تاثیر قصه گفتن برای کودک

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تاثیر قصه گفتن برای کودک

قصه گویی برای کودکان

مجله سلامت : از کودکی تا حدود 10 سالگی کودکان عاشق گوش کردن به قصه و داستان هستند. بدون استفاده از کتاب، قصه گفتن ابعاد دیگری پیدا می‌کند. در واقع نوعی نگاه دیگر به داستان است که یادآور روزگاری است که همه‌ی خانواده دور هم جمع می‌شدند و به رادیو گوش می‌کردند. به هر حال داستان چه از روی کتاب خوانده شود و چه از حفظ و به وسیله‌ حافظه‌ خود، در این جا نکاتی هست که چگونه می‌توان به وسیله‌ی داستان گفتن به کودک، کاری مفید انجام داد.

آموزش مهارت‌های زبانی

همان طور که کودکان به قصه گوش می‌دهند، چگونگی بیان کلمات و حرف زدن را در قالب جملات پیچیده، به نحوی شیرین و دوست داشتنی یاد می‌گیرند. کودکان بزرگ‌تر می‌توانند دایره‌ی لغات خود را گسترش داده و نحوه‌ی حرف زدن با دیگران را یاد می‌گیرد.ادبیات به صورت بسیار مهیج و به خاطر ماندنی در ذهن کودک نقش می‌پذیرد. کودکان ساخت، شخصیت سازی، هیجانات و تعارضات و هم چنین نتیجه گیری را در قالب داستان می‌شناسند. هم چنین تلفظ کردن صحیح لغات و انواع لهجه‌ها را می‌توان به طور غیر مستقیم به کودک شناساند.

آموزش مهارت‌های زبانی

تقویت حافظه کودک

بدون کتاب قصه گفتن برای کودک ، تمرین بسیار خوبی برای قوی کردن حافظه است. حتی ممکن است کودک بتواند از خودش داستان ساخته و بعدها آن را بنویسد.

آموزش لغات جدید

داستان گفتن برای کودک، افق جدیدی در ذهن او، از فرهنگ‌ها و قالب‌های فلسفی دیگر کشورها می‌سازد. به این وسیله ذهن خلاق و تصورات کودک فعال خواهد شد. حتی می‌توان تا حدودی تاریخ را برای کودک دوره کرد و این که کودک قادر شود آینده‌ی حوادث را حدس زده و کشف کند.

آموزش لغات جدید


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر