خونریزی بعد از عمل بینی +(عوارض و جلوگیری از عفونت)

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خونریزی بعد از عمل بینی +(عوارض و جلوگیری از عفونت)

جلوگیری از خونریزی و عفونت بعد از عمل بینی

مجله سلامت : عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) بیش از هزاران سال است که در حال انجام است. در حال حاضر جراحی زیبایی بینی به عنوان یکی از محبوب‌ترین عمل‌های جراحی پلاستیک و زیبایی در جهان شناخته شده است. امروزه تکنیک‌های رینوپلاستی مدرن برای کسب بهترین نتایج ممکن و با حفظ بالاترین استانداردهای ایمنی در حال انجام است. از طرفی، عوارض ناشی از رینوپلاستی و یا پس از آن بسیار نادر است. با این وجود، این روش هنوز یک عمل جراحی نسبتاً بزرگ است و احتمال بروز عوارض بعد از عمل بینی وجود دارد.

مهم نیست که چقدر ممکن است این خطر وجود داشته باشد، اگر شما در حال فک کردن به عمل جراحی بینی هستید، باید اطمینان حاصل کنید که در مورد عوارض بالقوه این عمل مطلع هستید و برای جلوگیری از عوارض جانبی منفی، با دقت به علائم بعد از جراحی زیبایی بینی توجه می‌کنید. مراقبت از خودتان قبل و بعد از عمل جراحی بسیار مهم است. در صورت بروز هر گونه مشکل غیر عادی بعد زا جراحی بینی حتماً با جراح خود مشورت کنید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

عوارض جانبی اصلی بعد از عمل بینی

یکی از رایج‌ترین عوارض عمل بینی این است که فرد احساس زیبایی کامل و مورد نظر خود را ندارد. در ادامه به برخی از عوارض جراحی زیبایی بینی که خیلی شایع نیستند، اشاره می‌کنیم:

• عوارض بیهوشی
• خونریزی بیش از حد
• خونریزی بعد از عمل بینی
• عفونت
• خون مردگی در قسمت‌های کوچک پوست
• انسداد بینی
• طولانی شدن دوران بهبود و ریکاوری
• بی حسی
• درد بیش از حد

خونریزی بعد از کشیدن تامپون

جلوگیری از خونریزی بعد از عمل بینی

بعد از عمل ، کبودی اطراف بینی را تجربه خواهید کرد، به ویژه اگر جراحی شما نیاز به تراشیدن استخوان بینی داشته باشد. شما باید آگاه باشید که به غیر از کبودی طبیعی، تورم و تغییر رنگ پوست می‌تواند نشانه‌ای از خونریزی بعد از عمل بینی باشد و باید به زودی به پزشکتان اطلاع دهید. علاوه بر این، در بعضی موارد عطسه یا فین کردن بعد از عمل، سبب خونریزی می‌شود، در نتیجه برای جلوگیری از خونریزی بعد از عمل زیبایی بینی باید از فشار آوردن به بینی‌تان خودداری نمایید. در برخی موارد پانسمان بینی ممکن است برای جلوگیری از خونریزی بعد از عمل بینی مفید باشد.

جلوگیری از عفونت بعد از عمل بینی

عفونت خطری است که ممکن است بعد از هر جراحی فرد را تهدید کند. البته مصرف آنتی بیوتیک‌ها بعد از عمل بینی خطر عفونت را کم می‌کنند، اما این به آن معنا نیست که خطر ابتلا به عفونت صفر است. مهم‌ترین گام برای جلوگیری از عفونت بعد از عمل بینی مصرف به موقع آنتی بیوتیک‌ها است. بعد از عمل بینی باید به دمای بدنتان توجه کنید، زیرا افزایش دمای بدن و تب کردن می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به عفونت بعد از عمل باشد. بعد از عمل، هر تغییر غیر معمولی که در خودتان احساس کردید را باید جدی بگیرید و حواستان باشد بینی شما به خوبی بهبود یابد.

مراقبت از بینی در دوران ریکاوری بعد از عمل بینی

عمل بینی یک عمل پیچیده است که جراح عامل اصلی در خوب یا بد نبودن نتیجه نهایی عمل بینی نیست، بلکه مراقبت‌های بعد از عمل بینی بسیار مهم است و برای جلوگیری از خونریزی و عفونت بعد از عمل و به دست آوردن بهترین نتیجه از جراحی بینی باید به نکات و مراقبت‌های بعد از عمل بینی توجه کنید. بیمار باید در طول بهبودی اقدامات لازم را برای پیشگیری از عوارض و جلوگیری از خونریزی بعد از عمل بینی انجام دهد. برخی از نکات اساسی برای مراقبت از بینی در هفته اول بعد از عمل به شرح زیر است:

• تا یک هفته بعد از عمل بینی ورزش نکنید.
• با نیروی بیش از حد لبخند و مسواک نزنید و یا چیزی را به شدت نجوید.
• عینکی که روی تیغه بینی قرار می‌گیرد را نزنید.
• بینی‌تان را در معرض نور خورشید قرار ندهید.
• سر خود را بالا نگه دارید.
• به بینی خود ضربه نزنید و در صورت امکان عطسه نکنید.
• تا چند روز اول بعد از جراحی زیبایی بینی باید کسی از شما مراقبت کند.
• به طور منظم از داروهای مسکن درد استفاده نمایید.
• برای بهبود سریع‌تر، یک رژیم غذایی سالم را رعایت کنید.
• از مصرف الکل، سیگار و مکمل‌‎های غیر مجاز بعد از عمل خودداری نمایید.
• مقدار زیادی مایعات بنوشید.
• بار سنگین‌تر از 2 کیلو بلند نکنید.
• مراقب باشید، به بینی‌تان ضربه‌ای وارد نشود.

خونریزی بعد از عمل بینی تا چند روز طبیعی است

آیا باید با جراح خود تماس بگیرید؟

اگر بعد از عمل بینی متوجه چیز غیر معمولی شدید، سریعاً با جراح خود تماس بگیرید. جراح بهترین و مطمئن‌ترین منبع اطلاعات برای شما است. برای جلوگیری از خونریزی و عفونت بعد از عمل بینی به توصیه‌های جراح خود توجه کنید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام . من حدود ده ماهه عمل بینی انجام دادم و دکتر دوبار استخوان دماغمو جا انداخت چون کج بود میگه بخاطر اینه استخوانش نرمه ایا بخاطر اینه یا نه ؟البته از اولش چنین حالتی داشت باوجود اینکه جاش انداخته کجه. چکارکنم ؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام شما بعد از جراحی بینی تا دو سال باید مراقب بینیتان باشید ، وزنه ی سنگین بلند نکنید ، و از کارهایی که باعث آسیب و فشار آمدن به بینیتان می شود ، خود داری کنید و در تمام مدت با پزشک خود مشاوره کنید . می توانید بینی خود را به یک متخصص دیگر هم نشان دهید .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من روز سه شنبه 16 ام مرداد عمل بینی انجام دادم بینیم دارای انحراف بود،دو مرتبه روز چهارم و پنجم خونریزی کردم دکتر دومرتبه تامپون.گذاشت خیلی نگرانم، که چی میشم بعد از این، چه علتی داره این خونریزی تورو خدا راهنماییم کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام از آن جایی که قبل از انجام هرگونه عمل جراحی از شما آزمایش خون گرفته می شود پس جای نگرانی نیست . بروز برخی خون ریزی ها، مخصوصا بعد از جراحی های این چنینی تا حدودی عادی می باشد . بهترین راه برای بهبود هرچه سریعتر بخیه ها و زخم های داخلی ایجاد شده بالا بردن مصرف مواد با کلاژن بالا مثل آلوئه ورا و ویتامین سی بالا مثل آناناس می باشد . هم چنین می توانید از قرص ویتامین سی جویدنی به مدت 10 روز ، روزی یک عدد استفاده کنید .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من انحراف بینی داشتم دو روز پیش بینیمو عمل کردم و امروز برای کشیدن تامپون به پزشک مراجعه کردم که نیم ساعت یکسره خونریزی شدید داشتم و بیهوش شدم و دکتر دوباره تامپون داخل بینیم گذاشت الان بعد از گذشت چند ساعت در منزل دوباره دچار خونریزی شدم
لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم تا خونریزی متوقف بشه

مشاهده کامل

با سلام لطفا مقاله بالا رو به دقت مطالعه کنید. به احتمال زیاد فشار شما بالا رفته که می بایست با مصرف مسکن اون رو کنترل کنید. بیشتر استراحت کنید و هنگام استراحت سرتون رو حتما بالا تر از پایین بدنتون نگه دارید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر