از بین بردن موهای صورت (معرفی 7 روش مشتری پسند)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
از بین بردن موهای صورت (معرفی 7 روش مشتری پسند)

زیبایی در گرو از بین بردن موهای صورت

از بین بردن موهای صورت ، پایه و اساس حفظ زیبایی صورت است. اما انتخاب بهترین روش برای از بین بردن موهای صورت ، کار دشواری است. اگر می‌خواهید موهای زائد پشت لب، چانه و یا بین ابروهایتان، تیز تیز رشد نکند، باید روش مناسبی برای از بین بردن موهای زائد انتخاب کنید.

از بین بردن موی صورت

از بین بردن موهای زائد یک روش بسیار آشنا برای از بین بردن موهای صورت است که هر خانمی بارها این کار را انجام داده است. برخی از خانم‌ها موهای زائد پشت لب و چانه‌شان را با موچین بر می‌دارند. اگر با موچین ناحیه کوچکی از صورتتان را پاک سازی می‌کنید، بعد از آن پوست صورت خود را با صابون و آب گرم بشویید تا بهداشت صورت شما حفظ شود.

از بین بردن موهای زائد صورت با اپیلاسیون (وکس)

یکی از روش‌های رایج برای از بین بردن موهای صورت ، استفاده از موم‌های نرمی به نام وکس برای کندن موهای زائد است. با داغ کردن موم و مالیدن آن روی نواحی مو دار صورتتان، می‌توانید به راحتی از شر موهای زائد صورت خلاص شوید اما این روش برای همه افراد مناسب نیست. وکس موهای زائد صورت برای پوست‌های حساس مناسب نیست و موجب سوزش و قرمزی می‌شود. همچنین اگر وکس مو به درستی انجام نشود، می‌تواند موجب استخراج ناقص فولیکول مو، شکستگی ساقه مو و التهاب پوست در اطراف ساقه مو شود. همچنین آسیب به فولیکول مو می‌تواند منجر به عدم رشد مو شود.

از بین بردن موهای کرکی صورت با اپیلاسیون (وکس) امکان پذیر است؛ و میتوان گفت یکی ار بهترین روش هاست.

از بین بردن موهای کرکی صورت

برداشتن موی صورت با اصلاح

اگرچه اصلاح موهای زائد صورت به اندازه موارد بالا رایج نیست، اما بسیاری از زنان این راه را برای از بین بردن موهای صورت خود انتخاب می‌کنند. اما آیا این مسئله واقعیت دارد که موهای شما بعد از اصلاح، ضخیم‌تر از قبل رشد می‌کند؟ این فقط یه افسانه است و واقعیت ندارد. اگر می‌خواهید از اصلاح صورت برای از بین بردن موهای زائد صورتتان استفاده کنید ، کافی است، یک سری نکات لازم را قبل از اصلاح رعایت کنید تا صورت شما دچار التهاب و آسیب نشود. می‌توانید قبل از اصلاح از روغنی که مردان قبل از اصلاح صورتشان استفاده می‌کنند، استفاده کنید تا سوزش و التهاب پوست شما بعد از اصلاح موهای زائد ، کم باشد. اگر پوست شما حساس است، از تیغ‌هایی با تعداد تیغه کمتر استفاده کنید تا دچار سوزش و التهاب نشوید.

بند انداختن برای از بین بردن موهای صورت

بند انداختن یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد در خاور میانه و کشورهای آسیایی است. این روش نسبت به برداشتن مو با موچین، ارجحیت دارد. اگر چه بند انداختن مهارت می‌خواهد اما استفاده از آن برای از بین بردن موهای صورت ، آسان‌تر و سریع‌تر است، زیرا مناطق بزرگ‌تری از صورتتان را می‌توانید بند بیندازید.

بهترین روش از بین بردن موهای صورت که همیشه در دسترس بوده و و بسیار کم خطر است استفاده از بند است.

 

برداشتن موهای صورت با کرم مو بر

در گذشته کرم‌ها مو بر بوی بسیار شدید و تندی داشتند، اما امروزه کرم‌های مو بر معطر هستند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. کرم مو بر را روی موهای زائد صورتتان می‌مالید و بعد از چند دقیقه (معمولاً 10 دقیقه) کرم را از روی پوست صورت پاک می‌کنید و همراه با آن موهای زائد صورتتان نیز پاک می‌شوند. کرم مو بر از لحاظ شیمیایی از مواد شیمیایی مانند کلسیم تیوگلیکولات و پتاسیم تیوگلیکولات تشکیل شده است که پیوندهای دی سولفید کراتین را می‌شکند و در نتیجه ریشه مو تضعیف شده و مو کنده می‌شود. حتماً قبل از استفاده از کرم مو بر، آن را بر روی قسمت کوچکی از صورت یا بدنتان امتحان کنید و اگر پوستتان حساسیتی نشان نداد، با خیال راحت آن را برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده کنید.

از بین بردن موی صورت

داروهای موضعی یک روش از بین بردن موهای صورت

اگر نمی‌خواهید از هیچ یک از روش‌های بالا برای رفع موهای زائد صورت استفاده کنید، از یک متخصص پوست بخواهید تا داروهای موضعی کاهش رشد مو مانند وانیکا را برای شما تجویز کند. این کرم‌ها بسیار مؤثر هستند و رشد مو را متوقف می‌کنند. کرم موضعی وانیکا (افلورنیتین) با مهار یک آنزیم (اورنیتین دکربوکسیلاز) در فولیکول‌های مو که مسئول تولید مو است عمل می‌کند. وقتی که این کرم به پوست صورت و یا چانه مالیده می‌شود، رشد مو کاهش می‌یابد.

بهترین روش برای از بین بردن موهای صورت

بهترین روش برای از بین بردن موهای صورت؛ لیزر است

اگر می‌خواهید از روش دائمی‌تری برای حذف موهای زائد استفاده کنید، می‌توانید از لیزر استفاده کنید. لیزر، طول موج خاصی از نور است که به طور خاص توسط فولیکول مو جذب می‌شود، سپس نور در فولیکول مو به گرما تبدیل می‌شود و فولیکول مو را از بین می‌برد. مزیت این روش برای از بین بردن موهای زائد: روش لیزر موهای زائد نسبت به الکترولیز این است که در هر جلسه از درمان با لیزر، بخش وسیع‌تری از موهای زائد صورت از بین می‌رود. جنبه‌های منفی این روش: هزینه از بین بردن موهای زائد با لیزر بسیار زیاد است و ممکن است بیش از یک جلسه درمان برای از بین بردن موهای زائد لازم باشد. همچنین این روش برای افرادی با موهای کم و روشن مناسب نیست.

بهترین روش از بین بردن موهای صورت

الکترولیز هم بهترین روش از بین بردن موهای صورت است

یکی دیگر از روش‌های دائمی از بین بردن موهای زائد ، الکترولیز است که در این روش از حرارت متمرکزی برای از بین بردن فولیکول موهای زائد استفاده می‌کنند. این روش برای افرادی با موهای روشن و کرکی مناسب است که نمی‌توانند از روش لیزر ، برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر