درمان گیاهی ناتوانی نعوظ در مردان با 16 روش

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 6 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان گیاهی ناتوانی نعوظ در مردان با 16 روش

درمان طبیعی اختلال نعوظ در مردان

مجله پزشکی و سلامت : اختلال نعوظ یک ناتوانی جنسی رنج‌آور است که روابط جنسی و زناشویی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تمامی افرادی که دچار این ناتوانی جنسی هستند، راه‌های بسیاری را برای درمان اختلال و عدم نعوظ در مردان (از مصرف ریشه جنسینگ تا طب سوزنی) امتحان کرده‌اند، اما آیا این روش‌ها برای درمان اختلالات نعوظ (ED)  مؤثر هستند؟ مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از داروهای گیاهی برای درمان، کم‌تر مؤثر بوده‌اند، اما روش‌های طبیعی که در ادامه مطلب می‌خوانید برای درمان این مشکل جنسی، بسیار مؤثر هستند. البته باید گفت که این روش‌های طبیعی درمان اختلال نعوظ، جوانب مثبت و منفی دارند.

البته عواملی مانند بیماری، مشکلات عاطفی یا رابطه، برخی از داروها، مصرف سیگار، مواد مخدر یا الکل آن را تشدید می‌کنند. برای درمان مشکلات نعوظ گزینه‌های درمانی مانند داروها و جراحی مؤثر هستند، اما گزینه‌های درمانی غیر تهاجمی دیگری نیز برای درمان اختلال نعوظ وجود دارد.

یک مطالعه جدید که در سال 2014 در مجله پزشکی جنسی منتشر شده، نشان داده است که برخی از مردان با تغییر شیوه زندگی، می‌توانند روند اختلالات نعوظ در مردان را معکوس کنند. این مطالعه نشان می‌دهد که حتی اگر برای درمان اختلال نعوظ به دارو نیاز باشد، تغییر شیوه زندگی موجب افزایش تأثیر دارو در درمان  می‌شود. در این مطلب به چند روش طبیعی (تغییر شیوه زندگی) برای درمان اختلال نعوظ اشاره خواهیم کرد.

حتما بخوانید: تقویت عضلات نعوظ (ورزش PC، کگل و پیلاتس برای نعوظ بهتر)

1- درمان نعوظ با طب سوزنی

این روش درمانی، طب سوزنی چینی است و موجب افزایش جریان خون می‌شود. این روش برای درمان سردرهای میگرنی بسیار مؤثر است و شواهد اخیر نشان می‌دهند که این روش برای درمان اختلال نعوظ نیز مؤثر است. مطالعات نشان می‌دهد که طب سوزنی برای مردانی که به خاطر عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی، مهار کننده‌های انتخابی باز جذب سروتونین (SSRI ها) و مهارکننده‌های باز جذب سروتونین نورآدرنالین (SNRI ها) دچار اختلال نعوظ شده‌اند، بسیار مفید است.

2- ال آرژنین برای نعوظ

آرژنین به طور طبیعی در مواد غذایی یافت می‌شود و این ماده موجب گشاد شدن عروق می‌شود و برای درمان مشکلات قلبی مؤثر است. پزشکان تصور می‌کنند که آرژنین با افزایش گردش خون به آلت تناسلی اختلال نعوظ، را نیز درمان می‌کند، اما مشکل اینجاست که بدن این ماده را با سرعت زیادی متابولیزه می‌کند و برای تأثیر این ماده در درمان باید به طور منظم آرژنین مصرف کنید. به همین دلیل، مصرف L-سیترولین راه مؤثرتری برای درمان است. L-سیترولین موجب افزایش تولید آرژنین در بدن می‌شود. توجه کنید که نباید دوز مصرفی این ماده زیاد باشد، زیرا موجب افت فشار خون می‌شود.

3- دی هیدرو اپی آندروسترون برای نعوظ (DHEA)

دی هیدرو اپی آندروسترون هورمونی است که بدن آن را تبدیل به تستوسترون می‌کند و احتمالاً این ماده مرهمی برای مشکل نعوظ شما است. گاهی اوقات DHEA می‌تواند به درمان کمک کند، اما این همیشه مؤثر نیست. اگر علت اختلال و عدم نعوظ در مردان، کمبود هورمون تستوسترون باشد، دی هیدرو اپی آندروسترون به درمان کمک می‌کند، اما اگر سطح تستوسترون شما طبیعی باشد، DHEA ساخت بیش‌تر تستوسترون نمی‌شود و نقشی در درمان ندارد.

حتما بخوانید : درمان اختلال نعوظ با روش های نوین پزشکی

4- درمان اختلال و عدم نعوظ در مردان با جینکو بیلوبا

یکی از پرفروش‌ترین داروهای گیاهی در ایالات متحده و اروپا، عصاره این گونه درختی است، زیرا می‌تواند موجب افزایش جریان خون شود. عصاره این گیاه به طور گسترده‎ای برای درمان اختلالات خون و مشکلات مربوط به حافظه استفاده می‎شود، برخی از افراد نیز از این گیاه برای درمان اختلال نعوظ، استفاده می‎کنند. استفاده از این گیاه، عوارض جانبی مانند افزایش خونریزی، تشنج، اسهال و ناراحتی معده دارد که از نقاط ضعف این عصاره گیاهی است. این عصاره گیاهی، برای درمان مشکلات مغزی مؤثرتر از درمان مشکل نعوظ است.

درمان نعوض با جینکو بیلوبا

5- جینسنگ برای اختلال نعوظ در آقایان

گیاه جینسنگ کره‌ای قرمز به طور گسترده‌ای برای درمان اختلال نعوظ در آقایان، استفاده می‌شود. تحقیقات انجام شده، نشان داده‌اند که این گیاه بسیار مؤثر است (البته مکانیسم عمل این گیاه در درمان عدم نعوظ کاملاً مشخص نشده است). استفاده از مکمل جنسینگ برای درمان این ناتوانی جنسی توصیه می‌شود.

6- علف هرز بز شاخی برای اختلال نعوظ در آقایان

مدت‌ها است که عصاره این گیاه در طب سنتی چینی، برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شود. تأثیر این گیاه روی موش‌های آزمایشگاهی، مورد بررسی قرار گرفته است، اما مطالعه‌ای روی انسان انجام نشده است. به طور کلی شاخ و برگ گیاهان موجب افزایش انرژی و برقراری تعادل کل بدن می‌شود و به همین دلیل است که برای درمان اختلال نعوظ، مؤثر است. البته در نظر داشته باشید که استفاده از این گیاه ممکن است موجب افت فشار خون شود.

حتماً بخوانید : 17 عاملی که باعث ایجاد اختلال نعوظ در مردان می شود

7- درمان نعوظ در مردان با انار

آب میوه و عصاره‌ میوه‌‌هایی مانند انار، سرشار از مواد مغذی هستند که موجب افزایش انعطاف‌پذیری رگ‌ها و گشاد شدن عروق می‌شوند و از این طریق به درمان اختلال نعوظ، کمک می‌کنند.

8- گیاه ریشه طلایی برای ناتوانی مردان

گیاه “ریشه طلایی” یک درمان گیاهی نسبتاً جدید برای ناتوانی در نعوظ است که استقامت و عملکرد جنسی را ارتقا می‌دهد. این گیاه می‌تواند علائم خستگی و  نعوظ، را تسکین دهد. یکی از نقاط قوت گیاه ریشه طلایی، عوارض جانبی کم آن است.

درمان نعوظ با گیاهان دارویی

9- مکمل یوهیمب برای درمان ناتوانی در نعوظ

این درخت آفریقایی (یوهیمب (Yohimbe)) برای درمان این ناتوانی جنسی نگران کننده بسیار مؤثر است، اما ممکن است عوارض جانبی مانند افزایش فشار خون، ضربان قلب سریع یا نامنظم و اضطراب داشته باشد، به همین دلیل، بهتر است قبل از مصرف این مکمل گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

10- افزایش تحرک برای درمان

بسیاری از تغییرات در شیوه زندگی می‌توانند به درمان اختلالات نعوظ در مردان کمک کنند، اما در میان آن‌ها، ورزش می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد. ورزش باعث بهبود جریان خون (عامل حیاتی برای نعوظ) و فشار آن (با افزایش با افزایش نیتریک اکسید در رگ‌های خونی) می‌شود. ورزش‌های تحمل وزن می‌توانند موجب افزایش تولید طبیعی تستوسترون و در نتیجه افزایش قدرت نعوظ و میل جنسی شوند.

حتما بخوانید: آیا دنبلان گوسفندی برای اسپرم سازی مفید است؟

11- رژیم غذایی مناسب برای اختلال نعوظ

تغذیه و رژیم غذایی تأثیر مستقیمی روی نعوظ دارد. رژیم غذایی غنی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، و ماهی همراه با میزان کمتر گوشت قرمز و غلات تصفیه شده، خطر ابتلا به اختلال نعوظ را کاهش می‌دهد. یک رژیم غذایی سالم به تناسب اندام نیز کمک می‌کند. تناسب اندام خطر ابتلا را کاهش می‌دهد در صورتی که چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی و دیابت که دو عامل افزایش خطر هستند را افزایش می‌دهد.

12- درمان نعوظ با زمان بندی برنامه خواب

الگوهای بد خواب می‌تواند یک عامل کمکی در کیفیت نعوظ باشد. مشکلات خواب موجب کاهش ترشح هورمون تستوسترون در مردان می‌شود و کاهش غلظت هورمون‌های جنسی با ناتوانی جنسی همراه است. تنظیم ساعت خواب، ترشح هورمون‌ها را منظم کرده و موجب درمان ناتوانی‌های جنسی می‌شود.

نعوظ مرد

13- رفع ناتوانی مردان با ترک مصرف سیگار

اختلال نعوظ در مردان می‌تواند ناشی از بیماری‌های عروقی و انسداد و تنگی عروق باشد. سیگار کشیدن موجب باریک شدن رگ‌های خونی و افزایش خطر ناتوانی نعوظ در مردان می‌شود.

14- تأثیر ترک مصرف الکل بر درمان ناتوانی و نعوظ 

الکل آرام بخش است و می‌تواند موجب هر دو اختلال در نعوظ به صورت موقت و طولانی مدت شود. سیستم عصبی مرکزی مسئول انتشار نیتریک اکسید، یک ماده شیمیایی ضروری برای تولید و حفظ نعوظ می‌باشد و مصرف زیاد الکل باعث کاهش عملکرد سیستم عصبی مرکزی می‌شود. به همین ترتیب میزان ناکافی نیتریک اکسید موجب اختلال می‌شود و باید برای درمان از مصرف الکل اجتناب کنید.

حتماً بخوانید : 21 روش تقویت اسپرم برای بارداری و 5 نکته برای تعادل هورمونی

15- درمان نعوظ در مردان با نظارت بر داروهای مصرفی

اختلال نعوظ در مردان می‌تواند از عوارض جانبی مصرف برخی از داروها باشد. داروهایی مانند داروهای فشار خون بالا، داروهای ضد افسردگی، برخی از دیورتیک‌ها، مسدود کننده‌های بتا، داروهای قلبی، داروهای کلسترول، داروهای ضد سایکوز، داروهای هورمونی، کورتیکواستروئیدها، شیمی درمانی و داروهای الگوی طاسی مردان احتمال اختلال در نعوظ را بالا می‌برند. اگر فکر می‌کنید به خاطر مصرف داروی خاصی دچار این مشکل شده‌اید، با پزشک خود مشورت کنید.

علت عدم نعوظ

16- درمان گیاهی ناتوانی نعوظ

بسیاری از داروهای گیاهی موجب بهبود عملکرد نعوظ می‌شوند، اما بسیاری از آن‌ها نیز عوارض جانبی مضری خواهند داشت.داروی گیاهی جینسینگ موجب افزایش تولید نیتریک اکسید و بهبود جریان خون شده و از این طریق موجب درمان اختلال نعوظ می‌شود. آب انار یک آنتی‌اکسیدان قوی است و می‌تواند به جلوگیری از تصلب شرایین و اختلال نعوظ کمک کند. برای مصرف داروهای گیاهی با پزشک مشورت کنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

دیابت دارم..دوماه مشکل در بر قراری جنسی دارم ..هرچه سعی میکنم نمیتونم به نعوظ برسم…

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام در افرادی که مبتلا به دیابت هستند، سطح بالای قند خون باعث ایجاد اختلال در دیواره عروق میشود و در نتیجه، خون به اندازه کافی به آلت تناسلی نمیرسد و فرد قدرت نعوظ خود را از دست میدهد. برای حل این مشکل، لازم است دیابت را تحت کنترل داشته باشید. پس بهترین راه این است که داروهای مربوط به دیابت را با مشورت پزشک مصرف کنید. اگر شما در حال استفاده از دارو هستید، شاید از عوارض جانبی داروهای شما اختلال در نعوظ باشد، پس با پزشک خود مشورت کنید تا داروهای جدیدی که عوارض جانبی مشابه ندارد را تجویز کند. همچنین به شما توصیه میکنیم که مقاله بالا را مطالعه نمایید تا از روش های ساده برای تقویت نعوظ آگاه شوید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام اقای دکتر مشکلی پیدا کردم یه سالی میشه در مورد نعوظ مشکل دارم در زمان پیش نوازی نعوظ هست ولی همینکه میخوام دخول انجام بدم از حالت نعوظ خارج میشه و این نگرانم کرده البته رابطه هم هفته ای یک بار انجام میشه

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام ، پاسخ شما رو کارشناس سلامت سایت دکتر سویا می‌دهد ، این مورد ممکن هست به خاطر استرس و با اضطراب بیش از حد بوجود بیاد و یا ناشی از یک عارضه کوچک باشد ، بنابراین بهترین کار این است که یک متخصص اورولوژی شما رو معاینه کنه و براتون داروی مناسب تجویز کنه همچنین میتونین دو هفته هر روز یک بار از افشره ی گل سرخ استفاده کنین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید مدتیست که قبل از رابطه جنسی حالت الت کاملا نعوظ هستش ولی همینکه میخوام دخول انجام بدم میخوابه و هر کاری میکنم به حالت قبل بر نمیگرده این حالت بعضی وقتها دچار میشم و این یه چالش بزرگ در زندگیم شده من 43 سالمه و در کیش زندگی میکنم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام ممکن است اختلالات نعوظ شما به دلیل وجود استرس و اضطراب باشد. با استفاده از درمان های خانگی مانند مصرف آب انار یا مکمل جینسینگ میتوانید شرایط خود را بهتر نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام جواني ٢٨ ساله متاهل هستم. چند سالي هست كه بعضي وقت ها ترشحاتي مانند مني از من خارج ميشود. نگران هستم لطف كنيد راهي جلوي من بزاريد

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
ترشحات در مردان میتواند در اثر تحریک جنسی خارج شود و یا به دلیل وجود عفونت در آلت تناسلی باشد. حتما بعد از هربار ادرار ناحیه را با آب و صابون بشویید و آن را خشک نگه دارید. اگر مشکل ادامه داشت به پزشک مراجعه نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر