جرقه امیدی برای درمان ریزش مو

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
جرقه امیدی برای درمان ریزش مو

آمارهای دقیق راجع به ریزش مو در زنان و مردان

مجله سلامت : وقتی به طاسی و ریزش مو فکر می‌کنید،یک مرد میان‌سال با سر براق در فکر شما نقش می‌بندد.اما زنان راجع به این مورد ایمن نیستند. به گزارش انجمن ریزش مو آمریکا،40 درصد از کسانی تحت تأثیر طاسی و ریزش مو هستند،زن می‌باشند و به گزارش انجمن درماتولوژی آمریکا،بیش از نیمی از زنان آمریکایی در سن 50 سالگی،ریزش مو دارند. به همین دلیل موضوع درمان ریزش مو ، ذهن بسیاری از محققان و پزشکان را درگیر کرده است.
در گذشته،طاسی و ریزش مو به عنوان یک مشکل کوچک تلقی می‌شد که نیاز به درمان نداشت.اما امروزه، محققان ریزش مو و طاسی را مشکل جدی برای زنان می‌دانند که اگر به درمان ریزش مو در زنان توجهی نشود ،می‌تواند باعث خجالت و کاهش اعتماد به نفس شود.

ریزش مو غیر طبیعی دلایل مختلفی دارد که شامل:

عوامل مؤثر در ریزش مو زنان

هورمون‌ها عامل ریزش مو

هورمون دی هیدرو تستوسترون (DHT) باعث طاسی می‌شود.این هورمون از هورمون مردانه تستوسترون مشتق می‌شود که این هورمون به فولیکول‌های مو حمله می‌کند و باعث کاهش سایز آن می‌شود.اگر چه زنان نسبت به مردان تستوسترون کمتری دارند اما با وقوع یائسگی در زنان و تغییرات هورمونی که در نتیجه آن در زنان اتفاق می‌افتد، می‌تواند باعث آغاز ریزش مو شود.قرص های ضد بارداری نیز می‌تواند یک عامل دیگر برای آغاز ریزش مو باشد.

شاخص آندروژن

ایمپلنت پروژسترون(کپسول‌های کوچکی که برای جلوگیری از بارداری زیر پوست می‌کارند) و تزریق هورمون،همه می‌توانند، باعث افزایش روند ریزش مو در زنان شوند. AHLA به همه زنان، استفاده از قرص های ضد بارداری با ” آندروژن پایین ” را توصیه می‌کند،او همچنین به زنان با سابقه خانوادگی ریزش مو، کنترل غیر هورمونی بارداری را، توصیه می‌کند.

استرس عامل ریزش مو

زایمان، جراحی، بیماری، سوء تغذیه و دیگر اشکال از استرس ، می‌تواند Telogen effluvium (تلوژن افلوویوم) (حالتي است كه در آن موها بيشتر از ميزان طبيعي می‌ریزند. يعني به نوعي خالي شدن كلي موهاست.) همچنین وضعیت تأهل ممکن است، در این مشکل،نقش بازی کند. محققان انجمن جراحان پلاستیک آمریکا یافته‌اند که، زنانی که استرس از دست دادن همسر ،طلاق یا مرگ همسر، را تجربه کرده بودند، نسبت به زنان متأهل ریزش مو بیشتری داشتند.

بیماری‌های خود ایمنی و ریزش مو

گاهی اوقات بدن آنتی بادی‌هایی بر ضد موهای خودش،می‌سازد. در کچلی ناحیه‌ای، سلول‌های سفید خونی به فولیکول‌های مو حمله کرده و باعث ریزش مو می‌شود.

بیماری‌های خود ایمنی و ریزش مو

شیمی درمانی

شیمی درمانی،با حمله به فولیکول‌های مو، می‌تواند باعث ریزش مو تقریباً کامل شود.

مدل مو

مدل موهایی که به محکمی مو را تحت کشش قرار می‌دهد می‌تواند باعث نازک شدن مو و ریزش مو شود. ریزش مو در زنان و مردان می‌تواند روند ویرانگری داشته باشد به گفته دکتر مکمیشل(McMichael) اگر درمان ریزش مو سریع انجام شود ، می‌توان چرخه ریزش مو را کنترل کرد.

 

راه‌های متفاوتی برای درمان ریزش مو وجود دارد که بنا به تشخیص پزشک تجویز می‌شود:

راه‌های درمان ریزش مو

تستوسترون داروهای مسدود کننده

با نزدیک شدن زنان به دوران یائسگی،سطح استروژن نسبت به تستوسترون کاهش می‌یابد.درمان با داروهایی است که در راستای مسدود کردن استروژن در فولیکول‌های مو،کار می‌کنند.مانند: Eulexin (فلوتامید) و آلداکتون (اسپیرونولاکتون) که برای درمان ریزش مو مفید هستند.

روگین (Rogaine) (ماینوکسیدیل موضعی) برای درمان ریزش مو

مینوکسیدیل برای درمان ریزش مو توسط FDAتائید شده است و باعث تحریک رشد مو می‌شود و تنها راه درمان الگوی کچلی زنان می‌شود.

درمان بیماری‌های زمینه‌ای و درمان ریزش مو

درمان بیماری‌های زمینه‌ای مانند اختلالات التهابی،می‌تواند ریزش مو را افزایش دهند،درمان این بیماری‌ها می‌تواند ریزش مو را کاهش دهد و راهی برای درمان ریزش مو است.

درمان بیماری‌های زمینه‌ای و درمان ریزش مو

پیشنهاد میکنیم مقاله:  اسکالپ سر (بهترین روش برای جبران حجم کم و ریزش مو)  را مطالعه کنید.

تزریق کورتیزون و درمان ریزش مو

این روش در برخی از موارد بهترین راه برای درمان ریزش مو است و به درمان ریزش مو کمک می‌کند.

درمان ریزش مو به روش پیوند مو

راهی مفید برای درمان ریزش مو و کچلی برای زنان می‌باشد چون ناحیه‌ای از سرشان که طاس است،نسبت به مردان کمتر است

درمان ریزش مو با فتوتراپی لیزری

درمان لیزر،کمتر شناخته شده است، این درمان نور ممکن است به رشد مجدد مو کمک کند اما این درمان اثبات شده نیست.

یافته‌های جدید در رابطه با درمان ریزش مو

کارشناسان در دانشگاه پزشکی پنسیلوانیا( Pennsylvania)،اخیراً دریافته‌اند که افرادی که دچار ریزش مو هستند، سلول‌های بنیادی فولیکول مو مرده ندارد،فقط سلول‌های بنیادی فولیکول مو آن‌ها،خراب است که ممکن است قابل تعمیر باشد. و مطالعه دیگری نشان داد که مدل حیوانی جدیدی بنام موشی با زخم‌های عمیق پوستی، ترکیبات شیمیایی تولید می‌کند که می‌تواند باعث رشد مجدد مو،شود که این جرقه امیدی برای درمان ریزش مو و طاسی در انسان است.

برای بازدید از فروشگاه دکتر سوشا بر روی عکس کلیک کنید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت و با ضمانت اصل بودن کالا 

 


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر