو و زیبایی ، انجام شده است. بر طبق تحقیقات انجام‌شده توسط متخصصان، روغن نارگیل در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی کاربرد دارد. روغن نارگیل اساساً ضد باکتری و ضد قارچ است و خاصیت مرطوب‌کنندگی عالی دارد. روغن نارگیل را می‌توانید به موهایتان بمالید و از لطافت پوست ، مو و زیبایی موهایتان لذت ببرید.

10 خاصیت روغن نارگیل برای پوست ، مو و زیبایی

1- خاصیت روغن نارگیل در رفع خشکی پوست

هنگامی‌‎که ظرف می‌شویید، دستان شما خشک می‌شود.می‌توانید یک شیشه روغن نارگیل بخرید و در خانه داشته باشید تا در چنین مواقعی مقداری از آن را به دستتان بمالید و خاصیت روغن نارگیل را در رفع خشکی پوست ببینید.چون این روغن در دمای اتاق جامد است،از این روغن می‌توانید به‌جای کره در پخت پز استفاده کنید.البته در هنگام کار با روغن نارگیل ،دست شما بسیار چرب و مرطوب می‌شود که این از خاصیت روغن نارگیل است.

خرید روغن نارگیل حجرک

2- شفاف‌کننده پوست

هیچ چیزی قدرت آن را ندارد که پوستی خسته را شفاف و شاداب کند. نیازی نیست که از لوازم آرایشی خاصی استفاده کنید، فقط کافی است که روی کرم آرایشی خود مقداری روغن نارگیل بمالید تا پوست شما شفاف به نظر بیاید. به همین دلیل پایه اکثر لوازم آرایشی روغن نارگیل است تا از خاصیت روغن نارگیل در شفاف کردن پوست استفاده شود.

3- استفاده از خاصیت روغن نارگیل در اصلاح موی پا

شما برای اصلاح تمیز پا و زیر بغل خود نیازی به کرم اصلاح (یک ترکیب شیمیایی گران‌قیمت) ندارید.روغن نارگیل درعین‌حال که ارزان است،به طور طبیعی خاصیت ضد میکروبی و بوی خوبی دارد.همچنین پوست شما را هیدراته و مرطوب نگه می‌‌دارد.درنتیجه برای اصلاح موی پا و … می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید.

استفاده از خاصیت روغن نارگیل در اصلاح موی پا

4- نرم کنندگی از خاصیت روغن نارگیل

در تمام نرم کننده‌ها از روغن نارگیل استفاده می‌کنند،این به آن دلیل است که روغن نارگیل بیشتر از روغن آفتابگردان و مواد معدنی دیگر به مو نفوذ می‌کند(جلوگیری از کمبود پروتئین).بعد از حمام مقداری از روغن نارگیل را به موهایتان بمالید و موهایتان را شانه بزنید و شب روی بالش خود حوله یا دستمال نرمی بیاندازید تا روغن نارگیل به بالش شما مالیده نشود و سپس صبح که از خواب بلند می‌شوید با یک شامپو ملایم موهایتان را بشویید و شانه بزنید.سپس با استفاده از خاصیت روغن نارگیل از نرمی و لطافت موهایتان لذت ببرید.

5- استفاده از خاصیت روغن نارگیل در پاک کردن آرایش چشم

روغن نارگیل حتی ریمل ضد آب را نیز پاک می‌کند. کمی از روغن نارگیل را به پنبه بزنید و سپس آرام آن را به روی چشم و زیر چشم خود بمالید. روغن نارگیل آرایش چشم را پاک می‌کند و درعین‌حال چشم شما را هیدراته نگه می‌دارد. بعد از استفاده از آن صورت خود را بشویید.

6- خاصیت روغن نارگیل در مرطوب کردن بدن

تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل می‌تواند سرعت بهبود زخم را افزایش دهد.همچنین به افزایش جذب آب و کاهش از دست دادن آب توسط پوست، کمک می‌کند.در واقع یک لوسیون فوق‌العاده است که بوی خیلی خوبی دارد.

7- برای شستشوی صورت

ازآنجایی‌که روغن نارگیل به‌طور طبیعی ضد باکتری، ضد قارچ و مرطوب‌کننده است، بر اساس تحقیقات، برای درمان درماتیت آتوپیک (atopic dermatitis)، عالی است همچنین بسیاری از زنان از روغن نارگیل به‌عنوان مرطوب‌کننده طبیعی استفاده می‌کنند. برای استفاده از روغن نارگیل ،ابتدا کمی از روغن نارگیل را به صورت و یا بدن خود بمالید و به صورت دورانی ماساژ بدهید تا جذب پوست شما شود،سپس بعد از گذشت مدتی،باقی‌مانده روغن را یک شوینده از روی پوست خود بشویید. (اگر شما مستعد آکنه هستید، از این روش استفاده نکنید مگر اینکه بدانید پوست شما تحمل روغن نارگیل را دارد.)

8- درخشش و شفافیت از خاصیت روغن نارگیل

اگر موهایتان کدر و تیره است کمی روغن نارگیل به نوک موهایتان بمالید.این روغن شفافیت و درخشش خاصی به موهایتان می‌بخشد.البته توجه داشته باشید که این کار باعث می‌شود که موهای شما چرب به نظر بیاید.

9- کرم لوسیون بدن

برای زیبایی پوست ، مو و زیبایی بدن نیازی نیست که پولتان را صرف خریدن لوسیون‌های بدن گران‌قیمت کنید،زیرا این لوسیون‌ها نه تنها گران هستند،بلکه حاوی مواد شیمیایی خاصی هستند.روغن نارگیل یک روغن طبیعی است که بدون هیچ ماده شیمیایی می‌تواند بدن شما را نرم و لطیف کند و جایگزین لوسیون بدن باشد.

کرم لوسیون بدن

10- روغن ماساژ برای پوست ، مو و زیبایی

بسیاری از روغن‌های ماساژ که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید،پایه آن‌ها روغن نارگیل یا روغن جوجوبا است. از این روغن‌ها استفاده نکنید و مستقیماً به سراغ خود روغن نارگیل بروید که پوست شما را مرطوب و چرب می‌کند.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر