درمان افتادگی پوست بدون ضرر و طبیعی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 6 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان افتادگی پوست بدون ضرر و طبیعی

راه‌های درمان افتادگی پوست چیست؟

مجله پزشکی و سلامت : پیری و یا کاهش وزن بیش از حد می‌تواند منجر به افتادگی پوست شود و افتادگی پوست می‌تواند تأثیر منفی بر روی اعتماد به نفس یک شخص داشته باشد. افتادگی پوست در طول زمان اجتناب ناپذیر است و تحقیقات زیادی برای یافتن راهی برای درمان افتادگی پوست انجام شده است.

از مدت‌ها قبل از کره کاکائو برای درمان افتادگی پوست استفاده می‌کردند که این روش در برخی از افراد مؤثر و در برخی دیگر بی‌اثر است. روش‌های آرایشی و بهداشتی متنوعی مانند جراحی کشیدن پوست و یا جراحی پلاستیک برای رفع شل شدن پوست، وجود دارند. این روش‌های جراحی جوان سازی علاوه بر گران قیمت بودن دغدغه‌ی جدیدی برای از بین بردن جای بخیه هم بوجود می آورد و ممکن است بسته به نوع دکتر خطرناک باشند.

بهترین راهکارها برای درمان افتادگی پوست، استفاده از روش‌های سنتی و طبیعی برای سفت کردن شلی پوست است. در این مطلب به تعدادی از مؤثرترین راه‌های طبیعی درمان افتادگی پوست اشاره می‌کنیم.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

1- سفیده تخم مرغ و درمان افتادگی پوست

سفیده تخم مرغ یک قابض طبیعی برای درمان افتادگی پوست است. معنی آن چیست؟ این بدان معنی است که سفیده تخم مرغ باعث انقباض بافت‌های بدن می‌شود و انقباض بافت به نفع پوست شما است. شما همچنین چربی‌های هیدرولیکی سفیده تخم مرغ موجب افزایش درخشش پوست و موی شما می‌شود.
دو سفیده تخم مرغ را تا زمانی که کف کنند ، به خوبی بزنید. سفیده تخم مرغ را به عمق مناطقی از پوستتان شل شده است ، مالش دهید و این ماده چسبنده و لزج را بعد از 20-15 دقیقه از روی پوست خود بشویید. اگر شما این کار را دو بار در هفته انجام دهید، تأثیر فوق‌العاده آن را روی سفت شدن پوستتان خواهید دید.

سفیده تخم مرغ و درمان افتادگی پوست

2- تأثیر لیمو بر درمان افتادگی پوست

کلاژن به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود (و می‌تواند به صورت غیر طبیعی توسط یک جراح پلاستیک نیز تزریق شود) ، این ماده برای کمک به سفت شدن پوست و حفظ قابلیت ارتجاعی آن است. برای افزایش طبیعی سطح کلاژن ، بدن شما نیاز به مقدار زیادی ویتامین C دارد، که همان چیزی است که لیمو برای بدن شما فراهم می‌کند. همچنین لیمو به شما در رفع چین و چروک کمک خواهد کرد.
برای استفاده از لیمو بر روی پوست خود، آب لیمو را بگیرید و آن را بر روی پوست خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید و بعد از آن پوستتان را با آب بشویید. برای اینکه بیش‌ترین نتیجه را از این کار بگیرید باید سه با در روز این کار را انجام دهید.

تأثیر لیمو بر درمان افتادگی پوست

3- چگونه آلوئه ورا به درمان افتادگی پوست کمک می‌کند؟

معمولاً آلوئه ورا اولین چیزی است که به هنگام آفتاب سوختگی به سراغ آن می‌روید. این ماده آثار شگفتی در تسکین درد و تأثیرات خورشید بر پوست شما دارد و به جوان سازی پوست شما کمک می‌کند. آلوئه ورا بیش از آب، مرطوب و خنک کننده پوست است.
به جای گرفتن یک بطری آلوئه ورا از فروشگاه، بهتر است خودتان ژل برگ آلوئه ورا، را استخراج کنید. ژل را بر روی پوست خود مالش دهید و 15 دقیقه صبر کنید و بعد از این مدت پوستتان را بشویید. کمی عسل به آلوئه وار اضافه نمایید تا درخشندگی پوست شما چندین برابر شود.

چگونه آلوئه ورا به درمان افتادگی پوست کمک می‌کند؟

4- تأثیر خیار در درمان افتادگی پوست

از مدت‌ها قبل خواص مرطوب کنندگی خیار برای پوست اثبات شده است و از این میوه به را رفع سیاهی دور چشم استفاده شده است. علاوه بر این خیار برای سفت کردن پوست نیز مؤثر است. به این منظور خیار را در مخلوط کنی بریزید تا آب خیار بیرون بیاید و آن را روی مناطق شل پوست خود بمالید و بعد از مدتی صورت خود را بشویید. برای سفت کردن پوست خود این کار را هرروز انجام دهید.

تأثیر خیار در درمان افتادگی پوست

5- خواص توت فرنگی در درمان افتادگی پوست

این میوه خوشمزه یک میوه عالی برای درمان افتادگی پوست آن هم به صورت خانگی است. مطمئناً فواید فوق‌العاده خوردن توت فرنگی را می‌دانید، زیرا این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است که به جوان سازی پوست شما کمک می‌کند.
برای استفاده از توت فرنگی بر روی پوست خود، آن را کاملاً له کرده و با عسل و ماست مخلوط کنید، سپس این خمیر خوشمزه را بر روی مناطق شل شده بمالید و بعد از 6-5 دقیقه آن را از روی پوست خود بشویید. تأثیر استفاده روزانه از این ماسک در درمان افتادگی پوست بسیار شگفت انگیز است.

خواص توت فرنگی در درمان افتادگی پوست

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

1- ماساژ روغن زیتون برای درمان افتادگی پوست

تنها سختی که در استفاده از این روش برای درمان افتادگی پوست ، وجود دارد ، این است که باید خودتان را با روغن زیتون ماساژ دهید و یا از شریک زندگی‌تان بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. روغن زیتون بهترین روغنی است که می‌توانید بر روی پوست خود استفاده کنید. این روغن سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی برای حفظ صافی و سلامت پوست است. ویتامین A و E برخی از مهم‌ترین ویتامین‌های موجود در روغن زیتون است.
روغن زیتون را کمی گرم کنید و آن را به مدت 10 دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید. بهترین زمان برای انجام این کار قبل از خواب است تا روغن یک شب تمام روی پوست شما باقی بماند.

ماساژ روغن زیتون برای درمان افتادگی پوست

2- خواص عسل در درمان افتادگی پوست

عسل یک آنتی اکسیدان فوق‌العاده است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. استفاده از عسل بر روی پوست یکی از روش های جوانسازی پوست صورت است که درخشش و شادابی شما را دو چندان می‌کند. برای استفاده از عسل در درمان افتادگی پوست به دو قاشق چای خوری عسل ، روغن زیتون و آب لیمو تازه نیاز دارید. همه این مواد را در یک کاسه کوچک هم بزنید و سپس این ماسک فوق‌العاده را بر روی مناطق شل پوست مالش دهید و اجازه دهید تا خشک شود. بعد از مدتی پوست خود را با آب گرم بشویید ؛ اگر این کار را دو بار در روز انجام دهید ، افتادگی پوست شما به زودی درمان خواهد شد.

خواص عسل در درمان افتادگی پوست

3- گلاب و اثر فوق‌العاده آن در درمان افتادگی پوست

گلاب یک قابض طبیعی است که موجب سفت شدن پوست می‌شود.همچنین گلاب یک مرطوب کننده طبیعی است ، که برای درمان نقایص پوستی مفید است. برای استفاده از گلاب نیاز به هیچ ماده دیگری ندارید و می‌توانید آن را به طور مستقیم روی پوست خود بمالید تا منافذ پوست شما کوچک‌تر شده و جوانی و شادابی پوستتان بیشتر شود.
اگر علاقه زیادی به ترکیب کردن چند ماده دارید ، می‌توانید یک فنجان گلاب را با یک قاشق چای خوری آب لیمو و چوب فندق و چند قطره روغن بادام مخلوط کنید ، این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. این کار را 4-3 بار در هفته تکرار کنید تا تأثیر فوق‌العاده آن را در درمان افتادگی پوست ببینید.

گلاب و اثر فوق‌العاده آن در درمان افتادگی پوست

4- دارچین و درمان افتادگی پوست

دارچین به طور طبیعی موجب افزایش سطح کلاژن بدن شده و بنابراین برای سفت و جوان شدن پوست مفید می‌باشد.برای استفاده از دارچین باید پودر آن را با مواد دیگری مخلوط کنید و مخلوط آن را بر روی پوستتان بمالید.
یک قاشق چای خوری پودر دارچین را مقدار مساوی از پودر زردچوبه ، مقداری روغن زیتون و کمی شکر مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. سپس این مخلوط را به پوست خود بمالید و 5 دقیقه صبر کنید ، سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید. برای درمان افتادگی پوست ، دو بار در هفته این خمیر را بر روی پوستتان بمالید.

دارچین و درمان افتادگی پوست

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

منبع : (lookdamngood)

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر