تزریق چربی زیر چشم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم چه کاربردی دارد؟

پیری پوست معمولاً توسط چهار عنصر ایجاد می‌شود: سستی بافت‌های پوست ناشی از جاذبه، تغییرات پوستی مانند چین و چروک و رنگدانه های ناشی از افزایش سن و تابش آفتاب و از دست دادن چربی صورت که باعث جوان ماندن ظاهر صورت می‌شود. همه این عوامل در کنار هم باعث می‌شوند که فرد پیرتر دیده شود و شادابی دوران جوانی را نداشته باشد.

کاهش چربی صورت بیشتر در زیر چشم‌ها، زیر گونه‌ها و در اطراف دهان دیده می‌شود، اما در نواحی فک، گردن و پیشانی هم می‌تواند رخ دهد. تزریق چربی به زیر چشم یکی از گزینه‌های موجود برای افرادی است که دچار گودی و یا چروک زیر چشم هستند. این روش می‌تواند جوانی و شادابی را باری دیگر به صورت شما بازگرداند.

اگر شما هم قصد دارید تزریق چربی به زیر چشم را امتحان کنید، پس جایی نروید؛ زیرا در این مقاله توضیحات کامل درباره این روش ارائه شده است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان چروک زیر چشم در جوانی با بهترین راه حل ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین به کانال تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

تزریق چربی زیر چشم چگونه انجام می‌شود؟

در روش تزریق چربی به زیر چشم ابتدا نواحی مناسب برای خروج چربی از بدن خود فرد مشخص می‌شود. درواقع بهترین چربی برای تزریق، چربی بدن خود فرد است؛ زیرا این چربی نرم، طبیعی و کاملاً بی‌خطر است. سپس تحت بیهوشی موضعی و با کمک آرام‌بخش ، از طریق لیپوساکشن کم‌فشار مقدار لازم از چربی برداشته می‌شود.

ممکن است نیاز به چند مرحله برداشت چربی باشد. به خاطر اینکه از بافت چربی بدن خود فرد استفاده شده است، هیچ نوع واکنشی اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین در بلندمدت از نظر اقتصادی به صرفه‌تر می‌باشد. بعد از تزریق چربی زیر چشم ، معمولاً حدود 80-20% از چربی افزوده شده به صورت دائمی در محل تزریق، باقی می‌ماند. در برخی موارد لازم است که تزریق چربی به زیر چشم هر 12-6 ماه تکرار شود تا بهترین نتیجه به دست آید.

تزریق چربی به زیر چشم نه‌تنها این ناحیه را پرتر و شاداب‌تر می‌کند، بلکه باعث بهبود کیفیت پوست نیز می‌شود. علت این است که چربی تزریق شده منبعی غنی از انواع سلول‌های بنیادی می‌باشد.

انتقال چربی فرایندی است که خیلی طول نمی‌کشد و یک تزریق ساده محسوب می‌شود. برای چند هفته بعد از تزریق صورت فرد دچار تورم خواهد شد. این تنها بهایی است که برای زیبایی با روش تزریق چربی زیر چشم باید بپردازید.

تزریق چربی زیر چشم چگونه انجام می‌شود؟

برداشتن چربی از بدن برای تزریق چربی به زیر چشم خطرناک نیست؟

فرایند برداشت چربی از بدن فرد خطر چندانی برای فرد در پی ندارد. این فرایند با استفاده از یک کانول (نوعی لوله مخصوص) انجام می‌شود که برای ورود آن، فقط نیاز به برش‌های کوچکی برای دسترسی به بافت‌ها می‌باشد. بدن مردان و زنان، چربی را به صورت متفاوتی ذخیره می‌کنند اما به طور کلی این چربی از شکم یا باسن برداشت می‌شود. سپس چربی شستشو داده می‌شود و توسط سانتریفیوژ، خالص‌سازی می‌گردد. گاهی این چربی از فیلترهای مخصوصی نیز عبور داده می‌شود تا کیفیت آن افزوده گردد. سپس از یک کانول کوچک‌تر استفاده می‌شود تا تزریق چربی به زیر چشم و دیگر قسمت‌ها انجام گردد.

هر دو مرحله این فرایند ( برداشت چربی و تزریق چربی ) بدون مشکل خاصی و به صورت سرپایی انجام می‌شود. با این وجود، بعد از اتمام فرایند تزریق چربی به زیر چشم و دیگر قسمت‌های صورت فرد قادر نخواهد بود به تنهایی به خانه برود و بهتر است یک همراه او را مشایعت کند.

پیشنهاد می‌کنیم خبر ” ورزشهای صورت به زنان میانسال کمک می‌کند تا جوان‌تر به نظر برسند ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی تلگرام به کانال دکتر سوشا مراجعه کنید.

مزایای تزریق چربی به زیر چشم نسبت به دیگر روش‌ها چیست؟

علاوه بر تزریق چربی زیر چشم گزینه‌های دیگری نظیر فیلرها و یا ایمپلنت ها نیز برای جوان‌سازی پوست صورت وجود دارد. افراد بسیاری نسبت به مواد مصنوعی حساسیت دارند در حالی که کمتر کسی نسبت به تزریق چربی حساسیت نشان می‌دهد. علت آن است که بدن بافت‌های خود را به رسمیت می‌شناسد بنابراین چربی تزریق شده را پس نخواهد زد.

  • علاوه بر اینکه تزریق چربی به زیر چشم ایمن‌تر است، چربی به دلیل برخورداری از سلول‌های بنیادی می‌تواند به داشتن پوستی جوان و سالم کمک فراوانی کند. مطالعات نشان داده‌اند که سلول‌های بنیادی موجود در بافت چربی بسیار مؤثرتر از سلول‌های بنیادی تخلیص شده عمل می‌کند و تأثیر بیشتری در جوان‌سازی پوست دارند.
  • نکته دیگر این است که چربی یک بافت طبیعی است، بنابراین می‌تواند همانند یک بافت طبیعی عمل کند و با حرکات صورت بیمار تداخل نخواهد داشت. در حالی که این قضیه در مورد مواد مصنوعی نظیر فیلرها صدق نمی‌کند و گاهی ظاهری عروسکی و بی‌روح برای فرد ایجاد می‌کنند. طبیعی بودن چربی مزیت دیگری هم دارد؛ اینکه حداقل 30 درصد از آن جذب خواهد شد.
  • مزیت دیگر چربی نسبت به فیلرها این است که بر خلاف آن‌ها که ممکن است گاهی از جای خود حرکت کنند، ثابت است و تغییر نمی‌کند. از آنجا که چربی به پوست تزریق می‌شود، هیچ برشی در پوست ایجاد نمی‌گردد و مداخلات جراحی کمترین تاثیر را در آن دارند.

مزایای تزریق چربی به زیر چشم نسبت به دیگر روش‌ها چیست؟

بهبودی بعد از تزریق چربی زیر چشم چقدر طول می‌کشد؟

بیماران می‌توانند پس از تزریق چربی به زیر چشم به خانه بازگردند. ممکن است اندکی کبودی و تورم وجود داشته باشد، اما نیازی به زهکشی و اقدامات خاصی ندارد. در بیشتر موارد، بیمار می‌تواند 2-3 هفته پس از عمل به فعالیت‌های اجتماعی بازگردد که مدت زمان آن بستگی به وسعت ناحیه دارد. پس از 2 هفته می‌توان بر شدت فعالیت‌ها افزود به طوری که بعد از 3 هفته امکان از سرگیری کامل فعالیت‌ها وجود دارد. 3 ماه طول می‌کشد تا میزان چربی جذب‌شده و میزان چربی باقیمانده مشخص شود. در صورت نیاز می‌بایست تزریق چربی به زیر چشم را تکرار کنید.

چربی زیر چشم چه مقدار دوام دارد؟

متخصصان این حوزه معتقدند که تزریق چربی به زیر چشم می‌تواند 5 تا 15 سال دوام داشته باشد. گرچه با افزایش سن میزان اثربخشی چربی تزریق شده کاهش خواهد یافت، ولی باز هم این افراد نسبت به همسالان خود جوان‌تر به نظر می‌رسند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” تأثیر رژیم غذایی کم کالری برای داشتن موهای پرپشت و پوست جوان ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره آنلاین پزشکی به وب سایت تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا مراجعه کنید.

 

منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر