مراقبت های ماه هفتم بارداری؛ از بی تحرکی دوری کنید!

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مراقبت های ماه هفتم بارداری؛ از بی تحرکی دوری کنید!

در ماه هفتم بارداری چگونه از خودمان مراقبت کنیم

ماه هفتم بارداری

مجله پزشکی و سلامتبا ورود به ماه هفتم بارداری ، مادر باردار به سه ماهه آخر بارداری وارد می‌شود و باید در این ماه‌های آخر آرامش خود را حفظ کند و مراقبت‌های ویژه ماه هفتم بارداری را با دقت زیاد رعایت کند.

بایدهای ماه هفتم بارداری

در ادامه برخی از مراقبت‌های ماه هفتم را برایتان بیان خواهیم کرد.

1- تغذیه و رژیم غذایی

در ماه هفتم ، مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مصرف کنید. کودک شما در ماه هفتم به سرعت در حال رشد بصری و شناختی است و مواد غذایی مانند ماهی ، گردو و غذاهای دریایی که سرشار از امگا 3 هستند ، سرعت رشد جنین را افزایش می‌دهد.
توجه: شما ممکن است به یک سری غذاهای دریایی خاص آلرژی داشته باشید. در چنین مواقعی برای دریافت رژیم غذایی مناسب با پزشک مشورت کنید.

2- پیاده روی مکرر

• برای حفظ سلامت در ماه هفتم بارداری ، پیاده روی ضروری است.
• برای مدت طولانی در یک موقعیت ثابت باقی نمانید.
• بدن خود را با تحرک و انعطاف نگه دارید.کم تحرکی موجب افزایش درد و ناراحتی دوران بارداری می‌شود.

3- ورزش و تناسب اندام

برای داشتن یک زایمان خوب باید فعال باشید و از بی تحرکی دوری کنید. در ماه هفتم بارداری با ورزش منظم ، تناسب اندام و تحرک خود را حفظ کنید تا برای زایمان آماده شوید.

ورزش و تناسب اندام

4- مراجعه منظم به پزشک

در تمام دوران بارداری باید زیر نظر پزشک باشید تا به طور منظم وضعیت شما و جنین داخل شکمتان بررسی شود. در ماه هفتم بارداری و با نزدیک شدن به زمان زایمان باید بیشتر از قبل تحت نظارت پزشک باشید تا پزشک وضعیت فیزیکی شما و جنین (قد و وزن جنین) را به طور منظم بررسی کند. به طور مثال اگر وزن جنین کم باشد ،پزشک با تغییر رژیم غذایی شما ، به افزایش وزن جنین کمک می‌کند.

5- آزمایش‌های خونی

• در طول ماه هفتم بارداری باید میزان هموگلوبین خون تحت نظارت باشد.
• اگر گروه خونی شما منفی باشد ، پزشک آزمایش‌های خونی بیشتری را برای بررسی آنتی‌بادی‌های شما انجام می‌دهد.
• هر یک از جزئیات آزمایش‌های خونی شما در ماه هفتم بارداری اهمیت زیادی دارد.

6- مکمل آهن

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های ماه هفتم بارداری ، مصرف آهن است. در این ماه باید مقدار زیادی گوشت قرمز ، تخم مرغ ، حبوبات ، غلات ، حبوبات ، میوه‌ها ، سبزیجات و ویتامین C بخورید. آهن را می‌توانید از مواد غذایی سرشار از آهن دریافت کنید و در کنار آن نیز از مکمل آهن استفاده نمایید.

مکمل آهن

7- تمرینات تنفسی و مدیتیشن در ماه هفتم بارداری

در ماه‌های آخر بارداری باید آرامش ذهن خود را حفظ کنید تا زایمان مناسبی داشته باشید. این تمرینات ورزشی برای حفظ آرامش و تنفس بهتر ، مناسب هستند. اگر چه تنگی نفس در ماه هفتم بارداری و ماه‌های قبل از زایمان بسیار رایج است ، اما باید با انجام تمرینات تنفسی ، کیفیت تنفس خود را ارتقا دهید.

8- سرگرمی‌های مفید

• برای حفظ آرامش و تمرکز در دوران بارداری بهتر است سرگرمی‌های متنوعی برای خودتان داشته باشید.
• حفظ آرامش برای تنظیم هورمون‌های شما ضروری هستند.
• در ماه هفتم بارداری در فعالیت‌های ساده مانند آبیاری گیاهان، خواندن کتاب، بافندگی و یا گوش دادن به موسیقی شرکت کنید تا آرامش جسمی و روحی شما بیشتر شود.

9- وضعیت خوابیدن

در ماه هفتم بارداری باید به خوابیدن روی پهلوی سمت چپ عادت کنید زیرا در این ماه‌های آخر بارداری باید به پهلوی سمت چپ بخوابید.

وضعیت خوابیدن

نبایدهای ماه هفتم بارداری

1- مصرف الکل ، دخانیات و مواد مخدر

این مواد به طور کلی برای تمام طول عمر مضر هستند و به همین ترتیب برای دوران بارداری نیز مضر می‌باشند. در دوران بارداری حتی نباید در معرض دود سیگار باشید.

2- دولا شدن

از آنجایی که در ماه هفتم بارداری شکم شما بزرگ شده است ، نباید دولا شوید زیرا به شما و جنین فشار زیادی وارد می‌شود و ممکن است سلامت هر دوی شما به خطر بیفتد.

3- بلند کردن وزنه

از انجام کارهای سنگین و بلند کردن وسایل سنگین در ماه هفتم بارداری اجتناب نمایید. در این ماه‌های آخر باید آرامش بیشتری داشته باشید و فقط کارهای ضروری خانگی را انجام دهید. با انجام کارهای غیر ضروری فشار اضافی به جنین و خودتان نیاورید.

بلند کردن وزنه

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

مراقبت های ماه اول بارداری

مراقبت های ماه دوم بارداری

مراقبت های ماه سوم بارداری

مراقبت های ماه چهارم بارداری

مراقبت های ماه پنجم بارداری

مراقبت های ماه ششم بارداری

مراقبت‌های ماه هشتم بارداری

مراقبت‌ های ماه نهم بارداری

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

باسلام من 28سالمه و درماه هفتم بارداری میباشم،چهار روزه که خارش واژن دارم بدون ترشح،تاکنون چهاربار از ژل شستشو بانوان فیروز استفاده کرده ام تاثیری نداشته لطفا راهنمایی کنید چکار کنم باتشکر فراوان

مشاهده کامل

با سلام خارش واژن در دوران بارداری بسیار متداوله و بیشتر به دلیل کشیدگی پوست ناحیه واژن هست اما میتونه به دلیل عفونت هم باشه. پیشنهاد می کنم از توصیه های مقاله زیر استفاده کنید: پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خانم دکترمن ازاول بارداري مشکل زيادي داشتم دعوا و کتک کاري شوهرم تاالان که 7ماه هستم و روزها زياد گريه ميکنم با صداي بلند و خيلي غصه ميخورم ايا براي بچه ام ضرر داره ؟

مشاهده کامل

با سلام استرس دوران بارداری در وهله اول شما را آزار خواهد داد و به سلامت جسمانی و روحی شما صدمه خواهد زد. بهتر بود در همان روزهای اول نسبت به برطرف کردن مشکلتان ادام می کردید. نمی خوام نگرانتون کنم اما استرس دوران بارداری میتونه عوارضی برای جنین داشته باشه مثل مشکل در تکلم، شب ادراری و یا مشکلاتی در سیستم ایمنی و غیره بشه. امیدواریم برای جنین شما هیچ اتفاقی نیفته و با سلامتی دوران بارداری خود رو خاتمه بدید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر