تزریق چربی به صورت

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تزریق چربی به صورت

نکاتی که برای تزریق چربی به صورت باید بدانیم؟

تزریق چربی به صورت یکی از چندین روش زیبایی است که توسط متخصصین پوست برای بهبود ظاهر صورت و جوانسازی آن پیشنهاد می‌شود. روش‌های تزریقی به طور کلی از محبوبیت زیادی برخوردارند، علی‌الخصوص روش تزریق چربی به صورت که بسیار مؤثر عمل می‌کند.

تزریق چربی به صورت باعث کاهش چین و چروک‌های پوستی می‌شود. چربی از بدن خود فرد به دست می‌آید، بنابراین هیچ نوع واکنش آلرژیک و حساسیتی نسبت به آن وجود نخواهد داشت. از طرفی چربی را می‌توان در حجم‌های بالاتری نسبت به سایر مواد تزریقی به کار برد. به این معنا که علاوه بر حذف چین و چروک‌ها، از تزریق چربی به صورت می‌توان برای پر کردن صورت و بشاش شدن آن استفاده کرد.

اگر شما هم قصد تزریق چربی در صورت را دارید، اطلاعات این مقاله می‌تواند کمک زیادی به شما بکند؛ بنابراین قبل از اقدام به تزریق چربی، حتماً این مقاله رو بخونید.

 


پیشنهاد می‌کنیم مقاله ”
آیا تزریق چربی شما را زیبا و جوان می‌کند؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

مزایای تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی در صورت می‌تواند به طور چشمگیری باعث کاهش یا رفع چین و چروک و سایر نقایص پوستی شود. همچنین می‌تواند با ترمیم ظاهر صورت به جوانسازی پوست کمک کند. در مواقعی که نیاز به تزریق در لایه‌های عمقی‌تر باشد یا در مواقعی که نیاز به تزریق حجم زیادی چربی باشد (بیش از 10 سی‌سی چربی)، تزریق چربی بهترین گزینه درمانی خواهد بود.

در مقابل تزریق چربی به اندازه دیگر مواد تزریقی دوام ندارد. چربی به آرامی توسط بدن جذب می‌شود؛ اما میزان جذب چربی در هر فرد با دیگری متفاوت است و پیش‌بینی آن سخت است. معمولاً بیش از نیمی از چربی در 6 ماه اول بعد از تزریق چربی به صورت جذب می‌شود. اکثر متقاضیان بخشی از چربی را در پوست خود نگه می‌دارند اما در صورتی که بخش زیادی از آن جذب شد، نیاز به تزریق دوم می‌باشد.

روش تزریق چربی در صورت به صورت سرپایی انجام می‌شود و شما می‌توانید در همان روز تزریق به خانه بازگردید. در برخی از انواع تزریق یعنی تزریق به لب‌ها، گونه‌ها و یا بین بینی و گونه، ممکن است نیاز به بی‌حسی باشد در غیر این صورت حتی نیاز به بی‌حسی هم ندارد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان چروک زیر چشم در جوانی با بهترین راه حل ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود؟

روش تزریق چربی در صورت یک فرایند دومرحله‌ای است که ممکن است نیاز باشد بیش از یک بار به پزشک مراجعه کنید. چربی از بدن خود فرد و معمولاً از نواحی شکم یا باسن برداشته می‌شود. بعد از برداشت چربی از بدن، چربی برداشت شده توسط سانتریفوژ تخلیص می‌شود. سپس چربی درون سرنگ‌های بزرگ و مخصوصی نگه‌داری می‌شود تا ساختار طبیعی خود را حفظ کند.

از آنجا که اندازه ذرات چربی کمی بزرگ‌تر از سایر مواد تزریقی است، تقریباً همیشه به نواحی عمیق‌تر پوست تزریق می‌شود. برای تزریق چربی به کل صورت حدود 100-50 سی‌سی چربی نیاز است. چربی تنها ماده تزریقی است که می‌تواند در حجم‌های زیاد مورد استفاده قرار گیرد.

چربی تزریق شده باعث پرتر شدن صورت شده و به کاهش چین و چروک‌ها، زخم‌ها و دیگر خطوط و نواقص پوست کمک می‌کند.

تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود؟

آیا تزریق چربی به صورت درد دارد؟!

مقدار درد در روش تزریق چربی به صورت همانند دیگر روش‌های جراحی زیبایی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، درد ناشی از تزریق چربی به صورت معمولاً ملایم و خفیف است. در بسیاری از موارد تزریق چربی به صورت بدون بی‌حسی انجام می‌شود. گاهی ممکن است بسته به محل تزریق و میزان تحمل افراد تا حدودی دردناک باشد. به عنوان مثال، پوست اطراف لب یکی از بخش‌های حساس بدن است. تزریقات روی گونه، چانه و ناحیه چشم معمولاً کمتر دردناک هستند. در هر حال اگر شما در مورد این موضوع نگران هستید، قبل از انجام تزریق، با دکتر خود بحث کنید و از داروهای مسکن و بی‌حسی موضعی استفاده کنید.

از تزریق چربی به صورت چه انتظاری داشته باشیم؟

اکثر افراد در 24 تا 48 ساعت اول بعد از تزریق چربی در صورت دچار تورم و قرمزی می‌شوند. خارش و درد خفیف نیز غیرمعمول نیست. زمان بهبودی بعد از تزریق چربی بستگی به وسعت تزریق دارد. هنگامی که مقادیر زیادی چربی تزریق می‌شود، تورم ممکن است چند روز تا چند هفته ادامه یابد. می‌توانید قبل از عمل جراحی از پزشک خود بپرسید که مقدار زمان میانگین برای بهبودی بعد از تزریق چربی به صورت چقدر است.

نتایج درازمدت تزریق چربی به صورت چه هستند؟

اکثر بیمارانی که از روش تزریق چربی در صورت استفاده می‌کنند، از نتایج راضی هستند. این روش درمانی در بسیاری از موارد می‌تواند چین و چروک صورت و افتادگی آن را به طور قابل توجهی کاهش دهند. با این حال، تزریق چربی عمر نسبتاً کوتاهی دارد. بیشتر چربی‌ها ممکن است بعد از شش ماه جذب شوند.

تقریباً تمام بیماران بخشی از چربی تزریق شده را به طور دائم حفظ می‌کنند. با این حال، این درصد از بیماری به بیمار دیگر متغیر است و ممکن است لازم باشد برای از بین بردن چروک و افتادگی پوست، یک تزریق مجدد داشته باشید.

نتایج درازمدت تزریق چربی به صورت چه هستند؟

چه کسانی کاندید روش تزریق چربی به صورت هستند؟

به طور کلی بهترین کاندیدها برای تزریق چربی عبارت‌اند از:

  • افرادی که دچار چین و چروک یا افتادگی صورت هستند.
  • افرادی که خطوط پوستی زیادی دارند و یا آن‌هایی که پری و جوانی صورت خود را از دست داده‌اند.
  • افراد دارای سلامت جسمانی خوب
  • افرادی که از نظر روانشناختی پایدار هستند.
  • افرادی که می‌خواهید ظاهر خود را بهبود دهند.
  • افرادی که انتظارشان از روش‌های زیبایی واقع‌بینانه باشد.
  • افرادی که از گزینه‌های پیش روی خود مطلع هستند.

در بالا فقط یک لیست جزئی از معیارهایی آورده شده است که جراح شما در تعیین اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا نه در نظر می‌گیرد. حتماً با جراح خود مشورت کنید تا بدانید که آیا کاندید مناسبی برای تزریق چربی به صورت هستید یا خیر.

روش تزریق چربی به صورت چقدر طول می‌کشد؟

این موضوع بستگی به وسعت انجام تزریق دارد. تزریق چربی به صورت معمولاً بین 15 تا 60 دقیقه طول می‌کشد.

تزریق چربی به صورت بهتر است یا تزریق ژل؟

روش تزریق چربی به صورت در مقایسه با تزریق ژل زمان بیشتری می‌برد؛ زیرا تزریق چربی یک فرایند دو مرحله‌ای است: یک مرحله برداشت چربی از بدن است و مرحله بعدی تزریق چربی در صورت؛ بنابراین نسبت به روش تزریق ژل زمان بیشتری می‌برد.

نکته دیگر اینکه تزریق چربی در بلندمدت ماندگاری بیشتری دارد؛ زیرا بخشی از چربی در ناحیه تزریق باقی می‌ماند (شاید برای همه عمر). در کل کسانی که تزریق چربی را به تزریق ژل ترجیح می‌دهند دلایل زیر را ذکر می‌کنند:

  • در تزریق چربی به صورت یک ماده طبیعی از بدن خودمان استفاده می‌شود؛ در حالی که در تزریق ژل یک ماده مصنوعی در محل تزریق می‌شود.
  • بعضی از متقاضیان از این خوشحال‌اند که بخشی از چربی‌های ناخواسته بدنشان برای تزریق به صورت، از نواحی چون کمر یا ران برداشته می‌شود.
  • سوم اینکه تزریق چربی یک تأثیر بلندمدت در رفع خطوط پوستی دارد. در مطالعات نشان داده شده است که حدود 50-30 درصد از چربی‌ها در بلندمدت در نواحی تزریق باقی می‌مانند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” مزایا و عوارض تزریق ژل لب ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

تزریق چربی به صورت بهتر است یا تزریق ژل؟

خطرات روش تزریق چربی به صورت چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین خطرات تزریق چربی در صورت، عفونت است. با این حال، به دلیل استفاده از چربی‌های خود فرد، این خطر بسیار کاهش می‌یابد. در هر حال این مورد و دیگر خطرات ناشی از تزریق چربی، در صورتی که توسط یک متخصص  پوست، مو و جراحی های زیبایی متبحر انجام شود، به حداقل خواهد رسید.


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر