تاثیر خوردن توت برای بیماری آلزایمر

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تاثیر خوردن توت برای بیماری آلزایمر

درمان بیماری آلزایمر با خوردن توت‌

مجله پزشکی و سلامتانواع توت‌ها ، میوه‌های خوشمزه و مملو از خواصی هستند که ، خطر اختلال نعوظ را کاهش می‌دهند. دیگر مطالعات اخیر نشان می‌دهد که خوردن توت نقشی بالقوه‌ای در مبارزه با بیماری آلزایمر و کمک به کاهش وزن بازی می‌کنند.
این میوه‌های خوشمزه (مهم نیست چه نوعی) ، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان ، بیماری‌های قلبی و التهاب را کاهش می‌دهند.

علل خواص خوردن توت

بنابراین چه چیزی باعث می‌شود که خوردن توت مفید باشند؟
آنتی‌اکسیدان‌ها: این مواد شیمیایی که شامل ویتامین‌های A، C و E هستند، سلول‌ها را از آسیب دیدن و بیماری محافظت می‌کنند. انواع توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.
رسوراترول : این ماده در انگور ، برخی انواع توت‌ها و شکلات تیره یافت می‌شود و به کاهش التهاب ، جلوگیری از انسداد سرخرگ‌ها و محافظت از سرطان کمک می‌کند. یک مطالعه اخیر نشان داده شده است که رسوراترول موجود در توت‌ها به طور مستقیم بر روی مغز اثر کرده و برای بیماران مبتلابه بیماری آلزایمر مفید می‌باشد..
فلاونوئیدها : این ماده مغذی به انواع توت‌ها رنگ‌های درخشان می‌بخشد و موجب محافظت توت‌ها از بدن در برابر سرطان ، التهاب و بیماری‌های قلبی می‌شود.

علل خواص خوردن توت

خوردن توت‌ و تسکین بیماری آلزایمر

همان‌طور که می‌دانید ، سلول‌ها عصبی بیماران آلزایمری آسیب می‌بینید و به همین خاطر است که بیماران مبتلابه بیماری آلزایمر ، حافظه خود را از دست می‌دهند و توانایی یادگیری کمی دارند. انواع توت‌ها ، رشد و تکثیر نورون‌ها ( سلول‌های عصبی ) و ساخت سلول‌های عصبی جدید را افزایش می‌دهند ( نورون‌ها و سلول‌های عصبی مسئول حافظه و یادگیری افراد هستند) ، در نتیجه خوردن توت به درمان بیماری آلزایمر کمک می‌کند. از طرفی دیگر توت‌ها نقش مهمی در پاک‌سازی پروتئین‌های سمی( مانند تاو و آمیلوئید بتا ) از مغز دارند ( مقدار اضافی این پروتئین‌های سمی در مغز با بیماری آلزایمر در ارتباط است) .

تأثیر رسوراترول در مغز

مقدار زیاد رسوراترول موجود در انواع توت‌ها ، ممکن است نقشی در پیشگیری و یا بهبود بیماری آلزایمر داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد که در مغز افراد آلزایمری ،پلاک‌های مغزی تشکیل می‌شود ؛ اما هنوز تأثیر دقیق رسوراترول بر این پلاک‌ها مشخص نشده است و خیلی زود است که بگوییم رسوراترول این پلاک‌ها را از بین می‌برد ، اما می‌توانیم بگوییم احتمالاً در پاک‌سازی آن‌ها نقش مهمی دارد.
برای اینکه رسوراترول بتواند پلاک‌های مغزی را از بین ببرد ، به دوز بالایی از آن نیاز است ، اما این مطالعه جای امیدواری زیادی دارد زیرا نشان می‌دهد با استفاده از ترکیبات موجود در توت‌ها ، می‌توانیم بیماری آلزایمر را درمان کنیم.

تأثیر رسوراترول در مغز

تحقیقات اخیر راجع به زغال‌اخته

در مطالعه اخیر ، به تعدادی از بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر به مدت 16 هفته ، زغال اخته ( معادل یک فنجان توت‌فرنگی) داده شد . نتایج این مطالعه نشان داد که زغال‌اخته تفنگ مبارزی در برابر بیماری آلزایمر است و بیماران آلزایمری که از زغال‌اخته استفاده کرده بودند ، به مرور زمان حافظه و درک مفاهیم و واژه‌هایشان بهبود یافت . در نتیجه خوردن توت و زغال‌اخته نقش مؤثری در بهبود بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر بازی می‌کند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر