لیزر لیپولیز | آیا روش لیزر لیپولیز برای لاغری مؤثر است؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
لیزر لیپولیز | آیا روش لیزر لیپولیز برای لاغری مؤثر است؟

روش لیزر لیپولیز چیست؟

مجله پزشکی و سلامتلیزر لیپولیز معمولاً به نام “لیپو لیزر” شناخته شده است که یک روش لیپوساکشن غیر تهاجمی برای حذف چربی‌های سرختی مانند چربی‌های شکمی ، غبغب و پهلو است. روش لیزر لیپولیز می‌تواند به طور مؤثری چربی‌های مقاوم به رژیم غذایی و ورزش را کاهش دهد و عوارض جانبی کم‌تری نسبت به روش‌های دیگری مانند لیپوساکشن قدیمی دارد.
در روش لیزر لیپولیز از لیزر برای ذوب کردن چربی‌های موضعی روی صورت و بدن استفاده می‌شود و سپس به بدن اجازه می‌دهد تا چربی‌های ذوب شده را متابولیزه و آسپیراسیون کرده و سپس توسط مکش ، مقادیر زیادی چربی حذف شود.

عمل لیزر لیپولیز چگونه انجام می‌شود؟

عمل لیزر لیپولیز ، 2-1 ساعت طول می‌کشد. در طول درمان ، پس از بی حس کردن منطقه درمان ، برش بسیار کوچکی روی پوست ایجاد می‌شود و یک کانول بسیار نازک (لوله‌های نازک فلزی توخالی (1 میلی‌متر)) در داخل پوست قرار داده می‌شود و پالس‌های لیزر ضعیفی به سلول‌های چربی برخورد می‌کند که موجب ذوب شدن چربی می‌شود. این سلول‌های چربی ذوب شده نیز به طور طبیعی ، از بدن حذف می‌شود. برخی از پشکان بعد از انجام لیزر لیپولیز ، ساکشن نیز انجام می‌دهند تا چربی‌های آزاد شده به سرعت حذف شود.

مزایای لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز جزء عمل‌های جراحی جزئی و کوچک است؛ در این عمل ، جراح قسمت کوچکی را با یک برش کوچک و بی حسی موضعی تحت درمان قرار می‌دهد. از آنجا که شما در سراسر این روش به هوش هستید ، نسبت به لیپوساکشن سنتی (در این روش، بیمار به طور عمومی بیهوش می‌شود) ، خطرات کمتری شما را تهدید می‌کند.زمان عمل کوتاه است و تورم و کبودی روش لیزر لیپولیز کم‌تر از روش‌های دیگر لاغری است.
دوره نقاهت بعد از عمل لیزر لیپولیز ، کوتاه است و بیمار به تقریباً یک ساعت استراحت نیاز دارد ، اما 3-2 روز طول می‌کشد تا بتواند کارهای روزمره خود را از نو آغاز کند. انجام فعالیت‌های بدنی شدید نیز 2-1 هفته بعد از انجام این عمل ، میسر است.

مزایای لیزر لیپولیز

عوارض عمل لیزر لیپولیز

احتمال برخی از عوارض ، در برخی از بیماران با شرایط خاص و در صورت رعایت نکردن توصیه‌های پزشکی ، افزایش می‌یابد:

آمبولی ریه و آمبولی چربی: خطر بروز آمبولی و آمبولی چربی یکی از عوارض نادری است که تقریباً در اکثر اعمال جراحی طولانی مدت وجود دارد و مختص اعمال جراحی زیبایی و عمل لیپوساکشن و لیزر لیپولیز نیست. با انجام اقداماتی مانند استفاده از بانداژ پاها ، پوشیدن جوراب واریس ، استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون و کاهش میزان چربی خارج ‌شده در هر مرحله، می‌توان خطر این عارضه را بسیار کاهش داد.
سوختگی و فرورفتگی پوست: این حالت معمولاً در ناحیه پهلوها و اطراف ناف دیده می‌شود و استفاده نادرست از دستگاه لیزر لیپولیز و عدم مهارت پزشک سبب بروز این حالت می‌شود.
افتادگی و چین و چروک پوست: پزشک باید با توجه به نوع پوست ، روش مناسبی را به شما پیشنهاد دهد. به عنوان مثال لیزر لیپولیز برای افرادی که به خاطر بارداری ، در نواحی پایینی شکمشان پوستی شل و ترک خورده دارند ، مناسب نیست ؛شکم این افراد حتماً باید تحت عمل جراحی زیبایی جدار شکم (ابدومینوپلاستی) قرار گیرد و انجام عمل لیزر لیپولیز ، در این بیماران سبب باقی ماندن شکمی شل با پوستی شل و آویزان منتهی خواهد شد.

روش لیزر لیپولیز برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر لیپولیز روشی برای کاهش وزن و لاغری عمومی نیست و برای افرادی مناسب است که دچار چاقی‌های موضعی کوچکی هستند و می‌خواهند با استفاده از روش لیزر لیپولیز ، به صورت موضعی لاغر شوند. از این روش برای سفت کردن پوست نیز استفاده می‌شود.
این روش برای از بین بردن چربی‌های سمجی است که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند.

قبل از درمان با لیزر لیپولیز

قبل از لیزر لیپولیز باید به پزشک مراجعه کنید تا پزشک با مشاهده اندامتان ، روش مناسبی را به شما پیشنهاد کند ، زیرا ممکن است چاقی شما زیاد باشد و برای تناسب اندام ، به روش تهاجمی‌تری نیاز داشته باشید؛ زیرا در این روش ، تنها 500 میلی لیتر چربی حذف می‌شود. ، در صورتی که روشی مانند لیپوساکشن ، مقادیر بسیار بیش‌تری از چربی را حذف می‌کند.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات پوست مو و زیبایی

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : عمل لیپوماتیک | مزایای لیپوماتیک در برابر لیپوساکشن

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر