ترمیم مو های خشک و آسیب‌ دیده به روش‌های ساده

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ترمیم مو های خشک و آسیب‌ دیده به روش‌های ساده

ترمیم مو و دلایل خشکی مو

مجله پزشکی و سلامت : رنگ کردن مو ، استفاده از سشوار و اتوی مو و استفاده از محصولات خشک کننده مو دلایل رایجی برای خشکی مو هستند. همچنین افراد بزرگ‌سال ، به مرور زمان و همراه با سالخوردگی ، دچار خشکی مو می‌شوند. خشکی مو احساس ناخوشایندی است که شاید هرکسی آن را تجربه کند، برای ترمیم مو هایتان و خلاص شدن از شر خشکی مو ، از راه حل‌های زیر پیروی کنید.

انتخاب محصولات ترمیم مو مناسب

اکثر افراد از خشکی مو و داشتن موهای خشک و آسیب دیده رنج می‌برند. مهم‌ترین قدم برای ترمیم مو ، انتخاب محصول مناسب برای رفع خشکی مو و آب‌رسانی به آن است. محصولات ترمیم موی حاوی روغن زیتون ، روغن ارگان یا روغن نارگیل برای ترمیم مو مناسب هستند.

اجتناب از مصرف محصولاتی که موهایتان را خشک می‌کنند

موادی مانند سیلیکون و الکل می‌توانند موجب خشکی مو شوند. سیلیکون مانند مانعی عمل کرده و مانع از جذب آب و رطوبت به مو می‌شود. الکل نیز به خودی خود موجب خشکی مو و بی‌آب شدن آن می‌شود. سولفات نیز از موادی است که موجب خشکی مو می‌شود ، برای ترمیم مو و خلاص شدن از شر خشکی مو ، شامپوهای بدون سولفات مصرف کنید.

برای ترمیم مو ،موهایتان را کم‌تر بشویید

سعی کنید موهایتان را هرروز نشویید. برای حفظ چربی طبیعی مو ف موهایتان را یک روز در میان بشویید. به جنس موهایتان توجه کرده و موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید تا از خشکی مو رنج نبرید.

برای ترمیم مو ،موهایتان را کم‌تر بشویید

نحوه درست شامپو زدن

برای ترمیم مو و جلوگیری از خشکی مو ، باید موهایتان را به درستی شامپو کنید. به جای اینکه تمام موهایتان را بشویید ، ریشه موهایتان را بشویید که تمام چربی و کثیفی موهایتان در آن قسمت است. برعکس ، زمانی که می‌خواهید از نرم کننده استفاده کنید ، نرم کننده را از یک سانتی‌متر بالای ریشه یا کف سرتان بزنید.

استفاده از ماسک برای ترمیم مو

ماسک‌های مو به صورت طبیعی به مو رطوبت می‌بخشند. برای ترمیم و رفع خشکی مو از ماسک مو استفاده نمایید. برای ترمیم مو حداقل یک بار در هفته از ماسک موی مناسب استفاده نمایید. 30-20 دقیقه قبل از شستشوی موهایتان ، ماسک مو را به موهایتان بمالید و با شانه کردن موهایتان ، ماسک را به تمام مویتان بمالید تا خشکی موی شما برطرف شود.

محافظت مو از عوامل آسیب رسان

گرما و نور خورشید از عواملی هستند که موجب خشکی مو می‌شوند. برای صاف و یا خشک کردن موهایتان از سشوار و ابزارهای حرارتی دیگر به ندرت استفاده کنید. استفاده مکرر از این وسایل حرارتی موجب خشکی موی شما می‌شوند. همچنین موهایتان را به مدت زیاد ، در مواجهه با نور آفتاب قرار ندهید زیرا خشکی موی شما را تشدید کردن و رطوبت موهایتان از بین می‌رود.
سعی کنید در هنگام سشوار کشیدن ، سشوار را به موهایتان نچسبانید و همچنین آن را روی موهایتان حرکت دهید تا حرارت آن ، یک نقطه ار موهایتان را خشک نکند.
برای ترمیم مو و جلوگیری از خشکی مو سعی کنید از سشوار استفاده نکنید و موهایتان را به صورت طبیعی خشک کنید.

محافظت مو از عوامل آسیب رسان

ترمیم مو قبل از رنگ کردن آن

رنگ و هایلایت کردن مو یک پروسه شیمیایی است که ممکن است به موهای شما آسیب برساند. برای ترمیم مو باید همراه با رنگ کردن موهایتان ، یک درمان نرم کننده و آب‌رسان را نیز در نظر داشته باشید. زیرا رنگ کردن و مواد شیمیایی آن ، به موهای شما آسیب رسانده و موجب خشکی آن می‌شود ، در نتیجه بهتر است از رنگ موهای حاوی روغن زیتون و یا روغن ارگان استفاده نمایید که موهای شما را مرطوب کنند و یا خودتان به رنگ مویتان ، یک ماده نرم کننده مانند روغن زیتون اضافه نمایید تا موی شما دچار خشکی نشوند و همچنین آب‌رسانی شود.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر