رژیم های غذایی بعد از عمل‌های جراحی لاغری | اسلیو معده

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
رژیم های غذایی بعد از عمل‌های جراحی لاغری | اسلیو معده

اسلیو معده و عمل‌های جراحی لاغری برای تناسب اندام

مجله پزشکی و سلامتبرخی از افراد با چاقی‌های مفرط، از عمل‌های جراحی لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده برای کاهش وزن و تناسب اندام استفاده می‌کنند. از آنجایی که بعد از این عمل‌های جراحی لاغری ، ساختار معده فرد تغییر کرده است، رژیم غذایی او نیز تغییر می‌کند. رژیم غذایی در هفته‌ها و ماه‌های بعد از عمل‌های جراحی لاغری متفاوت است و خوردن یک سری مواد غذایی سالم نیز بعد از عمل‌های جراحی لاغری ممنوع می‌شود. در این مطلب ممنوعیت‌های غذایی بعد از عمل‌های جراحی لاغری را در هفته‌های بعد از عمل را نام می‌بریم.

رژیم های غذایی در دو هفته اول بعد از عمل‌های جراحی لاغری (اسلیو معده)

ممنوعیت‌های غذایی: هرگونه ماده غذایی جامد پس از عمل‌های جراحی لاغری ، معده شما فوق‎العاده آسیب‌پذیر است. به همین دلیل، شما باید تا حداقل 3-2 هفته بعد از جراحی لاغری، مایعات (آب، آب میوه، آب گوشت و مرغ، شیر کم چرب و …) بخورید و از مصرف هر ماده غذایی که نیاز به جویدن دارد، اجتناب کنید. هدف از این نوع رژیم های غذایی در دو هفته اول بعد از جراحی لاغری مثل اسلیو معده، استراحت دادن به معده برای تسکین زخم و اسکار است.

مایعات به راحتی از دستگاه گوارش عبور می‌کنند، اما مواد غذایی جامد به دیواره معده می‌چسبند و ممکن است موجب پاره شدن بخیه‌ها شوند. به همین دلیل باید از مصرف جامدات تا دو هفته پس از عمل‌های جراحی لاغری اجتناب نمایید تا معده سوراخ نشود و نشت نکند. نشت معده یکی از عوامل خطر بعد از عمل‌های جراحی لاغری است، که باید با اجتناب از مصرف جامدات، احتمال خطر آن را بعد از عمل‌های جراحی لاغری کاهش دهید.

رژیم های غذایی در دو هفته اول بعد از عمل‌های جراحی لاغری (اسلیو معده)

رژیم های غذایی برای 3 هفته بعدی

ممنوعیت‌های غذایی بعد از عمل‌های جراحی لاغری : نان، آجیل، میوه‌های فیبردار و سبزیجات پس از گذشت مرحله اول رژیم غذایی ، می‌توانید مواد غذایی نرم بخورید. در سه هفته بعدی باید مواد غذایی بخورید که کمتر چسبنده باشند و هضم راحت‌تری داشته باشند. مواد غذایی نرم و میکس شده مانند فرنی هضم راحتی دارند و به معده نمی‌چسبند. میوه‌های نرمی مانند هندوانه و خربزه نیز بهترین انتخاب برای سه هفته بعد از دوران اول جراحی لاغری است.

نان و مواد غذایی فیبردار مانند آجیل و میوه و سبزیجات خام به دیواره معده می‌چسبند و هضم بسیار سختی دارند و از آنجایی که معده شما بعد از عمل‌های جراحی لاغری بسیار کوچک و ضعیف شده است، توانایی هضم این مواد غذایی را ندارد. این مواد غذایی چسبنده به مدت طولانی‌تری در معده شما باقی می‌مانند و موجب می‌شوند که نتوانید مواد غذایی مغذی‌تری بخورید.

رژیم های غذایی برای مدت‌ طولانی بعد از عمل‌های جراحی لاغری

اجتناب یا کاهش مصرف این مواد غذایی: پاپ کورن، آب (بلافاصله بعد یا قبل از وعده غذایی)، سبزیجات خام، میوه‌های با پوست، گوشت هضم گوشت قرمز و میوه و سبزیجات خام برای معده کوچک شما بعد از جراحی لاغری بسیار سخت است و باعث تهوع و یا استفراغ می‌شود. مواد غذایی که در بالا نام برده شد، به سختی هضم می‌شوند و بعد از خوردن این مواد غذایی تا مدت زمان طولانی، احساس سیری و نفخ می‌کنید. به همین دلیل بهتر است تا مدت‌ها بعد از جراحی لاغری، از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید.

مصرف هر نوع مایعات حتی آب تا 30 دقیقه قبل یا بعد از غذا باعث می‌شود به شدت احساس سیری کنید و در نتیجه نتوانید مواد غذایی مغذی مصرف کنید. احساس سیری بیش از حد، دیواره معده را تحت فشار و کشش قرار می‌دهد و این کشش و فشار زیاد برای معده، بعد از جراحی لاغری مناسب نیست. بعد از عمل‌های جراحی لاغری ، برای کاهش وزن و تناسب اندام ایده آل باید از مصرف مواد غذایی شیرین و حاوی چربی‌های ناسالم دوری کنید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید لوازم بهداشتی 

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر