جوش های صورت و بدن و خطرات آن را بهتر بشناسید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
جوش های صورت و بدن و خطرات آن را بهتر بشناسید

مکان جوش های صورت و بدن

مجله پزشکی و سلامت : آیا هرروز صبح که از خواب بلند می‌شوید ، جوش های صورت شما زیاده شده و جوش جدیدی روی پیشانی ، گونه و یا چانه شما زده است؟ اگر پاسخ شما بله است ، بهتر است بدانید که این جوش های صورت به نوعی راجع به سلامتی شما صحبت می‌کنند و هر کدام از این جوش‌ های صورت معانی خاصی دارند. محل جوش های صورت ، نشانه‌‌ای برای سلامتی است. نقشه جوش های صورت و ارتباط آن را با سلامتی در اختیارتان قرار می‌دهیم تا به حقایقی تعجب آور راجع به جوش های صورت و بدن پی ببرید.

جوش پیشانی

جوش روی پیشانی با سلامت دستگاه گوارش در ارتباط است و نشان می‌دهد که معده شما زمان زیادی را صرف تجزیه و شکستن غذاهای خاص می‌کند. بنابراین ، بهتر است از خوردن مواد غذایی به درد نخور اجتناب و مصرف مواد غذایی چرب را کم کنید و برای اجتناب از جوش زدن ، مقدار زیادی آب بنوشید تا سموم از بدن شما خارج شود. علاوه بر این ، خوردن میوه‌ها و سبزیجات آلی و نوشیدن چای سبز (سرشار از آنتی‌اکسیدان) از جوش زدن جلوگیری می‌کند.

جوش پیشانی

جوش های صورت بین ابروها

جوش های صورت بین ابرو نشان می‌دهد که باید مواد غذایی چرب و لبنیات را کمتر استفاده نمایید ، زیرا این نوع جوش نشان دهنده آن است که کبد شما بسیار پرکار و مشکل دار است. برای از بین بردن سموم کبد و جلوگیری از بروز اینگونه جوش های صورت لازم است که مقدار زیادی از چای سبز، هویج، لیمو و سبزیجات سبز بخورید.پ

جوش روی گونه

جوش های صورت روی گونه بر مشکلات سیستم تنفسی تاکید دارد و با شیوه زندگی ناسالم و انتخاب نامناسب مواد غذایی در ارتباط است. همچنین استرس، دست ناپاک و استفاده مداوم از گوشی دلایل دیگری برای جوش روی گونه هستند. افراد سیگاری و مبتلابه آسم بیشتر مستعد ابتلا به جوش روی گونه هستند. برای جلوگیری از شکل گیری اینگونه جوش ها روی گونه‌تان ، مصرف غذاهایی با ماهیت اسیدی مانند محصولات لبنی، کافئین و شکر را کاهش دهید و به جای آن‌ها از غذاهایی با ماهیت قلیایی مانند سبزیجات سبز استفاده نمایید.

بهتر است با یک دستمال مرطوب ضد باکتری به طور منظم گوشی موبایل خود را تمیز کنید ، تا به هنگام صحبت کردن با تلفن همراه ، آلودگی آن به گونه شما برخورد نکند و گونه شما جوش نزند. همچنین باید به طور منظم روکش بالش خود را تعویض کنید تا آلوده نباشد و شما با قرار دادن صورتتان روی بالش جوش نزنید.

جوش روی گونه

جوش خط رویش مو

اگر جوش های صورت شما در ناحیه بین رویش موی سر و پیشانی است ، نشانه‌ای از واکنش به ماده‌ای (این ماده می‌تواند شامپوی ضد شوره و یا هر محصول مراقبت از موی دیگری باشد که استفاده می‌کنید) است که به پوست سر و یا موی خود می‌زنید. بهترین راه این است که با یک متخصص پوست مشورت کنید تا شامپو یا محصول مراقبتی مناسبی برای شما تجویز کند تا جوش نزنید.

جوش چانه

جوش های صورت روی چانه نشانه‌ای از استرس و عدم تعادل هورمونی است. خواب کافی ، خوردن مقدار زیادی سبزیجات و نوشیدن مقدار کافی آب به کاهش این جوش‌ها کمک می‌کند. اگر تجربه جوش های صورت روی مرکز چانه خود را دارید ، این نشانه‌ای از تضعیف دستگاه گوارش است ، برای بهبود سلامت دستگاه گوارش بهتر است مواد غذایی سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان استفاده نمایید و چای سبز بنوشید.

جوش چانه

جوش قفسه سینه و ترقوه

آیا شما مدت زمان زیادی کار می‌کنید و عرق می‎ریزید؟ پس از آن زمان نیز لباس ورزشی پنبه‌ای می‌پوشید و به ورزش می‌روید ؟ این کارها موجب می‌شود که شما زیاد عرق کنید و باکتری‌های زیادی نیز روی بدن شما تجمع یابند و در نتیجه بدن شما جوش بزند.
برای جلوگیری از جوش قفسه سینه لباس ورزشی بخرید که رطوبت و عرق را به خود جذب کند
، تا بدن شما خیس نماند و جوش نزنید. نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که حتما لباس‌های خود را برای روز بعد بشویید تا آلوده نباشند و بدن شما مستعد جوش نشود.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر