راهکارهای طلایی مراقبت از پوست

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
راهکارهای طلایی مراقبت از پوست

محصولات مراقبت از پوست و خواص ضد پیری آن‌ها

مجله پزشکی و سلامتبدون آن که متوجه شوید، پوست شما از اواسط دهه بیست سالگی شروع به پیر شدن می‌کند. حتی اگر هنوز استفاده از محصولات مراقبت از پوست را آغاز نکرده‌اید، نگران نباشید، خیلی دیر نشده است. گاهی محصولات مراقبت از پوست عملکرد ضد پیری مناسبی ندارند زیرا شیوه زندگی، نور خورشید، عادت‌های روزانه و ژن‌های هر فردی در سلامت پوست و روند پیری پوست تأثیر می‌گذارد. بهتر است برای مراقبت از پوست به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا محصولات ضد پیری پوست و مناسب برای حفظ سلامت آن را برای شما تجویز نماید. در این مطلب محصولات ضد پیری پوست و توصیه‌های مراقبت از پوست را برایتان بیان می‌کنیم.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

استفاده از یک پاک کننده ملایم

کرم پاک کننده مناسبی را با توجه به نوع پوست خود (خشک، چربی، نرمال، حساس) انتخاب نمایید. برای مراقبت از پوست، صورت خود را با این پاک کننده‌ها و با آب گرم یا سرد بشویید (آب گرم رطوبت طبیعی پوست شما را از بین می‌برد). سپس پوست خود را به آرامی خشک کنید.

استفاده از مرطوب کننده

مرطوب کننده یک محصول مراقبت از پوست مناسب است که خاصیت ضد پیری نیز دارد. اگر پوست شما خشک است بیش از یک بار در روز باید از مرطوب کننده استفاده نمایید. حتی اگر پوست شما چرب و یا جوش‌دار است، از مرطوب کننده بدون چربی (روغن) استفاده کنید تا دچار پیری پوست نشوید.

استفاده از کرم ضد آفتاب

حتی اگر در خانه هستید و در معرض نور مستقیم خورشید نمی‌باشید، باید از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید. زیرا از پنجره خانه نیز اشعه خورشید عبور کرده و به پوست شما برخورد می‌کند. کرم ضد آفتاب یکی از محصولات مراقبت از پوست فوق‌العاده‌ای است که از پوست شما در مقابل اشعه‌های ماوراءبنفش UVA و UVB محافظت می‌کند. اگر پوست شما زیر نور خورشید، نمی‌سوزد، باز هم باید از ضد آفتاب استفاده نمایید، زیرا به هر حال پوست شما زیر نور خورشید در معرض آسیب است. توجه کنید که اگر به مدت طولانی بیرون از خانه هستید و یا زیاد عرق کردید، باید مجدداً روی پوست خود کرم ضد آفتاب بمالید.

استفاده از کرم ضد آفتاب

آیا می‌توان محصولات مراقبت از پوست را روی هم مالید؟

بله می‌توانید چند محصول مراقبت از پوست را همراه با هم روی پوستتان بمالید. اما باید ابتدا با یک کرم پاک کننده، پوستتان را تمیز کنید و سپس هر محصول مراقبت از پوست دیگری را استفاده نمایید.
صبح: مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب (اگر مرطوب کننده شما فاقد ضد آفتاب است)، سپس آرایش صورت (در صورت نیاز)
شب: کرم ضد پیری و چروک پوست (در صورت استفاده)، مرطوب کننده بدون کرم ضد آفتاب.

لایه برداری سلول‌های مرده پوست

لایه برداری به افزایش درخشش و سلامت پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید سلول‌های مرده پوست را به آرامی با یک لیف حمام نرم و لایه بردارهای طبیعی لایه برداری کنید. اگر پوست شما خشک است، یک بار در هفته و اگر پوست شما چرب است، یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید. اگر پوست شما جوش دارد و یا حساس است، قبل از لایه برداری با پزشک متخصص مشورت کنید. لایه برداری نقش مهمی در مراقبت از پوست و حفظ سلامت پوست دارد.

برخی از محصولات مراقبت از پوست، حاوی لایه بردار هستند و با آشکار کردن سلول‌های جدید روی پوست، درخشش پوست را افزایش می‌دهند. داروهای ضد پیری و جوش مانند رتینوئید و سالیسیک اسید لایه بردارهای شیمیایی دارند که سلول‌های مرده خارجی پوست را از بین می‌برند و شادابی و سلامت پوست را چندین برابر می‌کنند.

رژیم غذایی مناسب

تغذیه و رژیم غذایی مناسب مهم‌ترین راهکار مراقبت از پوست است که خاصیت ضد پیری فوق‌العاده‌ای دارد. برای حفظ جوانی و سلامت پوست همراه با رعایت یک رژیم غذایی مناسب (سرشار از ویتامین و مواد مغذی) از کرم‌های حاوی ویتامین C یا E استفاده کنید تا پوست شما در برابر آسیب نور خورشید مقاوم شود. ویتامین‌های A و B3 نیز قادر به ترمیم آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید هستند.

محصولات مراقبت از پوست ارگانیک (آلی) همیشه خوب نیست

هیچ اثبات علمی برای ایمن‌تر بودن استفاده از لوازم آرایش یا محصولات مراقبت از پوست آلی وجود ندارد. در برخی از موارد، این محصولات مراقبت از پوست ممکن است پوست را حساس و تحریک کند. بهتر است از محصولات مراقبت از پوست طبیعی (گیاهی) استفاده کنید که حساسیت‌زا و آلرژیک نیستند.

محصولات مراقبت از پوست ارگانیک (آلی) همیشه خوب نیست

محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری و جوش

دلایلی مانند استرس، هورمون‌های نامنظم و استفاده از محصولات مراقبت از مو می‌توانند باعث بروز جوش روی پوست شما شوند. شما می‌توانید با استفاده از یک سری محصولات ضد پیری و جوش، جوش صورت خود را درمان کنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر