سیر و خواص ضد سرطان آن

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سیر و خواص ضد سرطان آن

عملکرد ضد سرطان سیر

مجله پزشکی و سلامتمصرف مواد غذایی ضد سرطان نقش بسزایی در پیشگیری از سرطان دارد. سرطان یکی از بیماری‌های خاصی است که در آن یکی از سلول‌های بدن به خاطر عوامل مختلفی مانند مواد رادیو اکتیو، سمی و شیمیایی به طور غیر طبیعی رشد می‌کند و در نهایت سلول‌های توموری سرطانی به وجود می‌آیند. که ممکن است به قسمت‌های دیگر نیز سرایت کنند. احتمال بروز سرطان در سنین مختلف وجود دارد اما احتمال بروز سرطان همراه با افزایش سن، افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که بهتر است به صورت طبیعی با استفاده از مواد غذایی ضد سرطان ، از بروز این بیماری پیشگیری کنید.

خواص ضد سرطان مواد غذایی متنوعی به اثبات رسیده است، که در این میان، سیر نیز خواص ضد سرطان فوق‌العاده‌ای دارد. آلیسین حیاتی‌ترین ماده موجود در این عضو از خانواده آلیوم است (پیاز، تره فرنگی و موسیر دیگر اعضای خانواده آلیوم هستند). این ترکیب سولفوریک یکی از مهم‌ترین علل ضد سرطان بودن سیر است. از آنجایی که سیر توانایی سم زدایی، کاهش آسیب رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد، درنتیجه می‌توانیم بگوییم که این ماده یک ضد سرطان قدرتمند است.

 واقعیت ضد سرطان بودن سیر

سلول‌های سرطانی آسیب‌دیده از سموم رژیم غذایی و زیست محیطی، موجب افزایش التهاب و به مخاطره انداختن سیستم ایمنی بدن می‌شوند. سیر به طور خاص، این نقاط ضعف را هدف قرار می‌دهد و مانند لایه محافظی برای بدن عمل می‌کند، در حالی که هیچ عارضه جانبی خطرناکی ندارد، درنتیجه سیر با کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی، عملکرد ضد سرطانی خود را اعمال می‌کند.

خواص ضد سرطان سیر در بررسی‌های آزمایشگاهی

طبق بررسی‌هایی که در آزمایشگاه انجام شد، سیر سلول‌های سرطان خون را از بین می‌برد و همچنین موجب کاهش سرعت رشد تومور پروستات، مثانه، روده بزرگ و بافت معده می‌شود. برای نتیجه گیری‌های دقیق‌تر راجع به خواص ضد سرطان سیر، به آزمایشات بیش‌تری نیاز داریم، اما با توجه به حضور ترکیبات ضد سرطانی مثل آلیسین و کورستین در سیر، این ماده غذایی تأثیر فوق‌العاده‌ای در مبارزه با سرطان دارد.

در طول بررسی‌های انجام شده در سال‌های مختلف، خطر سرطان روده بزرگ، مری و معده در مردان و زنانی که به طور منظم در رژیم غذایی خود، سیر مصرف کرده‌اند، 30٪ پایین‌تر است. سیر خام، خرد شدت سا پخته شده بهترین خاصیت ضد سرطانی دارد و مکمل سیر به آن اندازه مفید نمی‌باشد.
از آنجایی که روش‌های درمانی سرطان مانند شیمی درمانی، سیستم ایمنی را ویران می‌کنند، درنتیجه اگر تحت درمان سرطان هستید، باید از مواد غذایی ضد سرطان مانند سیر استفاده نمایید که سیستم ایمنی شما را تا 50% تقویت می‌کنند و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا و عفونت را کاهش می‌دهند.

چه سیری بیش‌ترین مزایای سلامتی و ضد سرطان را دارد؟

بهترین روش برای خوردن سیر، استفاده از سیر خام است، زیرا سیر خام بیش‌ترین تأثیر و مزایا را برای سلامتی بدن و درمان سرطان دارد. اگر می‌خواهید سیر خام بخورید، آن را خرد یا رنده کنید تا آلیسین آن آزاد شود، اما اگر سیر را پختید، بعد از پخته شدن، آن را خرد نکنید، زیرا تمامی خواص آنتی‌اکسیدانی خود را از دست می‌دهد. بعد از خرد کردن سیر خام، ابتدا 10-5 دقیقه (زمان انتشار و آزادسازی آلیسین) صبر کنید تا آلیسین آن آزاد شود و سپس می‌توانید آن را بپزید و میل کنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

مطلب خوب و مفیدی بود مرسی

مشاهده کامل

منم موافقم
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر