چگونه شکم صاف و بدون چربی داشته باشیم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه شکم صاف و بدون چربی داشته باشیم

راهکارهایی برای داشتن شکم صاف و بدون چربی

مجله پزشکی و سلامتمطمئناً می‌دانید که بهترین راه برای داشتن شکم صاف و بدون چربی، رعایت یک رژیم غذایی مناسب به همراه فعالیت‌های ورزشی منظم است. در ادامه بهترین راهکارها را برای داشتن شکم صاف و بدون چربی برایتان بیان می‌کنیم.

1- فرمول داشتن شکم صاف و بدون چربی را بدانید

خوب است که راه و روش درست داشتن شکم صاف را بدانید، زیرا داشتن شکم صاف و بدون چربی فقط با گرسنگی کشیدن و در باشگاه گذراندن محقق نمی‌شود. داشتن شکم صاف و کاهش چربی شکمی ، نتیجه ترکیبی از خوردن هوشمند و ورزش مؤثر است. برای حفظ تعادل هورمونی ، باید به اندازه کافی مواد غذایی مصرف کنید؛ خوردن بیش از حد کم (کمتر از 1200 کالری در روز) ، مقدار هورمون لپتین (مسئول سوزاندن چربی در بدن) در بدن را کاهش می‌دهد و موجب کاهش سرعت کاهش وزن می‌شود. اگر بدون تغییر در رژیم غذایی خود ، به ورزش کردن بپردازید ، نتیجه خوبی نمی‌گیرید و آرزوی داشتن شکم صاف و بدون چربی برای شما محقق نمی‌شود. در نتیجه برای داشتن شکم صاف ، باید یک رژیم غذایی متناسب را در کنار ورزش منظم رعایت کنید.

2- تمرینات ورزشی برای داشتن شکم صاف و بدون چربی

برای داشتن شکم صاف و بدون چربی باید ، ابتدا برای کاهش وزن کلی ورزش‌های کاردیو انجام دهید ، سپس ورزش‌های مناسب برای سوزاندن چربی شکم مانند دراز و نشست انجام دهید تا شکم صاف داشته باشید.

3- دوری از استرس

استرس بیش از حد سطح هورمون کورتیزول (استرس) در بدن را، افزایش می‌دهد و می‌تواند میزان ذخیره چربی اطراف شکم را افزایش دهد. برای داشتن شکم صاف و بدون چربی ، استرس را از خودتان دور کنید.

دوری از استرس

4- شروع با بلغور جو

برای داشتن شکم صاف و بدون چربی ، باید رژیم غذایی را رعایت کنید که برای کاهش چربی شکمی مفید باشد. بهترین چیز برای خوردن ، مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر و دیگر مواد غذایی مفید برای مبارزه با نفخ و چربی شکمی است. سعی کنید در وعده صبحانه ، یک کاسه بلغور جو با ذغال اخته بخورید. فیبر موجود در بلغور جو دوسر در هضم غذا و آنتی‌اکسیدان‌های زغال اخته به کاهش چربی شکمی کمک خواهد کرد. برای داشتن شکم صاف و بدون چربی ، وعده روزانه خود را با بلغور جو دوسر شروع کنید.

5- مصرف دتاکس

دتاکس یک غذا نیست اما به سم زدایی و چربی سوزی کمک می‌کند. نوشیدنی‌های دتاکس بهترین نوشیدنی برای کاهش وزن و چربی است. با مصرف منظم دتاکس به همراه رژیم غذایی و ورزش مناسب ، شکم صاف و بدون چربی خواهید داشت.

6- شکم صاف و بدون چربی با دوری از مواد غذایی نفاخ

برای داشتن شکم صاف و بدون چربی از خوردن مواد غذایی که موجب نفخ در شما می‌شوند ، دوری کنید. مصرف نمک و مواد غذایی شیرین و چرب منجر به نفخ می‌شوند، در حالی که میوه‌های تازه و سبزیجات و غلات کامل درست برعکس عمل می‌کنند.
مواد غذایی نفاخ ، مانند کلم بروکلی و کلم ، صافی شکم شما را از بین می‌برند و شما احساس باد در شکمتان می‌کنید.

7- مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع

غذاهای سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ،چربی‌های بدن به خصوص چربی‌های نواحی شکمی را می‌سوزانند. برای داشتن شکم صاف و بدون چربی ، مواد غذایی مانند آووکادو، بادام، روغن زیتون و پسته بخورید. این مواد غذایی چربی سوز هستند و شما را سیر نگه می‌دارند.

مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع

8- خوردن پروتئین بدون چربی

پروتئین بدون چربی ، یک چربی سوز طبیعی است که شما را سیر نگه می‌دارد و در نتیجه پرخوری نمی‌کنید. برای داشتن شکم صاف و بدون چربی ،مصرف پروتئین‌های بدون چربی مانند ماهی، بوقلمون، یا توفو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر