مهم‌ترین غذاهایی که به مفاصل شما آسیب می‌رسانند

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مهم‌ترین غذاهایی که به مفاصل شما آسیب می‌رسانند

ورم مفاصل

مجله پزشکی و سلامتوقتی مفاصل سفت و متورم می‌شوند درد در آن‌ها ، انجام هر کاری را _از برداشتن یک مداد گرفته تا پیاده روی کردن یا شام پختن_ به طور کامل و تماماً پر از بدبختی می‌کند. مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در ایالات متحده آمریکا نشان دادند که در حدود یک نفر از هر پنج نفر بزرگ‌سال دچار آرتریت مفاصل (ورم مفاصل) است که توسط پزشک تشخیص داده شده، این در حالی است که هیچ راهی برای اطمینان از ناپدید شدن همیشگی درد مفاصل شما وجود ندارد. تحقیقات نشان داده که برخی از غذاها ضد التهاب هستند از قبیل روغن زیتون، آجیل و ماهی چرب. امروزه راهکارهای تغذیه‌ای، اولین راه مقابله با علت ریشه‌ای بیماری و بهبود شرایط سلامتی افراد است.

غذاهای آسیب زننده به مفاصل

گوجه فرنگی عامل آسیب به مفاصل

معمولاً تصور می‌شود که گوجه فرنگی ضد التهاب است، افرادی که از یک نوع خاص آرتریت به نام نقرس رنج می‌برند تصور می‌کنند که میوه‌های قرمز باعث درد مفاصل می‌شود و بسیاری از تحقیقات جدید تصور آنان را ثابت می‌کند. محققان به بررسی 2051 فرد مبتلا به نقرس پرداختند، نتایج نشان داد که 20 درصد این افراد گوجه فرنگی را به عنوان یک محرک گزارش کرده‌اند. پس از آن محققان به تجزیه و تحلیل اطلاعات 12720 فردی که نقرس ندارند پرداختند و متوجه شدند که مصرف گوجه فرنگی باعث افزایش سطح اسید اوریک خون می‌گردد. سطح بالای اسید اوریک از علل عمده و اصلی ابتلا به نقرس است. اما آیا شما حاضر به ترک مصرف گوجه فرنگی هستید؟ محققان می‌گویند شما مجبور نیستید که مصرف گوجه فرنگی را کاهش دهید بلکه کافی است مطمئن شوید به طور منظم داروهای کاهنده‌ی اسید اوریک را مصرف می‌کنید.

گوجه فرنگی عامل آسیب به مفاصل - دکتر سوشا

ذرت، آفتابگردان، دانه سویا و روغن پنبه دانه عوامل آسیب به مفاصل

احتمالاً شما در مورد فواید اسیدهای چرب امگا 3 مطالبی را شنیده‌اید.امگا 3 مولکول‌هایی است که در ماهی قزل آلا و گردو وجود دارد و برای شما بسیار مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 در واقع برای ارتقاء سلامت قلب و همچنین کاهش التهاب مزمن بدن فوق‌العاده مناسب هستند. اسیدهای چرب امگا 3 بسیار مهم هستند و به آن‌ها اسیدهای چرب ضروری نیز می‌گویند. در دهه‌های اخیر در مورد نیاز بدن به اسیدهای چرب بسیار تأکید شده است چون ما به میزان بسیار کم از آن‌ها در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنیم.اما آیا شما در مورد اسیدهای چرب امگا 6 نیز چیزی شنیده‌اید؟ اسیدهای چرب امگا 6 جزء اسیدهای چرب ضروری هستند که برای سلامت انسان لازم‌اند اما بدن آن‌ها را نمی‌سازد و شما باید از طریق مواد غذایی آن‌ها را برای بدن خود تأمین کنید.
همراه با اسیدهای چرب امگا 3 اسیدهای چرب امگا 6 نقش مهمی در عملکرد مغز و رشد و نمو دارند. به عنوان یک اسید چرب اشباع نشده امگا 6 به تحریک پوست، رشد مو، تنظیم متابولیسم بدن، حفظ سیستم تولید مثل و حفظ سلامت استخوان کمک می‌کند. شما احتمالاً مقدار زیادی اسید چرب امگا 6 می‌خورید، از آنجا که اسیدهای چرب امگا 6 در روغن سویا وجود دارد و روغن سویا تقریباً در هر غذای بسته بندی شده‌ای که شما در قفسه فروشگاه مواد غذایی مشاهده می‌کنید، استفاده می‌شود. در رژیم غذایی عموم مردم آمریکا اسیدهای چرب امگا 6 ، 25 برابر بیشتر از اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارند. اما نکته‌ی قابل توجه این است که تحقیقات نشان می‌دهد اگر نسبت امگا 6 به امگا 3 بیشتر از 10 به 1 باشد، می‌تواند منجر به مشکلاتی از قبیل آسم، بیماری‌های قلبی و عروقی و تورم بشود. محققان پیشنهاد می‌کنند که هر فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید باید نسبت مصرف امگا 6 به امگا 3را به 2 یا 3 به 1 کاهش دهد تا به مفاصل آن‌ها آسیب وارد نشود. اسیدهای چرب امگا 6 در غذاهای سرخ شده، مارگارین، زرده تخم مرغ و گوشت یافت می‌شود.

ذرت، آفتابگردان، دانه سویا و روغن پنبه دانه عوامل آسیب به مفاصل - دکتر سوشا

نوشابه عامل آسیب به مفاصل

حتی نوشابه‌های رژیمی دارای مضراتی هستند،مواد غذایی خیلی شیرین هیچ مزیتی برای سلامتی شما ندارند و حتی شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت و بیماری‌های قلبی قرار می‌دهند. مجله آمریکایی تغذیه بالینی بیان می‌کند که مصرف شکر می‌تواند منجر به شروع انتشار پیام آور التهابی به نام سایتوکین شود. محققان داده‌های به دست آمده از دو مطالعه‌ی بزرگ 30 ساله را بررسی کردند و نتایج نشان داد که بین مصرف نوشابه و خطر ابتلا به آرتریت مفاصل و آسیب به مفاصل ارتباط وجود دارد. زنانی که روزانه یک عدد یا بیشتر نوشابه می‌خورند نسبت به کسانی که اصلاً نوشابه نمی‌خورند 63% بیشتر احتمال دارد که مبتلا به آرتریت مفاصل شوند.

نوشابه عامل آسیب به مفاصل - دکتر سوشا

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر