انواع دتاکس شام | دتاکس ‌های خوشمزه برای شام

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
انواع دتاکس شام | دتاکس ‌های خوشمزه برای شام

دتاکس

مجله پزشکی و سلامت : گاهی بعد از یک دوره طولانی بیماری، احساس می‌کنید که نیاز جدی به ماده‌ای برای سم زدایی و پاک‌سازی بدن دارید.در نتیجه احساس می‌کنید که نیاز دارید، یک رژیم غذایی سرشار از دتاکس ( سم زدا) و آبمیوه‌های تازه را در کنار ساعاتی ورزش آغاز کنید.
نوشیدنی‌های سم زدا یا دتاکس‌های مختلف می‌توانند سموم را از بدن خارج کرده و به تعادل بدن کمک کند.این دتاکس‌ها نه تنها خاصیت سم زدایی دارند بلکه برای کاهش وزن و تناسب اندام نیز بسیار مفیدند.
تعدادی از این دتاکس‌های خوشمزه و طرز تهیه آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.این دتاکس‌ها را می‌توانید برای شام بخورید و در کنار اینکه از خوردن آن‌ها لذت می‌برید ، بدن شما نیز سم زدایی می‌شود.

دتاکس رشته‌های چغندر و کلم

ارزش ‌غذایی این دتاکس
263 کالری
25 گرم چربی
10 گرم کربوهیدرات
4 گرم قند
3 گرم فیبر
3 گرم پروتئین
چغندر یک جایگزین عالی برای ماکارونی است! همه شما به یک دستگاه برش سبزیجات مارپیچی ، نیاز دارید تا با استفاده از یک تیغه ویژه سبزیجات (یا میوه) را به نازکی برش دهید و قطعات ماکارونی مانند درست کنید. چغندر سرشار از مواد مغذی از جمله فیبر، فولات و بتائین برای سلامت قلب است. همچنین یک منبع بزرگ از پتاسیم است،که به عملکرد درست اندام‌های حیاتی کمک می‌کند. به علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد که بتالائین‌ها ((betalains( رنگ‌دانه‌های رنگی چغندر) ، قدرت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارند و حتی باعث محافظت در برابر برخی از مشکلات مرتبط با سرطان می‌شوند. مقداری پروتئین کبابی و یا لوبیا سفید نیز به آن اضافه نمایید تا شام شما سیر‌کننده‌تر شود.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : طرز تهیه دتاکس چغندر و کلم

دتاکس رشته‌های چغندر و کلم

دتاکس سبزیجات خام و تند

ارزش ‌غذایی این دتاکس
364 کالری
16.2 گرم چربی
54.7 گرم کربوهیدرات
18.1 گرم قند
14.2 گرم فیبر
9.7 گرم پروتئین
این یک وعده غذایی فوق‌العاده و آرام‌بخش برای یک شب تاریک و زمستانی است. کدو سبز ، هویج و رشته فرنگی پایه و اساس این دتاکس هستند، اما این دتاکس رنگین کمانی از مواد مغذی است و به اینجا ختم نمی‌شود. این ظرف سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل کلم قرمز و فلفل قرمز، به علاوه دیگر مواد تشکیل‌دهنده تازه و معطر مانند کرفس، گشنیز، زنجبیل، آووکادو و دانه‌های کنجد است.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : طرز تهیه دتاکس سبزیجات خام و تند

دتاکس سبزیجات خام و تند

دتاکس سوپ عدس و زنجبیل

ارزش ‌غذایی این دتاکس
497 کالری
15.5 گرم چربی
54.5 گرم کربوهیدرات
5 گرم قند
21.5 گرم فیبر
24.6 گرم پروتئین
این سوپ یک نیروگاه سلامت قلب است. عدس و کدو حاوی مقدار سالمی از فیبر محلول است، که به کاهش سطوح کلسترول کمک می‌کند. عدس همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین گیاهی بدون چربی است که هر فنجان عدس پخته شده حدود 18 گرم پروتئین دارد. از آنجا که این دتاکس ، مقدار کربوهیدرات نسبتاً بالایی دارد، در نتیجه باید در بقیه روز حواستان به مقدار کربوهیدرات دریافتی‌تان باشد.در نظر داشته باشید که شما مجاز به مصرف حدود 120 تا 130 گرم کربوهیدرات در روز هستید.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : طرز تهیه دتاکس سوپ عدس و زنجبیل

دتاکس سوپ عدس و زنجبیل

دتاکس توفو کنجدی و سبزیجات

ارزش ‌غذایی این دتاکس
379 کالری
23 گرم چربی
29 گرم کربوهیدرات
2 گرم قند
6 گرم فیبر
16 گرم پروتئین
وعده‌های غذایی ماکروبیوتیکی سرشار از مواد مغذی ضروری هستند، زیرا که مخلوطی از غلات سبوس‌دار، سبزیجات، پروتئین‌های گیاهی بدون چربی، سبزی و جلبک دریایی هستند. این دتاکس مقدار کمی چربی اشباع و مقدار زیادی فیبر و پروتئین دارد. برنج قهوه‌ای سرشار از فیبر و منیزیم است که به سلامت استخوان‌ها، دندان و عضلات کمک می‌کند. جلبک دریایی موجود در این دتاکس  سرشار از ید است، ید ماده مغذی است که در حفظ سلامت تیروئید حیاتی است.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : طرز تهیه دتاکس توفو کنجدی و سبزیجات

دتاکس توفو کنجدی و سبزیجات

دتاکس سالاد میگو ، گریپ‌فروت و آووکادو

ارزش ‌غذایی این دتاکس
288 کالری
22 گرم چربی
23.4 گرم کربوهیدرات
12.5 گرم قند
8.9 گرم فیبر
3.6 گرم پروتئین
میگو بهترین مواد مغذی را دارد و بیش‌ترین ویتامین‌ها را برای سالاد فراهم می‌کند. چهار میگوی بزرگ حاوی 22 کالری است، در حالی که پنج گرم پروتئین و صفر گرم چربی دارد. این سالاد حاوی غلات سبوس‌دار ،برنج قهوه‌ای، کوینولا و یا گندم و انواع توت‌ها است. آووکادو مقداری چربی به سالاد اضافه می‌کند و گریپ‌فروت نیز سرشار از ویتامین C است.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : طرز تهیه دتاکس سالاد میگو ، گریپ فروت و آووکادو

دتاکس سالاد میگو ، گریپ‌فروت و آووکادو

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر