ارتباط خال‌های دست با سرطان پوست

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ارتباط خال‌های دست با سرطان پوست

 ارتباط تعداد خال‌ها دست با سرطان

مجله پزشکی و سلامت : تعداد خال‌های موجود بر روی دست راست یک فردمی تواند میزان خطر سرطان پوست را نشان دهد. وجود تعداد ۱۱ خال و یا بیشتر می‌تواند علامتی قوی برای ابتلا به سرطان پوست باشد. مقاله جدیدی که در مجله درماتولوژی بریتانیا به چاپ رسیده است بیانگر این است که خال‌های تیره موجود بر روی پوست نشان از اختلال رنگ‌ دانه‌های پوستی دارند و اگر تعداد این اختلالات بالا باشد می‌تواند منجر به سرطان ملانوما که یک نوع سرطان پوستی است گردد. بر اساس این روش تشخیصی جدید، پزشکان با مشاهده خال‌های روی دست راست بهتر می‌توانند افراد در معرض سرطان پوست را شناسایی نمایند. این مطالعه بر روی ۳۵۹۴ داوطلب در بازه زمانی ۸ ساله انجام گرفته است. در نتایج به‌ دست آماده از این تحقیق مشخص شد که افرادی که بیشتر از ۱۱ خال سیاه بر روی دست راست خود دارند احتمال بیشتری دارد که به سرطان ملانوما دچار شوند. در یک مطالعه دیگر که در استرالیا انجام شده است نتایج بیانگر این است که وجود ۱۰ خال سیاه بر روی دست راست، سبب مستعد شدن ۱۱ برابری فرد در ابتلا به سرطان پوست می‌شود.

توصیه پزشکان به افراد دارای خال‌های تیره

سرپرست گروه تحقیقاتی به مردم توصیه می‌کند در صورتی که در تعداد خال‌ها و یا اندازه آن‌ها تغییری احساس نمودید حتماً به پزشک پوست و مو مراجعه کنید. پدید آمدن یک خال جدید و یا بزرگ‌تر شدن خال‌های موجود، از علائم هشدار دهنده هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. این محققان خال‌های موجود در تمام سطح بدن از جمله پای چپ و راست، دست چپ و راست، و نیز خال‌های موجود در پشت و سینه را مورد بررسی قرار دادند. نتایج حاصل نشان داد که تنها خال‌های موجود در دست سمت راست است که می‌تواند تعداد کل خال‌های بدن را پیش بینی نماید.

علاوه بر این تنها این قسمت از بدن است که می‌تواند سرطان پوست را پیش بینی کند. برای مثال افرادی که بر روی بازوی سمت راستشان ۷ خال دارند به احتمال زیاد در کل بدنشان حدود ۵۰ خال وجود دارد و آن‌هایی که 11 خال دارند به احتمالاً ۱۰۰ خال در بدنشان دیده شود. سرپرست این گروه تحقیقاتی در دانشگاه ایمپریال کالج لندن خاطر نشان کرده است در صورتی که بر روی کل بدن یک فرد تعداد کل خال‌ها از ۱۰۰ عدد فراتر رود علامت خطری برای ابتلا به سرطان پوست می‌باشد.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر