کدام رژیم غذایی برای ضد افسردگی مناسب است

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کدام رژیم غذایی برای ضد افسردگی مناسب است

بیماری افسردگی

مجله پزشکی و سلامت : افسردگی، یک حالت ذهنی ساده نیست. افسردگی یک بیماری پزشکی است که می‌تواند به طور چشمگیری وضعیت جسمی و عاطفی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. درد و رنج ناشی از افسردگی ممکن است فرد را در انجام کارهای روزمره و حتی حفظ روابط با خانواده و دوستان ، با مشکل مواجه کند. افسردگی یک بیماری است که هیچ مرز اجتماعی یا اقتصادی ندارد و می‌تواند هر کسی را در هر زمانی پریشان کند. یکی از عوامل مهمی که ضد افسردگی است ، رژیم غذایی مناسب است که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

هیچ کسی نمی‌تواند راجع به ابتلا به افسردگی انتخابی داشته باشد ، اما به این معنی نیست که دخالت افراد در ابتلا به افسردگی و بیماری‌های ناتوان کننده ، صفر است. اگرچه افسردگی از بیماری‌های سختی است که گاهی به خاطر اتفاقات ناگوار در زندگی ، به وجود می‌آید ، اما شما می‌توانید با رژیم غذایی ، ورزش ، دارو و تغییراتی در شیوه زندگی‌تان ، بیماری خود را بهبود بخشید و یا بدتر کنید. بهتر است از انجام کارهایی که برای بیماری شما مضر هستند ، اجتناب کنید تا افسردگی شما بدتر نشود و به مرور زمان بهبود یابد.

تأثیر رژیم غذایی بر بهبود افسردگی

تاکنون محققان دریافته‌اند که رژیم غذایی در بهبود خلق و خو و مبارزه با افسردگی نقش مهمی بازی می‌کند و یک رژیم غذایی خاص می‌تواند تأثیر ضد افسردگی قوی داشته باشد. اما یافته‌های جدید ، یک قدم بیشتر جلو رفته است و در این تحقیقات ، مواد غذایی پیدا شده است که شما را در برابر اختلالات خلق و خو محافظت می‌کند.

رژیم غذایی ضد افسردگی چیست؟

در مطالعه اخیر ، محققان ، زندگی و عادات غذایی 140 مرد و زن میان‌سال را به مدت 3 سال زیر نظر داشتند و دریافتند که اگر این افراد رژیم غذایی مناسبی را رعایت نمایند ، احتمال ابتلا به افسردگی در این افراد تا حد زیادی کاهش می‌یابد. این محققان دریافتند که رعایت رژیم غذایی سالم با کاهش خطر افسردگی در ارتباط است.
رژیم غذایی ضد افسردگی رژیم غذایی است که غنی از میوه ، سبزیجات ، ماهی و غلات کامل باشد.

رژیم غذایی ضد افسردگی چیست؟

چگونگی تاثیر رژیم غذایی در پیشگیری از افسردگی

چگونه یک رژیم غذایی می‌تواند ضد افسردگی باشد؟
به نظر می‌رسد که ویتامین B و فولاتی که در سبزیجات، انواع توت‌ها ، غلات و جگر یافت می‌شود ، یک کلید بزرگ ضد افسردگی است. تحقیقات نشان می‌دهند که ارتباط نزدیکی بین مصرف فولات و کاهش خطر ابتلا به افسردگی وجود دارد. از سوی دیگر، محصولات شیرین نیز با افزایش خطر ابتلا به افسردگی در ارتباط هستند.

چه عواملی ضد افسردگی هستند؟

نه تنها یک رژیم غذایی سالم ، مزایای زیاد ضد افسردگی دارد، علاوه بر آن عوامل دیگری مانند خواب، روابط اجتماعی، فعالیت بدنی و اجتناب از استرس نیز ابزارهای مهم ضد افسردگی هستند. رعایت این عوامل در کنار یکدیگر ، از بروز افسردگی پیشگیری خواهد کرد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر