داشتن ناخن های محکم و زیبا با روش های خانگی ( تقویت ناخن )

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
داشتن ناخن های محکم و زیبا با روش های خانگی ( تقویت ناخن )

ناخن های محکم و زیبا

مجله پزشکی و سلامت : داشتن ناخن های محکم و زیبا و بلند آرزوی هر خانمی است.تمام خانم‌ها هر روز به دنبال روش‌هایی برای تقویت ناخن هایشان هستند،تا بتوانند از داشتن ناخن های محکم و زیبا لذت ببرند.ناخن برخی از افراد بسیار ضعیف و شکننده است و در طی انجام کارهای مختلف به راحتی شکسته می‌شود.
داشتن ناخن‌های محکم و زیبا برای اکثر خانوم‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و حس زیبایی را در آن‌ها زنده می‌کند.در این بخش چندین توصیه مفید و روش های خانگی برای داشتن ناخن های محکم و زیبا و سالم را برایتان می‌گوییم.

مواد غذایی مفید برای تقویت ناخن ها

تخم مرغ برای تقویت ناخن

ناخن‌ها از کراتین ساخته شده‌اند، کراتین همان پروتئینی است که فولیکول‌های مو نیز از آن ساخته شده‌اند. تخم‌مرغ منبع خوبی از بیوتین و پروتئین است. مصرف مقدار زیادی پروتئین، درست مانند مو ، پایه‌ی ناخن را نیز قوی‌تر می‌کند. درنتیجه افزودن مقدار مناسبی گوشت به رژیم غذایی‌تان می‌تواند به رشد و تقویت ناخن‌ هایتان کمک کند.

داشتن ناخن های محکم و زیبا با توت فرنگی

توت فرنگی حاوی مقدار زیادی بیوتین است،به همین دلیل حتما باید آن‌ را در برنامه‌ی غذایی‌تان داشته باشید. به‌علاوه، این میوه آنتی اکسیدان دارد که به حفظ سلامت بدن کمک زیادی می‌کند.

کلم بروکلی برای داشتن ناخن های محکم و زیبا

در رژیم غذایی که رعایت می‌کنید باید غذاهایی که حاوی سیستئین (آمینو اسیدی که کراتین می سازد) هستند نیز حتما در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.کلم بروکلی حاوی سیستئین و مقدار قابل توجهی آهن است، که هر دو برای تقویت ناخن و داشتن ناخن محکم و زیبا ضروری‌اند.کمبود آهن باعث می‌شود ناخن‌هایتان به درون انحنا پیدا کنند.

کلم بروکلی برای داشتن ناخن های محکم و زیبا

مواد غذایی حاوی ویتامین‌های مختلف مانند A ،B، C و بیوتین بخورید

ویتامین A ناخن‌های شما را قوی‌تر می‌کند.دوز روزانه مورد نیاز برای شما حدود 900-700 میکروگرم است.مواد غذایی مانند: سیب‌زمنی،هویج و سبزیجات برگ سبز سرشار از ویتامین A هستند. بیوتین برای رشد و قوی کردن مو و ناخن بسیار مفید است. منابعی مانند: آجیل ، موز ، قارچ ، سالمون و آووکادو سرشار از بیوتین هستند.
ویتامین‌های گروه B ،مانند فولیک اسید از آسیب سلول‌های عصبی جلوگیری می‌کند و سلامت گلبول قرمز را حفظ می‌نماید.این ویتامینی بسیار عالی برای رشد و تقویت ناخن ها است.منابع سرشار از فولیک اسید مانند: ماهی، گوشت قرمز و پنیر هستند که برای تقویت ناخن و داشتن ناخن های محکم و زیبا از آن‌ها استفاده نمایید. ویتامینc برای احیای ایمنی بدن مفید است و این سلامتی ایمنی ، باعث رشد بیشتر ناخن‌ها و قوی کردن آن‌ها می‌شود.منابع سرشار از ویتامین c مانند: پرتقال، توت‌فرنگی و مرکبات هستند.

روش های خانگی تقویت ناخن و داشتن ناخن های محکم و زیبا

روغن زیتون و آب‌لیمو از روش های خانگی برای تقویت ناخن

دو قاشق روغن زیتون و دو قاشق آب لیمو تازه را درون یک کاسه به خوبی هم بزنید ، به آرامی و حدود 10 مرتبه هر ناخن را داخل این مخلوط فرو کنید و ماساژ دهید تا ناخن های محکم و زیبا داشته باشید.

ناخن های محکم و زیبا با روغن نباتی

باور نکردنی ترین روش برای داشتن ناخن های محکم و زیبا استفاده از روغن نباتی است. تعجب نکنید،منظورمان همان روغن‌های خانگی است که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید.چند روز روغن را به ناخن هایتان بمالید تا نتایج شگفت‌آور آن را ببینید.

ناخن های محکم و زیبا با روغن دانه کتان

روغن دانه کتان یکی از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی برای تقویت ناخن های شماست،مقداری از این روغن روی ناخن‌هایتان بمالید و سپس آن‌ها را 10 دقیقه ماساژ دهید.این روغن برای تقویت ناخن شما معجزه می‌کند.

ناخن های محکم و زیبا با روغن دانه کتان

مرطوب کننده دست‌ساز خانگی

یک قاشق چای‌خوری لیمو، یک قاشق چای‌خوری ید و مقداری سیر خرد و له شده را با یکدیگر مخلوط کرده و به عنوان مرطوب‌کننده از آن استفاده کنید.مقداری از این مرطوب کننده قوی را بر روی ناخن‌‌هایتان بمالید و بگذارید چندین ساعت روی ناخن‌هایتان باشد تا از داشتن ناخن های محکم و زیبا لذت ببرید.

برای داشتن ناخن های محکم و زیبا ناخن‌هایتان را نجوید

اگر ناخن‌هایتان را بجوید، باید آرزوی داشتن ناخن های محکم و زیبا را از یاد ببرید.ناخن‌های شما میکروب زیادی دارند و جویدن آن‌ها اصلا بهداشتی نیست.سعی کنید این عادت را از سر خود بیاندازید.برای ترک این عادت می‌توانید لاک بزنید و یا اینکه دستکش دست کنید. همیشه ناخن‌هایتان را مرتبط نگه‌دارید تا دلتان نیاید که آن‌ها را بجوید.

سیگار نکشید تا ناخن های محکم و زیبا داشته باشید

بارها شنیده‌اید که سیگار کشیدن بسیار مضر است! اما خوب است بدانید که سیگار کشیدن روی ظاهر ناخن شما تاثیرگذار است، سیگار موجب زردی ناخن و انگشتانتان می‌شود. از آنجا که سیگار کشیدن گردش خون بدن را کاهش می‌دهد، درنتیجه مقدار بیوتین موجود در جریان خون محدود می‌شود، درنتیجه ناخن‌های شما مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و سالم ماندن را دریافت نمی‌کنند. در آخر باید گفت که برای تقویت ناخن و داشتن ناخن های محکم و زیبا ، سیگار نکشید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر