قارچ جادویی برای درمان افسردگی شدید

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
قارچ جادویی برای درمان افسردگی شدید

درمان افسردگی شدید با قارچ جادویی

اخبار سلامت : امروزه مشکل افسردگی یک مشکل همه گیر است که بسیاری از مردم را درگیر خودش کرده. شدت افسردگی در بسیاری از مردم به حدی است که با روش‌های رایج درمان نمی‌‌شود، به همین دلیل خیلی از مردم به دنبال راهی جدید و موفق برای درمان افسردگی شدید هستند. به تازگی محققان بر روی درمان افسردگی شدید با قارچ جادویی مطالعاتی انجام دادند.

محققان دریافتند که ترکیبات روان درمانی که در برخی از قارچ های جادویی یافت می‌شوند، برای درمان افسردگی شدید مفید هستند. بر اساس یک مطالعه جدید، قارچ جادویی حاوی دارویی با نام سیلوسیبین (psilocybin) است که با بازسازی مدارهای مغزی ، در قسمت‌هایی از مغز که ارتباطی با هم ندارند، ارتباط فوق العاده‌ای بین آن‌های ایجاد کرده و از این طریق به درمان افسردگی شدید کمک می‌کند. سیلوسیبین با تحریک گیرنده‌های مغز برای تولید سروتونین می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

قارچ جادویی برای درمان افسردگی شدید چگونه عمل می‌کند؟

دکتر رابین کارارت هریس (Dr. Robin Carhart-Harris) نویسنده اول این مطالعه (سرپرست تحقیقات روانشناسی در دانشگاه) به همراه همکارانش روی 19 بیمار که درمان‌های ضد افسردگی معمولی برای آن‌ها کارایی نداشت، مطالعه خود را انجام دادند.

دکتر رابین کارارت هریس اظهار داشت که در این مطالعه برای اولین بار توانستند تغییرات شگرف و قابل توجهی را در مغز افراد تحت درمان با این قارچ جادویی مشاهده کنند. مغز این بیماران به درمان‌های معمول افسردگی عکس العملی نشان نداده بود اما بعد از تحت درمان قرار گرفتن با این قارچ های جادویی بعضی از این بیماران احساس “بازسازی” مغز خود را داشتند و محققان در این باره اظهار داشتند که برای اولین بار تغییرات واضحی در فعالیت مغز افراد افسرده تحت درمان با سیلوسیبین دیده شد.

سیلوسیبین ماده موثر قارچ جادویی

سیلوسیبین ، ماده‌ای فعال در قارچ های جادویی است که به عنوان آغازگر توهم و ایجاد آن شناخته شده است. در واقع سیلوسیبین یک ماده توهم زا است که باعث می‌شود رنگ‌ها به صورت اشباع دیده شوند و مرز بین اشیا قابل تشخیص نباشد. مصرف طولانی مدت این ماده باعث می‌شود که فرد تجارب غیر مادی متنوعی داشته باشد.

در این مطالعه، به بیماران افسرده و مقاوم به درمان‌های معمول، حدود 10 و 25 میلی گرم از سیلوسیبین داده شد. اسکن مغز این بیماران افسرده نشان دهنده کاهش فعالیت برخی از بخش‌های مغز (بخش آمیگدال یا بادامه مغز) بود. این بخش از مغز بیشتر درگیر پردازش احساسات، استرس و ترس و پاسخ به آن‌ها است. به این ترتیب این مطالعات نشان دهنده تأثیر ترکیبات داخل قارچ جادویی برای درمان افسردگی شدید بود.

 

دانشمندان هشدار داده‌اند که علی رغم نتایج دلگرم کننده این دارو برای درمان افسردگی شدید ، افراد افسرده به هیچ عنوان نباید خودسرانه از چنین داروهای روانگردانی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر