رابطه جنسی در دوران بارداری چگونه باید باشد؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
رابطه جنسی در دوران بارداری چگونه باید باشد؟

رابطه جنسی بدون آسیب در دوران بارداری

مجله پزشکی و سلامت : هیچ دلیلی برای تغییر زندگی جنسی و عدم برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری وجود ندارد، مگر اینکه در این زمینه دکتر به شما توصیه خاصی کند. رابطه جنسی و یا به اوج لذت جنسی رسیدن در دوران بارداری به کودک شما صدمه نمی‌زند، مگر اینکه شما مشکل پزشکی خاصی داشته باشید. به یاد داشته باشید که مایع آمنیوتیک در رحم ، کودک شما را احاطه کرده است . از او محافظت می‌کند.
اگر سابقه سقط جنین دارید، به احتمال زیاد دکتر به شما توصیه می‌کند که در اوایل حاملگی رابطه جنسی نداشته باشید. در اواسط دوران بارداری نیز ممکن است به دلیل عوارض خاص دوران بارداری ، مانند خونریزی دکتر محدودیت رابطه جنسی را به شما توصیه کند. شما باید راجع به حدود این محدودیت از پزشک خود سؤال بپرسید، زیرا بر اساس عوارض مختلف ممکن است محدودیت‌های مختلفی نیز نیاز باشد، شاید عوارض دوران بارداری شما آن‌قدر شدید باشد که حتی تحریک جنسی نیز برایتان مضر باشد.

چگونه رابطه جنسی راحتی در دوران بارداری داشته باشید؟

با گذشت دوران بارداری ، ممکن است تغییر موقعیت برای شما راحت نباشد و شما نتوانید به راحتی جا به جا شوید. پس از ماه چهارم بارداری، یک زن ممکن است احساس سرگیجه و یا حالت تهوع (در حالت دراز کشیده) کند. این حالات به افزایش وزن رحم و فشار آن بر روی عروق بزرگ مربوط می‌شود؛ در این زمان ، ممکن است نیاز باشد که زن موقعیتش را تغییر دهد.
در دوران بارداری ممکن است نیاز باشد که از یک روان کننده مبتنی بر آب استفاده شود.
در طول رابطه جنسی ، شما نباید احساس درد کنید. در طول ارگاسم، رحم شما منقبض خواهد شد، اگر شما هر گونه انقباض دردناک و یا منظم، دارید، با دکتر خود تماس بگیرید.
اگر در طی رابطه جنسی و یا بعد از آن دچار خونریزی شدید واژن (لکه بینی عادی است) شدید، مقاربت را قطع کرده و سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر احساس کردید که رابطه جنسی ، به کیسه آب (آمنیوتیک) شما آسیب رسانده و احساس خیسی می‌کنید، حتماً به پزشک مراجعه نمایید.
صحبت کردن با شریک زندگی‌تان راجع به احساس شما در مورد رابطه جنسی و همچنین نگرانی‌هایتان، به شما کمک خواهد کرد که شما آرام باقی بمانید.
شریک زندگی‌تان را به برقراری ارتباط تشویق کنید، به خصوص اگر در دوران بارداری ، متوجه تغییراتی در احساسات شریک زندگی‌تان شدید ، به او عشق بورزید و او را به داشتن رابطه جنسی تشویق کنید. روابط احساسی و جنسی باعث می‌شود که شما احساسات و خواسته‌های یکدیگر را بهتر درک کنید.

چگونه رابطه جنسی راحتی در دوران بارداری داشته باشید؟

تغییر نیازهای جنسی در دوران بارداری

در دوران بارداری ، تغییر تمایلات جنسی شما عادی است. تغییرات هورمونی باعث برخی تغییرات در میل جنسی زنان می‌شود ، به این صورت که نسبت به قبل از دوران بارداری ، برخی تمایل بیشتر و برخی تمایل کمتری به رابطه جنسی دارند.
در سه ماهه اول دوران بارداری ، برخی از زنان علاقه به رابطه جنسی را از دست می‌دهند به خاطر اینکه آن‌ها خسته هستند، در حالی که تمایلات جنسی سایر زنان تغییر نکرده باقی می‌ماند.

رضایت همسر

اگر دکتر برای شما رابطه جنسی را ممنوع کرده و یا شما به خاطر شرایط جسمی خود، حوصله رابطه جنسی را ندارید، توجه داشته باشید که باید با همسر خود صمیمیت داشته باشید و به هم عشق بورزید. صمیمیت و ابراز عشق فقط در قالب رابطه جنسی نیست، بلکه می‌تواند فقط با بیان احساسات باشد.این ابراز احساسات و روابط عاشقانه بر کودک در حال رشد شما نیز تأثیر می‌گذارد، پس زمانی از روز را وقف پیاده‌روی و یا خوردن شام عاشقانه کنید.

رابطه جنسی بعد از وضع حمل

بعد از اینکه نوزاد شما متولد می‌شود شما تا مدتی دچار خونریزی می‌شوید، که در این دوران نمی‌توانید رابطه جنسی داشته باشید.
بعد از دوران بارداری اکثر خانم‌ها از خشکی واژن رنج می‌برند و در طی لقاح دچار درد می‌شوند، برای رفع این مشکل باید از یک روان کننده مبتنی بر آب برای کاهش درد و علائم خشکی واژن، در طی لقاح استفاده نمایند.
زنانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند، در تخمک‌گذاری و قاعدگی آن‌ها وقفه ایجاد می‌شود، اما در نظر داشته باشید که در دورانی که حتی پریود نمی‌شوید، احتمال بارداری وجود دارد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

منبع : (webmd)

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر