روش های برنزه کردن پوست بدون خطر و عوارض

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
روش های برنزه کردن پوست بدون خطر و عوارض

برنزه کردن پوست بدون خطر

مجله پزشکی و سلامت : دوباره تابستان از راه رسیده و اکثر شما علاقه زیادی به برنزه کردن خودتان دارید. عشق زیاد شما به خورشید دلایل زیادی دارد. نور خورشید سطح سروتونین (والیوم طبیعی) بدن را افزایش می‌دهد و موجب کاهش اضطراب می‌شود. علاوه بر این، نور خورشید موجب تولید ویتامین D و افزایش سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و پوست می‌شود. اما همان‌طور که می‌دانید، نور خورشید و برنزه کردن پوست ممکن است خطراتی مانند پیری زودرس و سرطان پوست داشته باشد، به همین منظور برای اینکه برنزه کردن پوست شما ، جذاب و درخشنده باشد، راه‌های امنی را به شما توصیه می‌کنیم.

اجتناب از برنزه کردن پوست با تخت‌های برنزه

این یک تصور اشتباه است که خیال می‌کنید استفاده از تخت‌های برنزه کردن پوست موجب می‌شود که رنگ برنزه شما جذاب شود و خودتان را بدون خطر برنزه کنید. استفاده از تخت‌های برنزه موجب می‌شود که مقدار بسیار زیادی اشعه UV به پوست شما برخورد کند (باعث تحریک ویتامین D می‌شود) و می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 75 درصد افزایش دهد.

استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای برنزه کردن پوست

برای خرید ضد آفتاب تنها به SPF تکیه نکنید. بلکه برای برنزه کردن، باید کرم ضد آفتابی بخرید که روی آن علامت طیف گسترده (broad spectrum) داشته باشد و همچنین آرم high UV (اشعه UV زیاد) نیز روی آن خورده باشد.
برای برنزه کردن پوست خود از کرم ضد آفتاب با SPF 50 – 30 استفاده کنید، زیرا این کرم 98-97 درصد، اشعه UVB را فیلتر می‌کند. در نظر بگیرید که نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب قوی‌تر نیست، زیرا ممکن است احساس امنیت کاذبی به شما دهد و هر 2 ساعت آن را تمدید نکنید. اگر رنگ طبیعی بدنتان بسیار تیره است، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF=15 کافی است.

استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای برنزه کردن پوست

درک زمان برنزه کردن پوست

حواستان به مدت زمانی که زیر آفتاب هستید، باشد، زیرا پوست شما بعد از گذشت مدت زمان خاصی، نمی‌تواند ملانین بیش‌تری (رنگ‌دانه برنزه) تولید کند. بنابراین آفتاب گرفتن شما در تمام طول روز برای شما سودی ندارد. به طور معمول برای برنزه کردن پوست کافی است روزانه 3-2 ساعت آفتاب بگیرید. اگر مدت زمان بیشتری آفتاب بگیرید، فقط به پوستتان آسیب رسانده‌اید.

استفاده از مکمل‌ها برای برنزه کردن پوست

مصرف هیچ چیزی روی پوستتان، موجب افزایش تولید رنگ‌دانه‌های ملانین برای برنزه کردن پوست ، نمی‌شود. اما مصرف روزانه یک مکمل 25 گرمی بتاکاروتن می‌تواند سرعت برنزه شدن شما را بهبود بخشد. استفاده از این مکمل‌ها به این معنی نیست که کرم ضد آفتاب کمتری بزنید، اما مکمل بتاکاروتن به طور طبیعی از پوست شما در برابر اشعه‌های نور خورشید محافظت کرده و سرعت برنزه شدن شما را افزایش می‌دهد.
برای تسریع برنزه شدن پوست می‌توانید از مکمل ایمدین استفاده کنید. این قرص از پوست شما محافظت کرده و همچنین آنتی اکسیدان‌هایی دارد که از استرس اکسیداتیو ناشی از اشعه UV نور خورشید جلوگیری می‌کند.

استفاده از مکمل‌ها برای برنزه کردن پوست

برنزه کردن بدون خطر با خوردن غذاهای خورشید پسند

غذاهای خاصی که لیکوپن را افزایش می‌دهند، SPF طبیعی هستند. آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه‌فرنگی و دیگر میوه‌های قرمز، نارنجی و سبز، می‌توانند تا 33 درصد از پوست شما محافظت کنند. در نتیجه یکی از بهترین منابع برای محافظت پوست در برابر نور خورشید، رب گوجه‌فرنگی است.

متخصصان پوست معتقدند که گروهی از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام پلی فنول برای حفظ سلامت پوست ، مفید هستند. چای سبز یک منبع غنی از پلی فنول است که برای برنزه شدن ایمن شما بسیار مفید می‌باشد. همچنین انواع سوشی و ماهی‌ها به دلیل امگا 3 فراوانی که دارند، قدرت ضد التهابی فراوانی برای برنزه کردن بدون خطر دارند.

شکلات تلخ فلاونوئیدهایی دارد که می‌تواند پوست شما را در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند، همچنین کافئین موجود در شکلات تلخ به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست کمک می‌کند. بهتر است قبل از اینکه برای برنزه کردن پوست به استخر بروید، یک فنجان اسپرسو بنوشید تا کافئین زیادی به بدن شما برسد.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر