ماسک‌های جادویی برای جوانی و شادابی پوست

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ماسک‌های جادویی برای جوانی و شادابی پوست

ماسک پوست برای جوانی و شادابی پوست

مجله پزشکی و سلامت : دستورالعمل‌های مختلفی مانند ماسک صورت ، مالش و پاک‌کننده‌های صورت  برای جوانی و شادابی پوست وجود دارد.چرا پوست شما از سنتان پیرتر به نظر می‌رسد؟اولا، نوسان میزان هورمون‌ها، در طول یائسگی تجمع سلول‌های مرده چسبنده در منافذ پوست را بیشتر می‌کند. ثانیاً، کاهش سطح هورمون‌ها، چرخه گردش طبیعی پوست شما را کند می‌کند. که همه این موارد در کنار هم باعث می‌شوند که جوانی و شادابی پوست شما روز به روز کم‌تر شود. غذاهای آشپزخانه شما می‌تواند جوانی و شادابی پوست شما را حفظ کند. تغذیه مناسب، پایه و اساس جوانی و شادابی پوست است. مواد مغذی طبیعی که در غذاهای سالم وجود دارد، فواید فراوانی ازجمله افزایش سرعت لایه برداری پوست (برای محافظت پوست از آسیب ناشی از اشعه UV خورشید که لکه‌های قهوه‌ای و چروک ایجاد می‌کنند) دارد.
رژیم غذایی حاوی پروتئین کافی، چربی سالم و میوه و سبزیجات فراوان برای جوانی و شادابی پوست شما عالی است. این علاوه بر این‌که به پوست شما زیبایی می‌بخشند، برای سلامت کلی بدن شما نیز مفید هستند، از خواص آن می‌توان قوی شدن مغز، کاهش سطح کلسترول و بهبود کیفیت خواب را نام برد. خیلی‌ها هم ترجیح می‌دهند میوه‌ها و سبزیجات را به صورت موضعی روی پوستشان بگذارند تا جوانی و شادابی پوست خود را افزایش دهند.علاوه بر تغذیه مناسب، ماسک طبیعی خاصی را می‌توانید بر روی پوست خود بمالید که برای جوانی و شادابی پوست شما معجزه می‌کنند.

 

برای جوانی و شادابی پوست خود باید چه‌کاری انجام دهید؟

همه مردم علاقه زیادی به جوانی و شادابی پوست دارند ، براي همين هم شيوه‌هاي مختلف و ماسک صورت های متفاوتی را امتحان مي‌كنند تا به اين هدف برسند. استفاده از لایه‌بردارها، ماسک صورت ،ماساژ،می‌تواند کدورت و چروک پوست شما را برطرف کنند و جوانی و شادابی پوست را برای شما فراهم کند.

3 ماسک صورت طبیعی برای جوانی و شادابی پوست

1- ماسک صورت مرکبات

• 1 سفیده تخم‌مرغ
• 1 قاشق چای‌خوری آب گریپ‌فروت تازه
• 1 قاشق چای‌خوری آب‌لیمو تازه
• 2 قاشق چای‌خوری خامه‌ترش (بدون چربی نباشد)

1) سفیده تخم‌مرغ را در ظرفی بزنید تا کش‌دار شود.
2) خامه‌ترش را با آب گریپ‌فروت تازه و آب‌لیمو تازه مخلوط کنید.
3) مخلوط آن‌ها را با سفیده تخم‌مرغ زده‌شده ترکیب کنید و به‌صورت تمیز بمالید.
4) بگذارید این ماسک صورت 15 دقیقه روی صورتتان بماند سپس آن را بشویید و با دستمال خشک کنید.

ماسک صورت مرکبات

دلیل کارآمد بودن این ماسک صورت چیست؟

لیمو و گریپ‌فروت سرشار از اسیدسیتریک و AHA هستند، که این دو کرم لایه‌بردار طبیعی و آنتی‌اکسیدان قوی هستند و جوانی و شادابی پوست را به ارمغان می‌آورند. این ماسک صورت برای پوست‌های چرب ایده آل است.

2- ماسک صورت لایه‌بردار گوجه فرنگی

• 1 گرم گوجه فرنگی آلی
• 2 قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای
• ½ قاشق چای‌خوری عسل

گوجه فرنگی را در ظرفی له کرده و به آن شکر و عسل را اضافه کنید و سپس مخلوط آن‌ها را به هم بزنید. مخلوط را به‌آرامی روی صورت خود ماساژ بدهید و بگذارید این مخلوط،5 دقیقه روی صورت شما بماند. سپس آن را بشویید و با دستمال خشک کنید.

ماسک صورت لایه‌بردار گوجه فرنگی

دلیل کارآمد بودن این ماسک صورت برای چوانی و شادابی پوست چیست؟

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.شکر قهوه‌ای نیز کرم لایه‌بردار عالی است.

3- ماسک صورت چوب دارچین برای جوانی و شادابی پوست

• ½ قاشق چای‌خوری دارچین
• 2 قاشق چای‌خوری پودر شیر
• 1 قاشق غذاخوری چای بابونه تازه‌دم
• ¼ قاشق چای‌خوری عسل ارگانیک

ترکیب مواد را در یک کاسه شیشه‌ای بزنید تا خمیر نرمی ایجاد شود.مخلوط را به‌آرامی بر روی پوست مرطوب ماساژ دهید. بگذارید این ماسک صورت ، به مدت 2 تا 3 دقیقه روی پوست صورت شما بماند. سپس آن را از صورتتان بشویید و با دستمال خشک کنید.

ماسک صورت چوب دارچین برای جوانی و شادابی پوست

دلیل کارآمد بودن این ماسک صورت چیست؟

ترکیبی از شیر(لاکتیک اسید) پوست شمارا پوسته‌پوسته می‌کند. بابونه تسکین‌دهنده است و دارچین، باعث تحریک پوست می‌شود.ترکیب این سه در کنار هم باعث می‌شود لایه‌ای از پوست شما برداشته شود و جوانی و شادابی پوست را به همراه دارد.

 

 

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر