چگونه پف زیر چشم را به راحتی درمان کنیم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه پف زیر چشم را به راحتی درمان کنیم

درمان پف زیر چشم

مجله پزشکی و سلامت : مراقبت از چشم و محیط پیرامون آن در زیبایی مؤثر است. اطراف کره چشم را چربی در بر گفته است. با افزایش سن این چربی رفته‌رفته به بیرون آمده و موجب پف زیر چشم می‌شود. شرایطی که موجب احتباس آب در بدن می‌شوند، اغلب با تشدید پف زیر چشم همراه‌اند. برای مثال شرایطی مانند خوابیدن به پشت، خواب ناکافی، نمک خوردن زیاد، آلرژی و یا تغییرات هورمونی ماهانه در خانم‌ها موجب تشدید پف زیر چشم می‌شوند. در این مطلب راهکارهایی را برای از بین بردن چین و چروک و درمان پف زیر چشم ، بیان می‌کنیم.

محدود کردن مصرف نمک

برای درمان پف زیر چشمتان، نمک پاش را کنار بگذارید. مصرف نمک زیاد، موجب احتباس آب در بدن می‌شود. آب از بخشی از بدن با میزان سدیم کمتر به سمت بخشی از بدن با میزان سدیم بیشتر می‌رود. منطقه اطراف چشم، اولین جایی است که به خاطر مصرف زیاد نمک پف می‌کند. برای درمان پف زیر چشم خود نمک کم‌تری مصرف کنید.

مدیریت آلرژی و درمان پف زیر چشم

حساسیت و آلرژی عامل‌هایی هستند که موجب پف زیر چشم و آبریزش بینی می‌شوند. مصرف داروهای ضد حساسیت، سرماخوردگی و یا عفونت‌های سینوسی پف زیر چشم و آبریزش بینی را از بین می‌برند.

مدیریت آلرژی و درمان پف زیر چشم

لاواژ بینی برای درمان پف زیر چشم

شستشوی بینی یا لاواژ بینی عملی است که شخص در آن حفره بینی را با محلول‌های نمکی به طور کامل شستشو می‌دهد و موکوس اضافی و باقی مانده بینی و سینوس با این عمل از بینی خارج می‌شود که این کار کمک می‌کند تا نشانه‌هایی مانند پف زیر چشم، احتقان و درد آلرژی فصلی، عفونت و یا سرماخوردگی تسکین یابد.

تغییر وضعیت خوابیدن

آیا شما روی شکم و یا پهلو می‌خوابید؟ جاذبه زمین موجب تجمع آب زیر چشم شما می‌شود و این اتفاق باعث پف زیر چشم می‌شود. برای درمان پف زیر چشم ، بهتر است به پشت بخوابید و زیر سر خود بالش اضافی بگذارید.

پاک کردن آرایش صورت قبل از خواب

آرایش صورت خود را قبل از خوابیدن پاک کنید تا چربی روی پوست صورت شما شسته شود و باعث ایجاد پف زیر چشم نشود.

پاک کردن آرایش صورت قبل از خواب

برای درمان پف زیر چشم‌ هایتان، به آن‌ها استراحت دهید

آیا از پف زیر چشم‌های خود شکایت دارید؟ کمپرس سرد برای درمان پف زیر چشمتان، بسیار مفید است. یک قاشق سرد و یا برشی از خیار را روی چشم‌هایتان بگذارید تا پف زیر چشمتان کم شود.

استفاده از کرم دور چشم

قفسه‌های فروشگاه‌ها مملو از کرم‌های دور چشم است که می‌توانند پف زیر چشمتان را از بین ببرند. کرم دور چشم خاصی را که فکر می‌کنید برای شما مفید است را خریداری نمایید و آن را به صورت منظم برای درمان پف زیر چشم خود استفاده نمایید.
نکته: از کرم‌های قدیمی هموروئید (بواسیر) بر دور چشم خود نمالید، زیرا پوست اطراف چشم شما را تحریک می‌کند.

محافظت چشم‌ها در برابر اشعه UV و پیشگیری از چین و چروک

همان‌طور که از بدن خود در برابر نور خورشید محافظت می‌کنید، باید از چشم‌هایتان نیز محافظت نمایید. برخورد نور خورشید به پوست اطراف چشم، موجب تشکیل چین و چروک اطراف چشم می‌شود. برای محافظت از چشم و پوست اطراف چشم خود، از کرم ضد آفتاب و یا عینک آفتابی استفاده کنید تا نور خورشید به پوست اطراف چشم شما آسیب نرساند.

محافظت چشم‌ها در برابر اشعه UV و پیشگیری از چین و چروک

ترک سیگار برای درمان چین و چروک زیر چشم

سیگار کشیدن می‌تواند پوست صورت شما را خشک و تضعیف کند. برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم و افتادگی پلک، از سیگار کشیدن، اجتناب نمایید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر