چروک زیر چشم در جوانی و سنین پایین (23 روش درمان حرفه ای)

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 12 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چروک زیر چشم در جوانی و سنین پایین (23 روش درمان حرفه ای)

چکیده مطلب 

چروک زیر چشم یکی از نشانه‌های بالا رفتن سن است و در سنین حدود پنجاه تا شصت‌سالگی پدیدار می‌شوند. اما امروزه شاهد به وجود آمدن چروک دور چشم در جوانی هم هستیم. داشتن یک پوست صاف و بدون چروک یکی از نشانه‌های جوانی تلقی می‌شود و داشتن خطوط دور چشم می‌تواند باعث شود سن شما بیشتر به نظر برسد. نه‌تنها این مسئله در سنین بین 20 تا 30 سالگی شایع شده است، بلکه چروک زیر چشم در نوجوانی نیز بسیار دیده می‌شود. ما در این مقاله به علت چروک زیر چشم در نوجوانی و جوانی و راه‌های درمان آن می‌پردازیم.

چروک زیر چشم در جوانی و نوجوانی + (23 روش درمان)

چروک زیر چشم وقتی به وجود میاید که پوست زیر چشم‌ها خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد که بیشتر در سنین بالا اتفاق می‌افتد. اما به‌جز بالا رفتن سن، دلایل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش خاصیت کشسانی پوست زیر شده و علت چروک دور چشم در جوانی شوند. دلایل چروک زیر چشم در جوانی در زیر آمده است.

 یک علت چروک زیر چشم در جوانی پلک زدن مداوم یا حرکت دادن زیاد چشم‌ها است. انسان‌ها از زمان تولد به طور دائم محیط اطراف خود را نگاه می‌کنند و چشمانشان همواره در حال حرکت است، در نتیجه باعث آویزان شدن پوست زیر چشم با بالا رفتن سن می‌شود.

یک علت چروک شدن زیر چشم در جوانی ،قرار گرفتن در معرض آفتاب و پرتوهای فرابنفش آن است. به عبارت دیگر کسانی که قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند یا اینکه آفتاب می‌گیرند، بیشتر ممکن است به چروک زیر چشم در جوانی دچار شوند.

سیگار کشیدن هم موجب بروز چروک زیر چشم در جوانی می‌شود. وقتی افراد سیگار می‌کشند، جریان خونی که به زیر چشم جاری می‌شود کاهش پیدا می‌کند. این مسئله باعث کاهش توانایی پوست در بازسازی سلول‌های از بین رفته می‌شود.

دیگر علل چروک شدن زیر چشم در جوانی شامل بد خوابیدن، استرس، آلرژی، ژنتیک و … می‌شود.

فروش انواع محصولات آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

چگونه چروک زیر چشم در جوانی را درمان کنیم؟

چروک زیر چشم در جوانی علاوه بر تأثیری که بر زیبایی فرد خواهد گذاشت،از نظر روحی نیز به او حس بدی را منتقل می‌کند. گرچه چین و چروک بخشی اجتناب‌ناپذیر از افزایش سن است، اقدامات خاصی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود ظاهر چروک‌ها و یا درمان چروک به طور کامل انجام دهید.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : علت چروک خوردن پوست چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

در اینجا به برخی از محبوب‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای درمان چروک‌هایی که در جوانی در صورتتان ایجاد می‌شود، اشاره شده است. اگر نمی‌خواهید با افزایش سن، دچار چروک شوید و یا قصد دارید چروک زیر چشم در جوانی را درمان کنید این مقاله بهترین انتخاب است.

علت چروک دور چشم در سنین پایین

دوری از نور خورشید

بر اساس نتایج علمی مطالعاتی که دهه‌های قبل صورت گرفت، نور خورشید بزرگ‌ترین علت چین و چروک می‌باشد. آزمایشاتی که بر روی دوقلوهای همسان انجام شد در نیویورک نشان داد که قلی که کمتر در معرض تابش خورشید قرار داشت، دارای چروک‌های کمتری بود و ظاهراً جوان‌تر بود.

نور آفتاب اجتناب‌ناپذیر است و مطمئناً خیلی از شماها مجبورید ساعت‌ها بیرون از منزل و در مقابل نور خورشید قرار بگیرید. شما می‌توانید برای جلوگیری از چروک زیر چشم در جوانی یا بدتر شدن آن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. تأثیر ضد آفتاب تنها درمان چروک یا جلوگیری از ایجاد آن نیست؛ بلکه می‌تواند شما را در مقابل سرطان پوست نیز محافظت کند.

خط زیر چشم: استفاده از کرم ضد آفتاب زیر نور خورشید

سیگار نکشید

سیگار یکی از عواملی است که باعث ایجاد چروک زیر چشم در جوانی می‌شود و معمولاً افراد سیگاری به مرور زمان کیفیت پوستشان کاهش می‌یابد. متأسفانه تعداد جوانان سیگاری در جامعه افزایش یافته است و اخیراً بر تعداد بانوان سیگاری نیز افزوده شده است.

سیگار کشیدن باعث آزاد شدن آنزیم‌هایی می‌شود که کلاژن و الاستین پوست را از بین می‌برند. این دو ماده پروتئینی اجزای اساسی پوست هستند و قوام و کیفیت پوست را تأمین می‌کند. پس برای درمان چروک باید سیگار را کنار بگذارید؛ البته با ترک سیگار از بسیاری از بیماری‌های ریوی، قلبی و سرطان‌ها نیز مصون خواهید ماند. می‌توانید ترک سیگار با روش جایگزینی نیکوتین را امتحان کنید.

خط زیر چشم: چروک زیر چشم در افراد سیگاری

خواب کافی داشته باشید

خواب ناکافی باعث ایجاد سیاهی دور چشم و چین و چروک پوستی می‌شود.اولین قدم برای درمان سیاهی دور چشم و چروک زیر چشم که در جوانی به سراغتان آمده است، این است که حداقل ۷ ساعت در روز بخوابید. به طور متوسط ۷-۹ ساعت خواب برای یک فرد کافی است اما این میزان از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. برای درمان چروک پوستی میزان مناسب خواب برای خود را پیدا کنید.

در هنگام خواب بدن ما هورمون رشد بیشتری تولید می‌کند که باعث می‌شود پوست ضخیم‌تر و انعطاف‌پذیرتر شود. این امر به درمان چروک زیر چشم در جوانی کمک می‌کند.

سیاهی دور چشم در اثر خواب ناکافی

به پشت بخوابید

خوابیدن در موقعیت اشتباه می‌تواند باعث چروک زیر چشم در جوانی شود. شاید از شنیدن این حرف تعجب کرده باشید؛ اما باید بدانید هنگامی روی سینه می‌خوابید، چروک زیادی در بخش‌های مختلف صورت، خصوصاً در اطراف چشم‌هایتان ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود که به پشت بخوابید تا از چروک صورت شما پیشگیری شود.

علت چروک زیر چشم: خوابیدن در موقعیت اشتباه

پیروی از یک رژیم غذایی مناسب

کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث چروک زیر چشم در جوانی می‌شود. برای درمان چروک و پیشگیری از ایجاد آن علاوه بر استفاده از کرم دور چشم باید از یک رژیم غذایی سالم که حاوی سبزی‌ها و میوه‌های مختلف است، پیروی کنید.

برخی از غذاها خواصی دارند که می‌توانند کیفیت پوست شما را بهبود ببخشند. به‌عنوان‌مثال آنتی‌اکسیدان‌های موجود در برخی از مواد غذایی با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. این رادیکال‌ها باعث بدتر شدن کیفیت پوست شما می‌شوند. همچنین می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک پوست شوند. مبارزه کنند؛ بنابراین سعی کنید از مواد غذایی حاوی دوز بالای آنتی‌اکسیدان و یا مکمل‌های آن استفاده کنید.

بسیاری از ویتامین‌ها نیز به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند. ویتامین B در گوشت، تخم مرغ و گندم یافت می‌شود. ویتامین‌های A، C و E اغلب در سبزیجات تازه و دارای برگ سبز و میوه‌ها یافت می‌شود. بادام نیز دارای سطح بالایی از ویتامین E می‌باشد.

شکلات تلخ با حداقل ۷۲ درصد کاکائو، حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. همچنین حاوی کاتچین و اپی کاتچین است که هر دو از پوست شما برابر اشعه مضر UV محافظت می‌کنند.

همچنین پیشنهاد می‌شود از غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی قزل آلا و دیگر ماهی‌ها استفاده کنید. این اسیدهای چرب پوست شما را هیدراته می‌کنند.

درمان چروک زیر چشم: استفاده از ویتامن ها برای درمان چروک زیر چشم

یک پاک‌کننده شیر و عسل تهیه کنید

برای درمان چروک زیر چشم در جوانی ، ۱ قاشق غذاخوری عسل (۱۵ میلی‌لیتر) را با ۲/۱ قاشق غذاخوری (۷٫۵ میلی‌لیتر) شیر مخلوط کنید. ترکیب حاصل را در نقاط مختلف پوست خصوصاً در نواحی دارای چین و چروک ماساژ دهید. پس از ۱۰ دقیقه، این ترکیب پاک‌کننده را با آب ولرم بشویید.

عسل دارای ترکیبات مرطوب‌کننده است؛ به این معنی که باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود. در نتیجه می‌تواند به افزایش کشش پوست و درمان چروک آن کمک کند. اسیدلاکتیک موجود در شیر قادر به پاک‌سازی منافذ پوست می‌باشد. با پاک شدن این منافذ، کلاژن بیشتری ترشح می‌شود.

درمان چروک زیر چشم با پاک کننده شیر و عسل

پوستتان را با آب لیمو و شکر لایه برداری کنید.

برای درمان چروک زیر چشم در جوانی ۱ قاشق چای‌خوری شکر را با ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو واقعی مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید، اما مراقب باشید وارد چشمتان نشود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه این مخلوط را با آب سرد شستشو دهید.

اسید گلیکولیک موجود در قند به ترمیم پوست کمک می‌کند. آب‌لیمو حاوی اسیدسیتریک است که باعث لایه برداری پوست می‌شود. به طوری که پوست‌های مرده پوست را به آرامی برمی‌دارد تا پوست نرم و تازه ایجاد شود. ویتامین C موجود در آب لیمو نیز باعث تولید کلاژن می‌شود.

مجموع این ویژگی‌ها این مخلوط را به یک عامل مناسب برای درمان چروک زیر چشم در جوانی بدل می‌کند. البته می‌توانید آن را در سنین مختلف و برای تمام چروک‌های پوستی استفاده کنید.

درمان چروک زیر چشم با آّبلیمو و شکر

از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

برای درمان چروک زیر چشم در جوانی سفیده ۲ تخم مرغ را جدا کرده و به وسیله همزن برقی یا هم زن دستی بزنید؛ تا زمانی که یک مخلوط نرم و سفید ایجاد شود. ترکیب حاصل را روی صورت خود قرار دهید و روی مناطق دارای چین و چروک بیشتر تمرکز کنید. پس از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

سفیده تخم مرغ دارای خواص مرطوب‌کنندگی است که به طور موقت قوام پوست را افزایش داده و باعث درمان چروک پوستی می‌شود. ممکن است این ترکیب در بلندمدت بتواند اثراتی دائمی در درمان چروک زیر چشم در جوانی داشته باشد.

درمان چروک زیر چشم با ماسک سفیده تخم مرغ

از شستشوی با بادرنجبویه استفاده کنید.

برای درمان چروک زیر چشم در جوانی تعدادی برگ گیاه دارویی بادرنجبویه را در ۲ فنجان (۵۰۰ میلی‌لیتر) آب جوش قرار دهید. پس از خنک شدن، هر روز صبح برای شستن صورت خود از این محلول استفاده کنید.

بادرنجبویه یک گیاه از خانواده نعناع است. این گیاه دارای خواص مرطوب‌کنندگی است که می‌تواند به سرعت و به طور موقت پوست شما را سفت کند، در نتیجه باعث درمان چروک پوست می‌شود.

رفع چروک زیر چشم با شستشو صورت با گیاه دارویی بادرنجبویه

صورتتان را با روغن شست‌وشو دهید.

روغن‌هایی که حاوی اسید لینولئیک هستند به پوست کمک می‌کنند تا هیدراته (مرطوب) شود. همچنین به درمان چروک پوست کمک می‌کنند.

می‌توانید برای کاهش چروک زیر چشم در جوانی ۲ قاشق چای‌خوری (۱۰ میلی‌لیتر) روغن زیتون خالص را به مدت ۳۰ ثانیه روی پوستتان ماساژ دهید. سعی کنید روی مناطق دارای چروک، بیشتر متمرکز شوید و سپس صورتتان را آب گرم بشویید.

رفع چروک زیر چشم با شست‌وشو صورت در روغن

پوستتان را ماساژ دهید.

برای درمان چروک زیر چشم در جوانی ماساژ را امتحان کنید. ماساژ سریع صورت می‌تواند پوست را در عرض چند دقیقه سفت‌تر و با قوام تر کند. نتایج مطالعات نیز نشان داده‌اند که ورزشهای صورت به زنان میانسال کمک می‌کند تا جوان‌تر به نظر برسند .

  • هنگام ماساژ روی غدد لنفاوی خود تمرکز کنید تا آب اضافی موجود در پوستتان را تخلیه کنید.
  • با استفاده از انگشت اشاره و انگشت وسط، حرکات دوار انجام دهید.
  • از زیر گوش شروع کنید و از کناره‌های گردن به سمت استخوان ترقوه حرکت کنید.
  • پس از آن، از زیر چانه و استخوان فک، به سمت گوش خود حرکت کنید.
  • چشم‌ها را از گوشه‌های داخلی به سمت گوشه‌های بیرونی ماساژ دهید.
  • به سمت گیجگاه بروید و هر دو طرف صورت خود را بکشید.
  • برای گرفتن بهترین نتیجه در درمان چروک پوست، هر مرحله را پنج بار تکرار کنید.

یوگای صورت نیز شامل انواعی از تمرین‌های ساده است که می‌تواند به درمان چروک زیر چشم و پیشانی کمک کند؛ بنابراین می‌توانید این روش را نیز امتحان کنید.

درمان چروک دور چشم در سنین با پایینیوگای صورت

از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

استفاده منظم از مرطوب‌کننده ها پوست شما را انعطاف‌پذیر و نرم نگه می‌دارد و از چین و چروک زیر چشم در جوانی جلوگیری می‌کند. سعی کنید برای درمان چروک از مرطوب‌کننده های طبیعی به جای مرطوب‌کننده های شیمیایی مصنوعی استفاده کنید.

درمان چروک دور چشم در سنین با مرطوب کننده پوست

از کرم‌های درمان چروک بدون نسخه استفاده کنید.

برای درمان چروک زیر چشم در جوانی و سنین بالاتر، می‌توانید از کرم‌های ضد چروک استفاده کنید. این کرم‌ها اغلب، تأثیر بیشتری نسبت به درمان‌های خانگی دارند. کرم‌هایی تهیه کنید که دارای یک ماده فعال مانند رتینول، آلفا هیدروکسی اسید، کینتین، کوآنزیم Q10، پپتید های مس و آنتی‌اکسیدان‌ها باشند.

درمان چروک زیر چشم در جوانی با کرم‌های درمان چروک

از داروی رتینوئید استفاده کنید.

برای درمان چروک زیر چشم در جوانی و سنین بالاتر و پیشگیری از عمیق شدن آن‌ها، می‌توان از رتینوئید استفاده کرد. این دارو باید با تجویز پزشک و طبق دستوری که او می‌دهد، استفاده شود. داروی رتینوئید با درصدهای مختلفی در بازار موجود است. هرچه درصد آن بیشتر باشد، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.

ترنتینوئین و تزاروتن دو نمونه رایج از رتینوئیدهای تجویزی هستند. رتینوئید ها یک محصول مشتق شده از ویتامین A می‌باشد. هنگامی‌که مصرف این دارو را آغاز می‌کنید، پوستتان بسیار حساس می‌شود. بنابراین باید با مصرف مناسب ضد آفتاب، از پوستتان در مقابل نور خورشید محافظت کنید. این کرم معمولاً شب‌ها تجویز می‌شود.

درمان چروک زیر چشم در جوانی با استفاده از داروی رتینوئید

از سم مار برای درمان چروک استفاده کنید.

برخی از کرم‌ها که تحت عنوان سرم زهر (venom serum) نیز شناخته می‌شوند، حاوی پروتئین‌هایی هستند که شباهت به زهر مار دارند. این پروتئین‌ها به طور موقت پوست شما را فلج می‌کنند و باعث می‌شود که چروک زیر چشم در جوانی محو شود. بزرگ‌ترین سود این کرم‌ها این است که اثر آن‌ها معمولاً بلافاصله قابل مشاهده است.

درمان چروک زیر چشم در جوانی با استفاده از سرم زهر

از محصولات دارای فاکتور رشد کراتینوسیت استفاده کنید.

کراتینوسیت یکی از سلول‌های موجود در پوست است. کرم‌های دارای فاکتور رشد کراتینوسیت پوست را مرطوب نگه می‌دارد و در عرض چند هفته باعث درمان چروک زیر چشم در جوانی و سنین بالاتر می‌شود.

به آرامی کرم را روی چروک‌های خود استعمال کنید و روی آن مرطوب‌کننده بزنید. پس از سه هفته، پوست سفت و با قوامتر می‌شود و چین‌وچروک‌های آن تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

رفع خط افتادن زیر چشم با استفاده از محصولات دارای فاکتور رشد کراتینوسیت

از بوتاکس برای درمان چروک استفاده کنید.

بوتاکس، سمی است به نام بوتولینوم که عضلات مسئول چروک را تضعیف می‌کند. بوتاکس یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای درمان چروک زیر چشم، کنار چشم، پیشانی و دیگر بخش‌های صورت است.

وقتی عضلات بخش‌هایی از پوست تضعیف شود، پوست مسطح می‌شود و چروک‌ها کمتر دیده می‌شوند. اثر بوتاکس معمولاً برای سه تا چهار ماه باقی می‌ماند.

 اثر بوتاکس در درمان چروک زیر چشم

از پیلینگ شیمیایی برای رفع چروک زیر چشم در جوانی استفاده کنید.

در روش پیلینگ یا لایه‌برداری شیمیایی ، با استفاده از اسید بخش‌هایی از اپیدرم و بعضی اوقات درم پوست سوزانده می‌شود. هنگامی که این لایه‌های رویی پوست برداشته می‌شوند، پوست جدید جای آن را می‌گیرد. پیلینگ یک روش مناسب برای درمان چروک زیر چشم در جوانی و سنین بالاتر می‌باشد.

پوست جدید معمولاً نرم‌تر از پوست حذف شده است. علاوه بر این آسیبی که به پوست شما وارد می‌شود، باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود.

روش پیلینگ یا لایه‌برداری شیمیایی و چروک صورت

از درم ابریژن استفاده کنید.

یک راه دیگر برای درمان چروک زیر چشم در جوانی ، روش درم ابریژن (dermabrasion) می‌باشد. در این روش سطح پوست شما با یک برس در حال چرخش، ساییده می‌شود. پوست جدید و نرم جای پوست قبلی را می‌گیرد. قرمزی، تورم و زخم ناشی از این روش ممکن است چندین هفته طول بکشد.

در صورتی که تمایل به انجام درم ابریژن کامل نداشته باشید، روش میکرودرم ابریژن را انتخاب کنید. این روش با استفاده از مکش خلأ و بلورهای اکسید آلومینیوم، پوستتان را لایه‌برداری می‌کند. در روش میکرودرم ابریژن لایه‌برداری کمتری از پوست انجام می‌شود و نتیجه کمتری حاصل می‌گردد؛ اما قرمزی ناشی از آن معمولاً سریع‌تر از بین می‌رود.

روش درم ابریژن برای چروک زیر چشم در جوانی

از لیزر استفاده کنید.

لیزر جدیدترین روشی است که برای درمان چروک زیر چشم در جوانی به کار می‌رود. در طول درمان با لیزر، لایه اپیدرم و گاهی درم با گرمای ناشی از لیزر از بین می‌روند؛ بنابراین ساخت کلاژن جدید تحریک می‌شود.

ممکن است چند ماه زمان نیاز باشد تا پوست بهبود یابد و پوست جدید ساخته شود. توجه داشته باشید که انواع مختلفی از درمان‌های لیزری وجود دارند. بعضی از آن‌ها عوارض کمتری دارند؛ اما در مقابل اثربخشی آن‌ها در درمان چروک نیز کمتر است. شما پس از مشورت با پزشکتان می‌توانید مناسب‌ترین روش درمانی را برای چروک پوستی خود انتخاب کنید.

لیزر برای درمان چروک زیر چشم در جوانی

از فیلر برای چروک زیر چشم خود استفاده کنید.

برای درمان چروک زیر چشم در جوانی و سنین بالاتر، می‌توان از تزریق چربی ، کلاژن و یا اسید هیالورونیک استفاده کرد. این مواد توسط پزشک به طور مستقیم به چین‌وچروک‌های پوستی تزریق می‌شود تا آن‌ها را پر کنید.

بعد از تزریق پوست شما پرتر و نرم‌تر می‌شود. ممکن است بلافاصله پس از درمان، قرمزی، تورم و کبودی رخ دهد. درمان باید هر چند ماه یک‌بار تکرار شود تا اثر آن حفظ شود.

فیلر برای درمان چروک زیر چشم

از لیفت صورت یا فیس لیفت استفاده کنید.

گاهی برخی از افراد برای درمان چروک خود به سراغ جراحی زیبایی فیس لیفت (face lift) می‌روند. در این روش پوست و چربی اضافی پوست و گردن برداشته می‌شود و ماهیچه‌ها و بافت زیر آن سفت می‌شود. با عمل لیفت صورت ، بسیاری از چروک‌های صورت محو می‌شوند.

نتیجه این جراحی بین ۵ تا ۱۰ سال باقی می‌ماند. بعد از جراحی تا مدتی دچار خونریزی و تورم خواهید شد که برای هفته‌ها یا ماه‌ها به طول می‌انجامد.

این روش بیشتر مناسب افراد سالخورده است. می‌توانید دیگر روش های جلوگیری از چین و چروک پوست در سالخوردگی را نیز در مقاله مربوطه بخوانید.

جراحی زیبایی فیس لیفت برای رفع چروک زیر چشم

از درمان‌های طبیعی برای چروک زیر چشم خود استفاده کنید.

علاوه بر روش‌هایی که در بالا برای درمان چروک زیر چشم در جوانی و سنین بالاتر ذکر شد، روغن انگور، ویتامین E، روغن نارگیل، آووکادو، خیار، آب پرتقال، بابونه، ترکیب خیار و شیر و روغن کرچک نیز به نظر می‌رسد خواص ضد پیری داشته باشند. می‌توانید برای درمان چروک از این مواد خوراکی مفید نیز بهره ببرید.

درمان خانگی چروک زیر چشم در جوانی

نتیجه گیری:

جدا از روش‌هایی که در بالا برای درمان چروک زیر چشم ذکر شد، داشتن یک سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب از بروز چروک‌های چشم در سن کم جلوگیری می‌کند. برای سلامت پوست دور چشمانتان لازم نیست حتماً بعد از به وجود آمدن مشکلات آن‌ها را درمان کنید، می‌توانید از قبل از بروز آن‌ها با روش هایی که در بالا ذکر شد، پیشگیری کنید.

منبع مقاله :

تهیه و گردآوری سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام.خسته نباشید.بنده پسری 18 ساله هستم و مشکلم چروک ها و خطوطی هست که زیر چشمم ایجاد شده.شاید حدود یکی دو ماه باشه که من متوجه افزایش این خطوط شدم و علاوه بر این ها، کلا زیر چشمم هم تا حدودی پف و تیرگی هم داره.با توجه به سنم این مشکل خیلی برام آزار دهنده و به نظرم غیرطبیعیه!از روغن های گیاهی هم استفاده کردم برای دور چشمم و تاثیر نسبی داشت اما میخواستم راهکار اصلی برطرف شدنش رو بدونم.ممنونم.

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی در مقاله بالا توضیح کاملی در مورد درمان چروک زیر چشم در جوانی ارائه شده که پیشنهاد می کنم به دقت مطالعه کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر