درمان گياهي بوي بد دهان

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان گياهي بوي بد دهان

آیا درمان گياهي بوي بد دهان امکان پذیر است؟

مجله پزشکی و سلامت : بوی بد دهان مشکل شایعی در میان مردم است و بسیاری از مردم از این معضل رنج می‌برند. فردی که گرفتار این مشکل است ، قادر به معاشرت و زندگی با دیگران نیست. خبر خوشحال کننده‌ای که ما برای شما داریم ، این است ، که دیگر لازم نیست بوی بد دهان خود را مخفی کنید ، در ادامه مطلب به درمان گياهي بوي بد دهان اشاره می‌کنیم.
خاصیت درمانی 7 گياهي که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم ، اثبات شده هستند و شما می‌توانید به راحتی از درمان گیاهی بوی بد دهان لذت ببرید.

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : حفظ بهداشت دهان و دندان و مبارزه با بوی بد دهان

قرص نعناع و درمان گياهي بوي بد دهان

بیش‌تر خمیر دندان‌ها حاوی طعم دهنده نعناع هستند و استفاده از نعناع در خمیر دندان‌ها بی دلیل و اتفاقی نیست. نعناع توانایی تمیز و خوشبو کردن بوی دهان را دارد. نعناع (نعناع واقعی) تأثیر بسیار مفیدی در درمان گياهي بوي بد دهان دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که تأثیر نعناع در درمان بوی بد دهان بسیار بیش‌تر از شستشوی دهان با مواد شیمیایی و بهداشتی دیگر است. به همین دلیل است که پزشکان نعناع را برای درمان گياهي بوي بد دهان ، به بیماران توصیه می‌کنند.

قرص نعناع و درمان گیاهی بوی بد دهان

درمان گياهي بوي بد دهان با درخت چای

مدت‌ها است که محققان بر روی خاصیت درخت چای در از بین بردن ارگانیسم‌های مسبب بوی بد دهان ، مطالعه کرده‌اند. بر اساس یافته‌های محققان گیاه درخت چای توانایی قوی در از بین بردن عاملین بوی بد دهان دارد و می‌تواند طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌های دهانی که باعث بوی بد دهان می‌شوند را از بین ببرد. مطالعات نشان می‌دهند که تأثیر این گیاه در درمان بوی بد دهان ، از کلرهگزیدین شیمیایی نیز بیش‌تر است. این گیاه قادر به پاک‌سازی کامل دهان بوده و درمان گياهيبوی بد دهان با این گیاه بسیار مؤثر است.

گیاه سیج (مریم گلی) برای درمان گياهي بوي بد دهان

گیاه سیج از زمان‌های قدیم به عنوان گیاه شفا شناخته شده است، تحقیقات مدرن نیز تأثیر قدرتمند این گیاه را در از بین بردن ارگانیسم‌های مضر و مبارزه با بوی بد دهان تائید کرده است. گیاه سیج با از بین بردن میکروارگانیسم‌هایی مانند کاندیدا آلبیکنس ، ژنژیوالیس پورفیروموناس و استرپتوکوکوس موتانس به درمان گياهي بوي بد دهان کمک می‌کند.

گیاه سیج (مریم گلی) برای درمان گیاهی بوی بد دهان

گیاه دارویی مر (Myrrh)

این گیاه دارویی ، هزاران سال است که در مصارف پزشکی و سلامتی متنوعی استفاده می‌شود. برای کسانی که به دنبال درمان گياهي بوي بد دهان هستند ، گیاه مر یک درمان قوی برای این مشکل است و می‌تواند میکروب‌های دهانی مسبب بوی دهان را از بین برده و از بیماری‌های احتمالی بعدی پیشگیری کند.

درمان گياهي بوي بد دهان با میخک

میخک دارای سابقه‌ای طولانی در طب چینی برای درمان بوی بد دهان است.مطالعات اخیر نیز این گیاه را به عنوان یک گیاه مؤثر در شستشو و پاک‌سازی دهان شناخته شده است. نویسندگان این مقاله همچنین اشاره کردند که شستشوی دهان با استفاده از گیاهانی مانند میخک ، جایگزینی مناسبی برای افرادی است که نمی‌تواند از مواد شیمیایی برای شستشوی دهان استفاده کنند.

درمان گیاهی بوی بد دهان با میخک

کاج سوزنی برای درمان گياهي بوي بد دهان

در طول تاریخ ، رزین و روغن‌های کاج برای طیف وسیعی از درمان دارویی استفاده شده‌اند. کاج به طور طبیعی حاوی الکل ترپن است که یک پاک کننده قوی بوده و برای ارگانیسم‌های مضر دهان سمی است. روغن کاج خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد و می‌تواند جزئی از یک دهان شویه برای درمان گياهي بوي بد دهان باشد.

اوکالیپتوس و درمان گياهي بوي بد دهان

اوکالیپتوس برای درمان بوی بد دهان اثر قابل توجهی نشان داده است.این گیاه برای پاک‌سازی دهان و از بین بردن بوی بد دهان بسیار مؤثر است.

اوکالیپتوس و درمان گیاهی بوی بد دهان

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : درمان بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

مشکل من بوی بد دهان است ( بوی بد دهان مزمن نه ساده ) که دو سال است این مشکل را دارم. منشا اصلی آن روده و اعصاب است. هر کاری کردم درست نشده پیش چندین فوق تخصص رفتم و دو تا سه دوره دارو مصرف کردم ولی هیچ نتیجه ای نداشته. این بوی بد تا اونجایی که من فهمیدم مال نفخ بیش از حد و استرس روده و تحرکات روده هست. هیچ راهی نیست که نکرده باشم پیش دندانپزشک هم رفتم مال دندونام نیست ( مطمئنم که مال روده هستش ). ازتون خواهش می کنم که من را راهنمایی کنید .

مشاهده کامل

با سلام راهکارهای گیاهی بالا رو امتحان کنید. دوست عزیز تا زمانی که بیماری مولد بوی بد دهانتون رو درمان نکنید نمیتونید از این بوی بد دهان خلاص بشید. اگر مشکلات گوارشی نظیر عفونت یا نفخ دارید، می بایست برای درمان اونها اقدام بفرمایید. گاهی حتی وقوع رفلاکس معده باعث بروز این مشکل میشه و غیره.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر