عمل لیپوماتیک | مزایای لیپوماتیک در برابر لیپوساکشن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
عمل لیپوماتیک | مزایای لیپوماتیک در برابر لیپوساکشن

عمل لیپوماتیک چیست؟

مجله پزشکی و سلامت : عمل لیپوماتیک توسط یک دستگاه لاغری، تأیید شده توسط FDA انجام می‌شود که خطرات آن نسبت به لیپوساکشن کم‌تر است و با دقت بیش‌تری تأثیر خود را به تمام نواحی بدن اعمال می‌کند. لیپوماتیک در حقیقت یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته برای تخلیه چربی‌های موضعی زیر پوست است و بسیار دقیق عمل می‌کند، به همین دلیل نسبت به لیپوساکشن ارجحیت دارد.
در عمل لیپوماتیک، سلول چربی در ابتدا، با ابزاری به نام کانول (لوله فلزی تو خالی) و حرکات ارتعاشی آن، شکسته می‌شوند و سپس چربی شکسته شده، به آرامی از بدن مکیده می‌شود.

مزایای عمل لیپوماتیک برای لاغری

•    ایمن، مؤثر و آسان
•    اگر کانول به بافت غیر چربی برخورد کند ، فوراً سیستم‌های امنیتی دستگاه لیپوماتیک فعال شده و دستگاه متوقف می‌شود.
•    درد کم
•    جمع شدن پوست بعد از عمل لیپوماتیک بسیار بهتر است
•    زمان عمل کوتاه‌تر
•    بعد از عمل لیپوماتیک تورم و ترشحات کم است و تا 36 ساعت بعد از عمل تمام می‌شود.
•    تنها دو هفته بعد از عمل لیپوماتیک نیاز به استفاده از گن دارید ، در حالی که روش‌های دیگر مانند لیپوساکشن تا 6 ماه بعد از عمل است.
•    احتمال آمبولی چربی در عمل لیپوماتیک نسبت به روش‌های دیگر مانند لیپوساکشن بسیار کم است.
•    بازیابی سریع و دوره نقاهت کوتاه
•    عمل لیپوماتیک ارزان‌تر از روش‌های دیگر برای لاغری است.

عوارض لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک، روش موفقی برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام است ، اما ممکن است برخی از افراد دچار عوارض زیر شوند:

حساسیت به لیدوکایین

این عارضه در کسانی که سابقه حساسیت به لیدوکائین و یا مواد مشابه آن را داشته‌اند ، قابل شناسایی و پیشگیری است.

خونریزی و کبودی

این عارضه در افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین و وارفارین مصرف می‌کنند، دیده می‌شود. برای پیشگیری از بروز این عارضه ، 2-1 هفته قبل از انجام عمل لیپوماتیک، از این داروها استفاده نکنید.

عفونت و عمل لیپوماتیک

عفونت زمانی اتفاق می‌افتد که جراحی را در کلینیکی انجام دهید که مجهز به اتاق عمل و استریل نباشد. البته احتمال عفونت در افرادی که دچار بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس پیشرفته یا بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس (MS) هستند و یا اگر داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مانند کورتون و داروهای ضد سرطان استفاده می‌کنند (این افراد سیستم ایمنی ضعیفی دارند) ،  بیش‌تر است.

عوارض لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک در مقابل اولتراسونیک لیپوساکشن

همراه با پیشرفت تکنولوژی ، اولتراسونیک لیپوساکشن به یک روش لاغری منسوخ ، قدیمی و از رده خارج تبدیل شده است. عمل لیپوساکشن ، بسیار دردناک است ، زیرا در این روش از امواج مافوق صوت و قوی برای شکستن چربی‌ها استفاده می‌شود و به سلول‌های چربی شوکی وارد می‌شود که موجب تبدیل آن‌ها به امولسیون می‌شود.

روش لیپوساکشن خطر بالا و عوارض شدیدی دارد ، زیرا امواج مافوق صوت به کار گرفته شده در عمل لیپوساکشن ، نه تنها موجب تجزیه سلول‌های چربی می‌شود ، بلکه می‌تواند به اعصاب، عضلات و عروق خونی بدن صدمه بزند. به همین دلیل است که استفاده از عمل لیپوساکشن برای لاغری آن قدرها رضایت بخش و امن نیست.در عوض عمل لیپوماتیک ، ایمن است و به محضی که کانول به بافت غیر چربی برخورد کند ، فوراً سیستم‌های امنیتی دستگاه لیپوماتیک فعال شده و دستگاه متوقف می‌شود. به همین دلیل است که درد و عوارض بعد از استفاده از عمل لیپوماتیک بسیار کم‌تر از لیپوساکشن است.

استفاده از عمل لیپوماتیک برای لاغری نسبت به لیپوساکشن ، غیر تهاجمی است. در عمل لیپوماتیک دستگاه با استفاده از هوای فشرده و چرخش 360 درجه‌ای و خودکار کانول کار می‌کند؛ این حرکت به طور خودکار ، چربی و ترشحات را به حالت تعلیق در می‌آورد. عمل لیپوماتیک به دلیلی اقدامات ایمنی بالا در سراسر جراحی بسیار ایمن‌تر و مؤثرتر است.
آسان و بی خطر بودن کار با دستگاه لیپوماتیک ، موجب می‌شود که جراحان در طول عمل لیپوماتیک با آرامش و دقت بیش‌تری به کار خود ادامه دهند و به همین دلیل عوارض عمل لیپوماتیک کم‌تر از لیپوساکشن است.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات سلامت پوست و مو 

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : لیزر لیپولیز | آیا روش لیزر لیپولیز برای لاغری مؤثر است؟

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر