راز جدید کاهش وزن ماندگار

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
راز جدید کاهش وزن ماندگار

راه کاهش وزن ماندگار چیست؟

مجله سلامتخیلی از افراد به طور مداوم در رژیم هستند ولی به کاهش وزن ماندگار دست نمی‌یابند، زیرا بعد از مدتی رژیم غذایی خود را رها می‌کنند و دوباره دچار افزایش وزن می‌شوند. تلاش برای کاهش وزن ماندگار می‌تواند یک مبارزه سخت برای رسیدن به تناسب اندام باشد و زمانی که اطلاعات شما راجع به راه‌های کاهش وزن ماندگار ، کافی نباشد، این مسیر برای شما سخت‌تر می‌شود. راه‌های مطرح شده برای کاهش وزن در منابع و وب سایت‌های مختلف ممکن است شما را گمراه کند ، اما آسان‌ترین راه برای ماندگار ماندن کاهش وزن ، پیروی از این اسرار است که به شما در کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک می‌کند.

بهترین راه‌های برای کاهش وزن ماندگار و مؤثر

جلوگیری از گرسنگی بهترین راه برای کاهش وزن ماندگار

کاهش کالری دریافتی بخش مهمی از برنامه کاهش وزن ماندگار است، اما بسیاری از افراد به خودشان خیلی سخت می‌گیرند و گرسنگی بیش از حدی را تحمل می‌کنند. این یک اشتباه بزرگ است، زیرا زمانی که بدن کالری زیادی دریافت نکند، در نتیجه برای حفظ ذخایر خود ، سرعت سوخت و سازش را کاهش می‌دهد تا آن کمبود کالری دریافتی را جبران کند. برای عملکرد بهینه بدن، هر فردی به طور متوسط به 2000-1800 کالری نیاز دارد که این مقدار در مواقعی که فرد رژیم دارد در حدود 1800-1600 کالری نیز قابل قبول است. کاهش دریافت کالری، اگر افراطی باشد، نه تنها باعث کاهش وزن نمی‌شود، بلکه باعث توقف روند کاهش وزن بدن، می‌شود. در نتیجه برای داشتن کاهش وزن ماندگار ، باید از گرسنه ماندن بیش از حد جلوگیری کنید تا سوخت و ساز بدنتان بالا باشد و کاهش وزن شما ادامه یابد.

جلوگیری از گرسنگی بهترین راه برای کاهش وزن ماندگار

آنچه را که می‌خورید، دوست داشته باشید

با شنیدن واژه رژیم غذایی، افکار شکنجه آوری در ذهن اکثر افراد، نقش می‌بندد. به جای فکر کردن به جنبه‌های منفی رژیم غذایی، به آن به عنوان راهی برای تغییر در شیوه زندگی نگاه کنید. رژیم غذایی راهی برای سالم زندگی کردن و داشتن یک رژیم غذایی سالم(کم چربی و کم کربوهیدرات) است و این به آن معنا نیست که مواد غذایی بی مزه بخورید، بلکه باید مواد غذایی سالم و کم کالری بخورید که به کاهش وزن ماندگار شما کمک کنند.

برای کاهش وزن ماندگار ، از روی احساسات نخورید

اکثر ما علاقه شدیدی به خوردن افراطی در مواقع شادی، غمگینی، عصبی و یا خستگی داریم. به جای اینکه در چنین مواقعی به صورت کورکورانه بخورید ، با احساسات خود مقابله کنید و از خوردن در مواقع احساسی دوری کنید تا کاهش وزن ماندگار داشته باشید.

برای کاهش وزن ماندگار ، از روی احساسات نخورید

وعده‌های غذایی خوشمزه بخورید

تعجب نکنید ،خوردن غذاهای خوشمزه در رژیم غذایی به شما در رسیدن به کاهش وزن ماندگار کمک می‌کند. آخرین باری که زمان زیادی را برای پختن یک غذای خوشمزه صرف کردید، کی بوده؟ بهتر است به جای توجه به وظایف دیگرتان، برای پختن غذای خوشمزه و کم کالری زمان بگذارید که از خوردن آن لذت ببرید و رژیم غذایی برای شما لذت بخش باشد. غذایتان را به آرامی بخورید و آن را به خوبی بجوید تا با خوردن میزان کم‌تری غذا، احساس سیری کنید.

برای کاهش وزن ماندگار ، از خوردن چربی‌های ترانس دوری کنید

غذاهای سرخ و فراوری شده، حاوی میزان زیادی چربی‌های ترانس هستند که به سختی در بدن هضم می‌شوند. مواد شیمیایی موجود در چربی‌های ترانس نه تنها غده تیروئید را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه بر سطح انسولین خون نیز تأثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید کاهش وزن ماندگار داشته باشید ، از خوردن مواد غذایی حاوی چربی‌های ترانس، دوری کنید و به جای آن مواد غذایی تازه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مغذی ، بخورید تا احساس سیری بیش‌تری داشته باشید و میزان سوخت و ساز بدنتان بالاتر باشد. به طور کلی برای کاهش وزن ماندگار باید به خوردن مواد غذایی سالم، بدون چربی‌های ترانس، کم کالری و کم شیرین عادت کنید. به جای خوردن مواد غذایی حاوی چربی‌های ترانس که برای لاغزی شما مضر هستند، از مواد غذایی چرب مفید برای کاهش وزن که در مقاله گذشته نام برده شدند، استفاده کنید.

برای کاهش وزن ماندگار ، از خوردن چربی‌های ترانس دوری کنید

به راه خود برای کاهش وزن ماندگار ادامه دهید

کاهش وزن ماندگار برای هر کسی یک مبارزه مهم است که او را به چالش می‌اندازد. مراحل اولیه رژیم غذایی چالش برانگیزترین روزها برای هر فرد و پرخطرترین زمان برای رها کردن رژیم است. اگر با آرامش خاطر روزهای اول رژیم غذایی را سپری کنید ، به مرور به آن عادت کرده و به راه خود برای کاهش وزن ادامه خواهید داد و بعد از رسیدن به تناسب اندام نیز ، کاهش وزن شما ماندگار خواهد بود.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر