قطره چشم سدیم هیالورونات (Sodium hyaluronate eye drops)

داروها
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
نام عمومی فارسی: سدیم هیالورونات
نام عمومی انگلیسی: Sodium hyaluronate eye drops
نام تجاری: Artelac Splash® , Artelac Rebalance® , Blink Intensive® , Clinitas Hyabak® , Hylo-Care® , Hylo-®Forte® , Hylo-Tear® , Lumecare® Sodium Hyaluronate , Lubristil® , Ocusan® , Oxyal® , Vismed
کاربرد: خشکی چشم

اطلاعات دارویی قطره چشم سدیم هیالورونات

اطلاعات دارویی : قطره‌ چشم سدیم هیالورونات به عنوان اشک مصنوعی شناخته شده است. آن‌ها برای کاهش خشکی و درد چشم استفاده می‌شوند. قطره چشم سدیم هیالورونات سطح چشم را مرطوب کرده و در نتیجه درد چشم را تسکین می‌دهند.

مارک‌های مختلفی از قطره‌های چشمی وجود دارد که حاوی سدیم هیالورونات می‌باشند. نام این قطره‌ها را در قسمت نام‌های تجاری این دارو ذکر کردیم. قطره چشم سدیم هیالورونات ممکن است توسط پزشک برای شما تجویز شود و همچنین خودتان می‌توانید این قطره را در مواقع لزوم ، بدون نسخه از داروخانه خریداری نمایید.

اگر به کسب اطلاعات بیشتر راجع به دیگر اشکال دارویی سدیم هیالورونات مانند کپسول سدیم هیالورونات ، سدیم هیالورونات تزریقی و کرم سدیم هیالورونات علاقه دارید، می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

ساخت داروی جلوگیری از مرگ بیماران دیابتی در ایران
کلیک کنید

موارد منع مصرف قطره چشم سدیم هیالورونات

• اگر کمی بعد از استفاده از قطره چشم سدیم هیالورونات ، دید شما تار شد ، رانندگی نکنید.
• به تاریخ انقضا قطره چشم سدیم هیالورونات توجه کنید و اگر قطره‌ای که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است،از آن مصرف نکنید.
• هرگز این قطره چشم را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
• هرگز از قطره چشمی که بیش از یک ماه از اولین مصرف و باز شدن درش گذشته است،استفاده نکنید.

تداخل دارویی قطره چشم سدیم هیالورونات

برای مصرف این قطره با پزشک مشورت کنید و لیستی از تمام داروها و یا قطره‌هایی که استفاده می‌کنید را تهیه کرده و به پزشکتان اطلاع دهید.

نکاتی که قبل از مصرف قطره چشم سدیم هیالورونات باید در نظر گرفته شود

برخی از داروها برای افراد با شرایط خاص مناسب نیست و بعضی داروها نیز در صورتی‌ که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف قطره چشم سدیم هیالورونات، بهتر است پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

• اگر از لنز چشمی استفاده می‌کنید.
• اگر سابقه واکنش آلرژیک به قطره چشمی دیگری دارید.

عوارض جانبی احتمالی قطره چشم سدیم هیالورونات

شما ممکن است احساس اندکی از التهاب یا سوزش داشته باشید. این معمولاً خفیف است و به‌زودی از بین می‌رود. اگر شما دچار راش و یا متوجه هرگونه علائم دیگری شدید که فکر می‌کنید به دلیل استفاده از این قطره چشم است، با دکتر یا داروساز خود مشورت کنید.

نحوه نگه داری قطره چشم سدیم هیالورونات

• تمامی داروها را دور از دسترس کودکان نگه ‌دارید.
• دارو را در جای خنک، خشک و دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه ‌دارید.
• بهتر است قطره چشمی را فقط چهار هفته بعد از اولین باری که در آن را بازکرده‌اید، استفاده کنید. اگر بطری قطره چشم بیش از این مدت باز بوده است، احتمال عفونت چشمی را بالا می‌برد.
• به ‌منظور جلوگیری از خطر عفونت، بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان، بطری قطره را دور بیندازید و برای استفاده در زمان دیگری، آن را نگه ندارید.


دوست دارید راجع به این داروها اطلاعات بیشتری داشته باشید؟


مقاله پیشنهادی دکتر سوشا:

تهیه و ترجمه : مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این دارو پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این دارو مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر