جلوگیری از سقط جنین در ماههای اول (8 نکته مهم و کاربردی)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
جلوگیری از سقط جنین در ماههای اول (8 نکته مهم و کاربردی)

برای جلوگیری از سقط جنین چه کنم؟ 

جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول : وقتی که شما باردار نباشید محدودیت خاصی در تغذیه و میزان فعالیت بدنی خود نخواهید داشت؛ اما با آغاز دوران بارداری دیگر همه‌چیز تغییر می‌کند. شما باید بر تمام جنبه‌های زندگی خود نظارت کنید و از انجام کارهایی که به سقط جنین منجر می‌شوند، خودداری کنید. در این مقاله به راه‌های جلوگیری از سقط جنین در ماه اول اشاره شده است که با رعایت آن‌ها می‌توانید سلامت جنین خود را حفظ کنید.

 

معرفی راه های جلوگیری

1- بررسی وضعیت سلامتی راهی برای جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول

پدر و مادر باید قبل از بارداری با پزشک متخصص مشورت کنند تا بدانند که امکان داشتن فرزند را دارند یا نه. اگر هر یک از آن‌ها بیمار یا ضعیف باشند، ممکن است نطفه کودک ناسالمی در رحم مادر بسته شود و این مشکل می‌تواند منجر به سقط جنین در ماه های اول بارداری شود.

 

بیشتر بخوانید :

خرید قرص سقط جنین

عوارض سقط جنین با روش ساکشن

 

2- جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول بارداری با مدیریت بیماری‌ها

کنترل و مدیریت بیماری‌ها قبل از بارداری مهم‎ترین مرحله برای جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول بارداری است، اگر مادر باردار به بیماری‌هایی مثل فشار خون بالا، تیروئید یا دیابت دچار باشد، ابتدا باید با مراجعه به پزشک آن‌ها را کنترل کرده و سپس برای باردار شدن برنامه ریزی کند.

 

3- مصرف مکمل‌ها برای جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول بارداری

برای جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول بارداری، در دوران اولیه بارداری نباید دچار کمبود مواد مغذی باشید به همین دلیل باید قبل از بارداری از مکمل‌هایی مانند اسید فولیک (از سه ماه قبل از بارداری) استفاده کنید و زیر نظر پزشک باشید.

مصرف مکمل‌ها برای جلوگیری از سقط جنین در ماههای اول بارداری

4- میزان هورمون پروژسترون عامل جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول بارداری

پروژسترون یک هورمون بارداری بسیار مهم است که کم بودن آن در دوران بارداری ممکن است علت شایع سقط جنین در ماه های اول بارداری باشد. پروژسترون مسئول ایجاد یک محیط سالم در رحم و حفظ یک پوشش سالم رحمی است. همچنین این هورمون ممکن است احتمال لخته شدن خون و پاسخ سیستم ایمنی به جنین به عنوان یک ماده خارجی را کاهش دهد.

حتماً قبل از بارداری با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش، سطح هورمون پروژسترون خود را اندازه گیری کنید تا میزان آن در حد مطلوب باشد. استفاده از کرم پروژسترون یکی از راه‌های افزایش سطح پروژسترون است که می‌تواند به جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول بارداری کمک کند؛ زیر نظر پزشک از این کرم استفاده کنید.

 

5- رژیم غذایی مناسب راز جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول

بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کنید زیرا رژیم غذایی که مادر باردار باید رعایت کند برای رشد جنین مهم است. ویتامین‌ها و مواد معدنی برای هر دو خوب است، بنابراین برای جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول بارداری سبزیجات و میوه‌ها باید در رژیم غذایی قرار گیرند و مصرف کافئین (چای، قهوه) محدود شود.

 

6- مراجعه منظم به پزشک

در دوران بارداری و به خصوص در ماههای اول بارداری، به طور مرتب به پزشک مراجعه کنید و زیر نظر او باشید. برای جلوگیری از سقط جنین در ماههای اول تمام آزمایشات لازم برای دوران بارداری را انجام دهید و برای چکاب به پزشک مراجعه نمایید. اگر به دلیل هر گونه عفونت یا عدم تعادل هورمونی سابقه سقط جنین در ماههای اول را دارید، به دنبال مشاوره با پزشک باشید.

 

7- گیاه مکا و جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول بارداری

گیاه مکا یک غذای مغذی برای سیستم غدد درون ریز، غده هیپوفیز، آدرنالین و غده تیروئید است. مکا توانایی تأثیر روی هورمون‌های کلیدی زنان و مردان را دارد. هنگامی که غده هیپوفیز به طور مطلوب عمل می‌کند، کل سیستم غدد درون ریز متعادل می‌شود، زیرا غده هیپوفیز مسئول کنترل خروجی هورمون‌های غده فوق کلیه ، غده تیروئید و ارگان‌های جنسی در مردان و زنان است؛ به این ترتیب این گیاه تأثیر فوق‌العاده‌ای در حفظ تعادل هورمونی و جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول بارداری دارد.

 

بیشتر بخوانید :

عوارض و خطرات داروهای سقط جنین

 

8- توصیه‌های مهم دیگر برای جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول

خبر حاملگی احتمالاً بزرگ‌ترین شادی است که زن و شوهر می‌توانند داشته باشند. این شادی، با این حال، مسئولیت زیادی به خصوص برای مادر باردار ایجاد می‌کند. او در تمام طول 9 ماه باید مراقب باشد، اما ماه های اول بارداری بسیار مهم است و نباید خطری اتفاق بیافتد. خطر سقط جنین در ماه های اول بارداری بسیار رایج است و باید با رعایت توصیه‌های ذکر شده از آن جلوگیری کرد. چند توصیه دیگر برای جلوگیری از سقط جنین در ماه های اول بارداری:

• از استرس اجتناب کنید، زیرا یکی از دلایل اصلی سقط جنین در ماه های اول بارداری استرس است.
• بیش از حد استراحت نکنید.
• بعضی از تمرین‌ها در دوران بارداری توصیه می‌شود اما باید آن‌ها را طبق توصیه و زیر نظر پزشک انجام دهید.

توصیه‌های مهم دیگر برای جلوگیری از سقط جنین در ماههای اول


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام خواهش میکنم پاسخ منو بدید.
خانمی سی و یک ساله هستم. 5 ساله ازدواج کردم و به فاصله هر دو سال دو بار سقط جنین در هفته هشتم بارداری داشتم. کمکاری تیرییدم زیر نظر متخصص غدد تنظیم بوده. الان شش ماه است که اقدام به بارداری کردم اما متاسفانه باردار نشدم. واقعا نگرانم و استرس دارم که اگر باردار هم شوم دوباره در هفته 8 سقط کنم. خیلی از نظر روحی داغون شدم. همسرم تا حالا حاضر نشده آنالز اسپرم بده. شاغل هستم. بهترین راه درمان برای جلوگیری از سقط من چی؟ حالا مشکلم فقط سقط نیست بلکه دیکه باردار نمیشم.
همسرم 37 سال سن داره و ما فرزندی نداریم

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست عزیز با اطلاعاتی که شما دادید ما نمیتونم حدس بزنیم که علت سقط جنین شما چیه! ممکنه تخمک شما کیفیت مناسب رو نداشته باشه و یا ممکنه اسپرم همسرتون از شرایط لازم برخوردار نباشه. همچنین ممکنه شرایط رحم شما و یا وضعیت پزشکیتون مناسب نگه داری جنین نباشه..همه اینها می بایست توسط پزشک متخصص و با انجام آزمایشات لازم بررسی بشه. حالا اینکه همسرتون حاضر به انجام آزمایشات لازم هست یا نه رو شما باید مدیریت بفرمایید. موفق باشید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید دکتر .من 36سالمه ویک هفته است فهمیدم باردارم واسترس دارم کمرم درد میکنه چکار کنم؟ من چون قبلا سقط داشتم نگران بارداریم هستم من الان تو هفته دوم بارداری هستم دکتر راهنمایم کنید چکار کنم .

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر