ادویه‌جات | درمانی عالی برای بیماری‌های مغزی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ادویه‌جات | درمانی عالی برای بیماری‌های مغزی

آیا ادویه‌جات مفید هستند؟

مجله پزشکی و سلامتچرا در بسیاری از فرهنگ‌ها گفته می‌شود که ادویه‌جات برای سلامت بدن مناسب است ؟ تحقیقات زیادی در این باره انجام شده است تا بتوانند دلیل اصلی این ادعا را دریابند.
بهارات آگاروال رئیس آزمایشگاه تحقیقاتی سیتوکین در دانشگاه هوستون ، بیش از 25 ادویه مختلف را نام می‌برد که با اختلالات عصبی از جمله آلزایمر ، زوال عقل ، افسردگی ، صرع ، بی‌خوابی ، از دست دادن حافظه و بیماری پارکینسون مبارزه می‌کند.
با توجه به برخی از مطالعات انجام شده ، ادویه‌جاتی مانند فلفل سیاه، میخک، دارچین، جوز هندی، پونه کوهی و زردچوبه بدن را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها ایمن می‌کند.

چگونه ادویه‌جات با بیماری‌های سخت ، مبارزه می‌کند؟

وجه مشترک بسیاری از بیماری‌ها ، التهاب است و التهاب می‌تواند زوال عقل ، افسردگی ، آلزایمر و دیگر بیماری‌ها را به وجود آورد. ادویه‌جات خاصیت ضد التهابی دارند و به همین دلیل است که می‌توانند با بیماری‌های مختلف مبارزه کنند.
ادویه‌جات ، اجزای فعالی دارند که مزایای ضد بیماری ادویه‌جات را به وجود می‌آورند ، این اجزای فعال در ادویه‌جاتی مانند زنجبیل، سیر و گشنیز وجود دارد که مسیرهای التهابی را هدف قرار می‌دهند و ممکن است از بیماری‌های عصبی پیشگیری ‌کنند.

چگونه ادویه‌جات با بیماری‌های سخت ، مبارزه می‌کند؟

زردچوبه ، یکی از بهترین ادویه‌جات

در بین ادویه‌جات مختلف ، زردچوبه خواص فوق‌العاده‌ای برای درمان بیماری‌ها دارد. در درمان بیماری‌های عصبی ، زردچوبه التهاب را کاهش می‌دهد. خاصیت ضد التهابی زردچوبه به خاطر جزء فعالی به نام کورکومین است که رنگ زرد طلایی زردچوبه نیز به خاطر وجود همین جزء فعال است.
بسیاری از بیماری‌های عصبی به خاطر وجود التهاب در بخشی از مغز به وجود می‌آید و التهاب موجب آسیب به سلول‌های مغزی می‌شود. ادویه‌جاتی مانند زردچوبه با خاصیت ضد التهابی خود ، التهاب و آسیب را خنثی می‌کند.
برای اینکه بیشترین مزایا را از استفاده ار ادویه‌جاتی مانند زردچوبه ببرید ، زردچوبه را به صورت مکمل در رژیم غذایی خود بگنجانید. استفاده از زردچوبه را از روزی نیم گرم آغاز کنید ، به مرور زمان مقدار آن را افزایش دهید تا جایی که روزانه 8 گرم زردچوبه بخورید.

کلام آخر راجع به مزایای ادویه‌جات

از ادویه‌جات مختلف برای طعم دادن به مواد غذایی‌ استفاده نمایید تا از خواص فراوان آن‌ها بهره ببرید. مطالعات زیادی برای یافتن دوز سمی زردچوبه انجام شده است ، اما نتوانستند دوز سمی برای آن دریابند ، پس نگران مسمومیت ناشی از مصرف زردچوبه نباشید ، زیرا خطری در استفاده از آن وجود ندارد و استفاده از زردچوبه روش ایمنی برای پیشگیری از بیماری‌های مغزی و سالم ماندن است. استفاده از ادویه‌جات را شیوه زندگی خود کنید تا به بیماری‌های مغزی دچار نشوید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر