سفر نوروزی آرام و بی دغدغه با چند توصیه از دکتر سوشا

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سفر نوروزی آرام و بی دغدغه با چند توصیه از دکتر سوشا

آرامش سفر نوروزی

مجله پزشکی و سلامتبرای بسیاری از مردم سفر نوروزی بخش جدایی‌ناپذیر از تعطیلات عید نوروز است. سفر نوروزی می‌تواند پر از شادی و آرامش باشد، اما مطمئناً این سفرها، عاری از استرس نیستند، زیرا مسافرت در تعطیلات عید نوروز ، پر از شلوغی است و از آنجایی که حجم سفرهای نوروزی بسیار بالا است، باید صبر و توجه شما در سفر نوروزی بالا باشد. طبق بررسی‌های انجام شده، سطح استرس سفرهای هوایی بالاتر است، شما نمی‌توانید استرس سفر نوروزی را کاملاً از بین ببرید، اما رعایت توصیه‌های زیر به شما کمک می‌کند تا استرس سفر نورورزی برای شما کمتر شود.

شرایط سفر نوروزی را بپذیرید و برنامه‌ریزی کنید

شما نمی‌توانید بسیاری از جنبه‌های مسافرت های نوروزی مانند آب و هوا ، فرودگاه ، ترافیک بزرگراه ، کمبود هتل و تأخیر و کنسلی غیر منتظره هواپیما را کنترل کنید. اما می‌توانید نوع واکنش خود را به این شرایط کنترل کنید.باید قبول کنید که شلوغی راه و تغییرات آب و هوا اتفاقاتی هستند که در عید نوروز اتفاق می‌افتند، در واقع این اتفاقات برای سفرهای عید نوروز طبیعی هستند ، فقط این شرایط را پیش‌بینی کنید و بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و سفر خوشی را داشته باشید. تمام وقایع استرس‌زا را پیش‌بینی کنید و در سفر نوروزی خونسرد و صبور باشید.

دقیقه 90 نباشید

همیشه به خودتان زمان کافی بدهید.چه در سفر نوروزی و چه در سفرها و روزهای عادی زمان کافی به خودتان بدهید. کارهایتان را برای دقیقه آخر نگذارید، زیرا کمبود وقت ، شما را به استرس و نگرانی می‌کشد. اگر با هواپیما سفر می‌کنید، زود از منزلتان به سمت فرودگاه حرکت کنید تا ترافیک راه و اتفاقاتی مثل پنچری لاستیک ماشین و یا تصادف، شما را به استرس نکشاند و باعث نشود که شما از پرواز جا بمانید.باید در نظر بگیرید که روزهای عید نوروز همه جا شلوغ و پر ترافیک و حتی پارکینگ فرودگاه ، قطار و ترمینال اتوبوس نیز مملو از ماشین است و زمان بیشتری طول می‌کشد تا شما بتوانید ماشین خود را پارک کرده و وارد فرودگاه یا راه آهن شوید ، در واقع باید هرگونه اتفاق غیرمنتظره را در سفر نوروزی پیش‌بینی کنید و خونسردی خود را حفظ کنید. تمام این موارد را در نظر بگیرید و دقیقه 90 نباشید تا آرامش شما در طول سفر بیشتر باشد.

دقیقه 90 نباشید

به اخبار راه و آب و هوا گوش کنید

همیشه در سفر نوروزی ، به اتفاقات غیرمنتظره فکر کنید. با وجود تمام برنامه‌ریزی‌هایی که برای سفر نوروزی خود می‌کنید، در نظر بگیرید که شاید به دلیل بارش برف یا باران، ریزش کوه، بسته شدن راه و یا ترافیک سنگین راه‌ها، مسیر سفر شما مسدود شود و یا پرواز شما لغو شود یا تأخیر داشته باشد. قبل از سفر با شماره تلفن اطلاعات راه‌های کشور (141 یا 88255555) تماس بگیرید و راجع به مسیر مسافرتتان تمامی اطلاعات مورد نیاز را بپرسید و از باز یا بسته بودن مسیر سفرتان مطمئن شوید. همچنین به اخبار پیش‌بینی آب و هوا گوش دهید تا تغییرات آب و هوا برای شما دردسر آور نباشد.

چمدانتان را بررسی کنید

در زمان اوج بار مسافرت های نوروزی ، چمدان‌های شما مملو از لباس و وسایل مورد نیاز برای سفر است.قبل از سفر نوروزی ، چمدان‌هایتان را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام لوازم ضروری‌تان را برداشته‌اید. قبل از اینکه از خانه خارج شوید، به راحتی می‌توانید همه چیز را بررسی کنید و با آرامش از خانه خارج شوید، اما اگر در سفر به خاطرتان بیاید که یکی از لوازم ضروری‌تان را جا گذاشته‌اید ، دچار استرس و نگرانی خواهید شد.پس قبل از سفر بهتر است چمدان، کیف و لوازمتان را بررسی کنید تا با اطمینان به سفر نوروزی بروید.

در سفر نوروزی به فرزند خود توجه کنید

سفر نوروزی با کودکان نیاز به برخی برنامه‌ریزی‌ها دارد تا استرس پدر و مادر، کودک و دیگر همراهان در سفر کاهش یابد. در سفر برنامه‌هایی سرگرم‌کننده برای کودکتان داشته باشید تا کودک شما سرگرم شود و بتواند لحظات خوشی را در کنار آرامش داشته باشد. اجازه دهید کودکتان مقداری از انرژی خود را با حمل کیف کوچکی در فرودگاه یا راه رفتن، بسوزاند. در سفر تنقلات و آب برای فرزندتان به همراه داشته باشید، (حتی اگر با هواپیما سفر می‌کنید و مهمانداران هواپیما به شما تنقلات و خوراکی می‌دهند، زیرا شاید فرزند شما تنقلات هواپیما را دوست نداشته باشد.) تا گرسنه ، تشنه و بدخلق نشود.
اگر به مسافرت های نوروزی طولانی می‌روید، هر یک یا دو ساعت یک بار،برای استراحت بایستید تا فرزند شما و خود شما کمی استراحت کنید و با آرامش بیشتری بتوانید ادامه مسیر را ادامه دهید.

به تغییر لباس فکر کنید

زمانی که قصد سفر نوروزی دارید، حتماً به این فکر کنید که شاید در مسیر یا فرودگاه، گرم یا سردتان شود، برای همین حتماً لباس گرم اضافی به همراه داشته باشید که اگر سردتان شد، آن را بپوشید؛ همچنین اگر لباس گرم به تن کرده‌اید، حتماً یک لایه لباس نازک زیر آن بپوشید تا اگر گرمتان شد، بتوانید لباس گرمتان را در بیاورید و با لباس نازک‌تر زیری به ادامه سفر نوروزی خود ادامه دهید.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر