فواید آواز خواندن | آیا خواندن آواز بر سلامت انسان تاثیر دارد؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
فواید آواز خواندن | آیا خواندن آواز بر سلامت انسان تاثیر دارد؟

فواید آواز خواندن چیست؟

مجله پزشکی و سلامتتجربه آواز خواندن و خوانندگی رسمی بسیاری از ما، از گروه سرود دوران مدرسه آغاز شده و به همان‌جا ختم می‌شود. اما باور کنید ، بیش از 32 میلیون آمریکایی بالغ ، آواز خواندن را به طور منظم ادامه می‌دهند و بیش از 270.000 گروه مختلف آواز در سراسر کشور وجود دارد و گروه‌های مختلفی نیز از آواز خواندن آن‌ها حمایت می‌کنند. در حالی که شما ممکن است فقط گاهی زیر دوش خانه آواز خواندن را تجربه کنید.

جالب است که بدانید فواید آواز خواندن برای سلامتی بسیار جالبی دارد و بهتر است کشور ما نیز از این هنر ، حمایت کند تا شرایط بهتری برای آواز خواندن در کشورمان فراهم شود و خواننده‌های بسیاری در کشورمان موقعیت پیشرفت را پیدا کنند. نه تنها پیشرفت افرادی که آواز خواندن را پیشه خود کرده‌اند ، برای کشورمان افتخار آفرین است ، بلکه فواید آواز خواندن برای سلامتی نیز بی شمار است که بهتر است آواز خواندن برای هر فردی ، عادتی برای سالم ماندن شود. در ادامه مطلب به تعدادی از فواید آواز خواندن اشاره می‌کنیم.

کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی

با توجه به مطالعه‌ای که میان خواننده‌های گروه کر انجام شد ، آواز خواندن موجب می‌شود که این افراد احساس شادی بیشتر و احساس اضطراب و افسردگی کمتری داشته باشند. آواز خواندن بهترین دارو برای کاهش استرس افرادی است که در شرایط زندگی نامناسبی قرار دارند و یا به بیماری مبتلا هستند که آن‌ها را در شرایط روحی بدی قرار داده است.

فواید آواز خواندن در ایجاد آرامش و نزدیکی

آواز خواندن و نوازندگی از ده‌ها قرن پیش آغاز شده است و زمانی که به موسیقی گذشتگان خود گوش می‌دهیم و یا آواز خواندن ‌آن‌ها را می‌شنویم ، در واقع به آن زمان متصل می‌شویم و با گوش دادن به آواز خواندن گذشتگان خود ، حال و هوای آن دوران به سرمان می‌زند. آواز خواندن ، حس درونی دل‌هایمان را به هم نزدیک می‌کند و حرف‌های دل همه ما را در تک تک کلماتش دارد. برای همین است که آرامش و نزدیکی دل‌ها از فواید آواز خواندن است.

فواید آواز خواندن در ایجاد آرامش و نزدیکی

افزایش ایمنی در بیماران سرطانی از فواید آواز خواندن است

واضح است که آواز خواندن ، درمانی برای یک بیماری تهدیدکننده زندگی مثل سرطان نیست. اما مطالعات نشان داده است که آواز خواندن به بهبود این بیماری‌ کمک می‌کند. در مطالعه‌ای نشان داده شد که سطح سلول‌های سیتوکین سیستم ایمنی ، در نمونه بزاق بیماران سرطانی که در گروه کر آواز می‌خواندند ، بیشتر از بیماران سرطانی بود که آواز خواندن را تجربه نکرده بودند. در نتیجه ، این تحقیق نشان داد که آواز خواندن سلامت بیماران سرطانی را ارتقا می‌بخشد. به طور کلی شواهد نشان می‌دهد که بهبود سیستم ایمنی از فواید آواز خواندن است.

فواید آواز خواندن در بهبود سلامت قلب

آواز خواندن مانند ورزش یوگا ، تنفس شما را تنظیم می‌کند (تنفس آهسته و طولانی) ؛ در نتیجه ضربان قلب شما نیز آهسته می‌شود. مطالعات انجام شده در میان خواننده‌های گروه کر این ادعا را اثبات می‌کند و نشان می‌دهد ‌که آواز خواندن ، میزان تنفس و ضربان قلب را تنظیم می‌کند . در واقع حفظ سلامت قلب از فواید آواز خواندن است.

فواید آواز خواندن در کنترل خروپف

علت خروپف ، نرم و ضعیف شدن عضلات حنجره است که باعث می‌شود فرد در شب خروپف کند و سر و صدای آزاردهنده‌ای ایجاد کند که خودش را نیز از خواب بیدار کند. آواز خواندن عضلات حنجره را تقویت می‌کند ، زیرا فرد به طور منظم در آواز خواندن از عضلات گلو استفاده می‌کند و استفاده مکرر از عضلات ، آن‌ها را تقویت می‌کند. مطالعات نشان داده است که خروپف در افراد خواننده ( حتی با عوامل تحریک کننده خروپف مانند : سن و BMI) بسیار کمتر از افراد عادی اتفاق می‌افتد که این به دلیل قوی شدن عضلات آن‌ها به خاطر فواید آواز خواندن است.

فواید آواز خواندن در کنترل خروپف

بهبود وضعیت بیماران مبتلا به آسم

در هنگام آواز خواندن ، فرد به صورت آهسته و منظم نفس می‌کشد و این تنفس‌های منظم و آهسته ، عملکرد ریه‌های فرد را بهبود می‌بخشد و علائم بیماری افراد مبتلا به آسم و یا هر مشکل تنفسی دیگر را کاهش می‌دهد. برای اثبات این فواید آواز خواندن ، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر