روغن ‌های طبیعی برای حفظ سلامت پوست ، مو

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
روغن ‌های طبیعی برای حفظ سلامت پوست ، مو

مزایای روغن ‌های طبیعی برای سلامت پوست، مو و زیبایی چیست؟

مجله پزشکی و سلامتروغن ‌های طبیعی جایگزینی برای محصولات گران مراقبت از مو، ضد جوش، ضد پیری پوست و تقویت کننده ناخن هستند. آیا تا به حال برای خرید محصولات مراقبت از پوست و مو به داروخانه رفته‌اید؟ تنوع این محصولات آن‌قدر زیاد است که گیج می‌شوید. پوست و موی هر کسی متفاوت است و هر محصولی ممکن است برای یک فرد خاص مفید باشد و برای دیگری بی اثر. به همین دلیل، هر فردی باید با استفاده از محصولات مراقبت از پوست و موی متنوع و با آزمون و خطا، کرم یا هر محصول مراقبتی مناسب خود را خریداری کند.

همان‌طور که می‌دانید استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی برای درمان هر مشکلی بهتر از استفاده از روش‌های دیگر است. استفاده از روغن ‌های طبیعی و گیاهی نیز نسبت به محصولات مراقبتی شیمیایی ارجحیت دارد، زیرا خواص درمانی این روغن‌های گیاهی در تعداد زیادی از افراد دیده شده است و تأثیر این روغن‌های گیاهی بر روی سلامت پوست و مو اثبات شده است. همچنین احتمال ایجاد حساسیت توسط روغن‌های گیاهی بسیار پایین است. در این توصیه، تعدادی از این روغن ‌های طبیعی که خواص فوق‌العاده‌ای روی سلامت پوست، مو و ناخن دارند را برایتان نام می‌بریم.

روغن مارولا و سلامت پوست

این روغن غنی و مرطوب کننده، از میوه درخت مارولا (بومی آفریقای جنوبی) گرفته شده است. روغن مارولا سرشار از اسیدهای چرب است، که برای رفع خشکی پوست بسیار مناسب است. این روغن طبیعی به سرعت جذب پوست شده و پوست را چرب و لطیف می‌کند. برای حفظ سلامت پوست بهتر است از این مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید.

سلامت پوست با روغن درخت چای

زمانی که باکتری‌ها به داخل روزنه‌های پوست نفوذ می‌کنند، موجب قرمزی، التهاب و جوش پوستی می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که این روغن طبیعی باکتری‌ها را از بین می‌برد و به همین دلیل است که از این روغن طبیعی برای درمان جوش و التهاب پوست استفاده می‌شود. به این ترتیب این روغن طبیعی، موجب ارتقای سلامت پوست می‌شود.

سلامت پوست با روغن درخت چای

روغن آرگان برای سلامت پوست و مو

نام دیگر روغن آرگان طلای مایع است. روغن آرگان سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام پلی فنول است که خاصیت ضد پیری دارد. به گفته متخصصان پوست، اسیدهای چرب امگا 3 روغن آرگان موجب افزایش رشد کلاژن و سلامت پوست می‌شود. از دیگر فواید این روغن طبیعی رفع خشکی پوست و مو است، در واقع یک نرم کننده و ترمیم کننده طبیعی برای مو می‌باشد. از این روغن طبیعی در ساخت محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود.

حفظ سلامت پوست با روغن نعناع و بابونه

روغن گیاه بابونه و نعناع آرام بخش پوست است. این روغن ‌های طبیعی از نظر متخصصان پوست نوعی ضد التهاب و ضدعفونی کننده هستند که موجب تسکین قرمزی، سوزش و عفونت می‌شوند. برای حفظ سلامت پوست از این روغن ‌های طبیعی استفاده کنید.

روغن نارگیل

احتمال عفونت، واکنش‌های آلرژیک و حساسیت در پوست‌های خشک و ترک خورده بسیار زیاد است. در نتیجه برای حفظ سلامت پوست باید پوست خود را مرطوب نگه دارید. روغن نارگیل یک روغن طبیعی محافظت کننده و مرطوب کننده است که برای درمان خشکی پوست و بیماری‌های التهابی پوست مانند اگزما بسیار مفید است.

خرید روغن نارگیل حجرک

روغن نسترن و هویج برای حفظ سلامت پوست

اکثر محصولات مراقبت از پوست، حاوی ویتامین A هستند. ویتامین A حاوی رتینول است که سلول‌های قدیمی پوست را با سلول‌های جدید حاوی کلاژن جایگزین می‌کند. در نتیجه این نوعی‌ترمیم است که موجب تغییر رنگ پوست و درمان جای زخم می‌شود. این روغن ‌های طبیعی حاوی ویتامین A، برای درمان جوش و حفظ سلامت پوست بسیار فوق‌العاده عمل می‌کنند.

روغن رزماری و کرچک

اکثر مردم از ریزش مو و ضعیف بودن موهایشان شکایت دارند و به دنبال راهی برای ضخیم شدن موهایشان هستند. مطالعات نشان می‌دهد که روغن رزماری موجب ضخیم و قوی شدن موها، کاهش ریزش مو و کاهش خارش کف سر می‌شود. روغن کرچک نیز یک روغن طبیعی دیگر با خواص مشابه روغن رزماری است که موجب ضخیم شدن موهای مژه و ابرو می‌شود.

روغن آووکادو و زیتون و سلامت پوست

آیا ناخن‌هایتان نازک و شکننده هستند؟ یک راه حل طبیعی و ساده برای تقویت ناخن‌ها مالیدن روغن زیتون و آووکادو قبل از خواب است. در طول شب روغن جذب ناخن‌های شما می‌شود و اسیدهای چرب این روغن ‌های طبیعی موجب تقویت ناخن می‌شود.

روغن آووکادو و زیتون و سلامت پوست

روغن کنجد

یکی از راه‌های مراقبت از دهان و دندان شستشوی آن‌ها با روغن ‌های طبیعی است. روغن کنجد از لثه‌ها مراقبت کرده و بوی دهان را از بین می‌برد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که روغن کنجد، نارگیل و آفتابگردان می‌توانند التهاب لثه و پلاک را التیام بخشد.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر