عوارض نداشتن رابطه جنسی چیست؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
عوارض نداشتن رابطه جنسی چیست؟

تاثیرات نداشتن رابطه جنسی

مجله پزشکی و سلامت : نداشتن رابطه جنسی ممکن است به خاطر مسافرت رفتن و سفر کاری باشد. در این مواقع رابطه جنسی شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. نداشتن رابطه جنسی می‌تواند بر روی سلامت افراد تأثیر گذارد.
اتفاقی که در اثر نداشتن رابطه جنسی اتفاق می‌افتند:

1- احساس اضطراب در اثر نداشتن رابطه جنسی

رابطه جنسی موجب می‌شود که انرژی افراد تخلیه شود.محققان دو گروه از افراد را باهم مقایسه کردند تا دریابند که کدام گروه راحت‌تر با استرس ( به طور مثال استرس ناشی از سخنرانی عمومی) کنار آمدند. یک گروه افرادی بودند که از داشتن رابطه جنسی امتناع کردند و گروه دوم افرادی بودند که طی دو هفته گذشته (قبل از موقعیت استرس‌زا) رابطه جنسی داشتند ، نتایج این مطالعه نشان داد که گروه دوم ، با شرایط استرس‌زا راحت‌تر کنار آمدند.
در هنگام رابطه جنسی، مغز مواد شیمیایی مانند اندورفین و اکسی‌توسین آزاد می‌کند ، این مواد شیمیایی در بدن حس خوبی ایجاد می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا با شرایط استرس‌زا راحت‌تر کنار بیایید.

2- سرطان پروستات در مردان

مردانی که رابطه جنسی خود را ترک کرده‌اند باید به طور مرتب ، عملکرد پروستات خود را چک کنند. مطالعه‌ای که توسط انجمن اورولوژی آمریکا انجام شد ، نشان داد که لذت جنسی ، خطر  ابتلا به سرطان پروستات را تا 20% کاهش می‌دهد و انزال مکرر ، موجب خروج مواد شیمیایی مضر برای پروستات از بدن می‌شود.

3- مستعد شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا

رابطه جنسی احتمال تماس شما را با میکروب‌ها کاهش می‌دهد. رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت می‌کند. محققان دریافتند ، مقدار ایمونوگلوبولین A (IgA) در افرادی که یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارند در مقایسه با کسانی که به ندرت رابطه جنسی دارند ، 30 % بالاتر است. IgA یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر ویروس‌ها در بدن است.
در نتیجه نداشتن رابطه جنسی ، احتمال بیمار شدن را بالا می‌رود.

مستعد شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا

4- نداشتن رابطه جنسی و افزایش خطر عفونت ادراری

تقریباً 80 درصد از عفونت‌های دستگاه ادراری در عرض 24 ساعت از مقاربت رخ می‌دهد. در هنگام رابطه جنسی، باکتری‌های موجود در مهبل به مجرای ادراری شما وارد می‌شوند و موجب عفونت می‌شوند. بنابراین نداشتن رابطه جنسی برای زنان یک نقطه روشن دارد ، آن هم کاهش خطر عفونت ادراری است.

5- احساس ناامنی نسبت به رابطه

نداشتن رابطه جنسی باعث می‌شود که شما نسبت به رابطه عاطفی‌تان احساس خطر کنید و نسبت به عشق یکدیگر نامطمئن شوید.حتی اگر از لحاظ فیزیکی به یکدیگر نزدیک نیستید ، از نظر عاطفی به یکدیگر نزدیک شوید و با خریدن هدیه و بوسیدن یکدیگر به همدیگر عشق بورزید. نداشتن رابطه جنسی ، شما و شریک زندگی‌تان را دچار مشکل می‌کند.

6- اختلال در نعوظ همراه با نداشتن رابطه جنسی

احتمال اختلال در نعوظ در مردانی که به طور مرتب رابطه جنسی ندارند دو برابر مردانی است که به طور مرتب و حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی دارند.بر اساس تحقیقات انجام شده،آلت تناسلی مردان مانند ماهیچه است و هر چه از آن بیشتر استفاده شود ، قدرت این ماهیچه بیشتر می‌شود و به همین ترتیب در صورت عدم استفاده از آن ، قدرت آن کاهش می‌یابد و احتمال اختلال در نعوظ بالا می‌رود.

7- احساس افسردگی در اثر نداشتن رابطه جنسی

در زنان ،نداشتن رابطه جنسی  موجب احساس افسردگی می‌شود. محققان می‌گویند برخی ترکیبات موجود در مایع منی از جمله ملاتونین، سروتونین و اکسی‌توسین،ممکن است موجب تقویت خلق و خو در زنان شود. البته ، در کنار این مزایا ،باید اشکالات موجود در رابطه جنسی محافظت نشده را نیز در نظر بگیرید.به همین خاطر است که نداشتن رابطه جنسی ، زنانی که رابطه جنسی محافظت نشده داشته‌اند ، احساس افسردگی بیشتری دارند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر